ivx675 kirjutas:Esi amortidega tekkis üks küsimus: Kas amordi see käib õli või siis määre ?
Kui õli siis kui palju ?
Ei leia kuskilt vastust sellele ...

Tere!
Mind vaevab sama küsimus---Kas õli või määre??? Kuna ma kuskilt seda infot omandada ei suutnud, nuputasin ise.
Pärast pikka uurimist järeldasin, et ainuke võimalik variant on määre...
Miks ma seda arvan? Põhjuseid selleks on mitmeid. Võtame näiteks teleskoobi võlli. Võlli alumises otsas on mitmed augukesed ning üleval otsas üks suur auk. Illustratsiooniks mõned pildid:
Ma isiklikult arvan, et need augukesed on õhu väljapääsuks teleskoobist, st kui tekib üleval teleskoobis "õhkpadi", mis takistab süsteemil toimimast...Tänu nendele augukestele ei suudaks süsteem pidada "vedelat õli" (õli voolaks alla kattekummidesse), lisaks pole "torude" otsas "simmerlinge", mis õli kinni hoiaks. Ning vedelal õlil pole mõtet, kui puudub nö "kolb-klapp".
Seda juttu illustreerimaks lisan pilte kasutaja raivo229 esihargist (loodan, et Raivo ei pahanda

).
Õlikolbi ja vedelat õli võisid kasutada uuemad isendid, ilma teleskoobi võlli kaitsekummideta. Näiteks selline isend:
http://vvm.unicweb.ee/pic.php?ID=662
Kui nüüd juttu teha minu 1949. aasta isendist, siis asjalood on sellised. Esiteks oli eelmised omanikud teinud uued teleskoobi pukside pingutusmutrid (tehti liiga suured, kummid ei ulatunud enam peale), sellised, millele saaks paigaldada "simmerid", veel oli suletud võlli otsas olev auk puupunniga. Kõike seda tehti selleks, et süsteem peaks vedelat õli.
Nagu öeldakse: pikk jutt s*tt jutt. Ma loodan, et minu jutus on terakegi tõtt , kuna kogu jutt on minu välja mõeldud...(kui jutt vale, vabandan ette)
Lõpetuseks fraas massikultuurist: "Just my two cents".