Mis edasi? See küsimus vaevas mind umbes nädala..... Mõni sõber käis külas ja küsis koguni, et kas stress on tõesti nii suur, et segab töö tegemist?
Tegelikult olin umbes nädalaga selgeks saanud, kuidas selle autokerega toimetada. Pean ausalt tunnistama, et ega see töö mul mingi unistuste töö ei ole. Sellise kere remont ei tundu huvitav. Seda ei saa päris "molekulideks" lahutada ja siis nende "molekulidega" improviseerima hakata, et uus autokere jälle kokku panna. Esiteks on see "tükk" liiga suur, et sellega vabalt manipuleerida. Teiseks, ei lepiks sellega tellija, kes on huvitatud võimalikult täpsest restaureerimisest. Juba nii, et osasid detaile ei soovitatud lahti lõhkuda! Järsku ei saa pärast enam samasugust kere kokku.
Järelikult tuleb suhteliselt tuimalt, tükk-tüki haaval vana plekk taastada ja seda seni, kuni kogu asi valmis saab.
Nädalaga sai mulle selgeks, et kogu põhi tuleb siiski, öelgu tellija mida tahes, lahti võtta. Siis kõik tükid ükshaaval ära remontida ja jälle kokku panna. Selleks on vaja aga kere üles tõsta, nii et raami saaks alt ära võtta. Mõtlesin vahepeal isegi kere "grilli" panemisele. See mõte siiski ei teostu. Asi on selles, et kui auto põhi alt ära võtta, muutub see raske kere liiga nõrgaks. Pole ju sellel põhjal isegi kardaanitunnelit, mis tavalise kere üsna jäigaks muudab. Järelikult tuleb kõigepealt esisein ära remontida, siis selle esiseina külge üks abiraam valmistada, millest tõsta saaks. Siis auto tagaosa toetamiseks tagumistesse aknaavadesse puidust kilbid ehitada. Läbi nende puitkilpide saaks panna tõstetala. Tagaosa tõstaksin siis aknaavade kaudu. Sellise plaani korral jäävad ukseavad vabaks ja saab uksi ette proovida.
2. Mis edasi?
-
- VVK liige
- Postitusi: 3031
- Liitunud: 01 Märts L, 2008 00:00
- Asukoht: Tallinn, Merivälja
- Kontakt:
-
- VVK liige
- Postitusi: 3031
- Liitunud: 01 Märts L, 2008 00:00
- Asukoht: Tallinn, Merivälja
- Kontakt:
No midagi sellist mõtlesin autokere riputamiseks välja mõelda.
Aga kõigepealt esisein.
Katkiste kohtadega pole probleemi, katkine koht välja ja uus plekk asemele.
Mõned kohad olid siiski pisut keerulisema kujuga.
Pedaalide juurest oli gaasikeevitusega suurem tükk välja lõigatud:
Siin on õnneks originaalkuju äraarvatav. Tegin vastavad paigad ja välja kukkus selline:
Ja seestpoolt:
Pisut keerulisem oli lugu käigukasti tunneli osaga:
Siin oli lihtsalt suur tükk plekki välja lõigatud, pleki serv kahekorra taotud ja mida mina siis nüüd tegema pean? Kuidas see plekk enne välja nägi?
Et asjast mingitki ettekujutust saada, lasin saata ühelt teiselt kerelt tehtud pildid:
Seestpoolt selline. Pole ka just originaal, aga mingi ettekujutuse saab.
Ja eestpoolt. Pedaalide auk on ka üsna selline, nagu minulgi välja kukkus.
Kõigepealt lõikasin ära ebatasased plekiservad ja tegin paraja suurusega lapi:
Siis keevitasin selle kinni:
Alumine osa on tehtud omaette plekina, küllaltki keeruline kuju. Püüdsin mingi monstrumi kokku keevitada:
See uus tükk tuleb nüüd oma kohale sobitada:
No midagi sellist võiks ju olla.
Peale keevitust nägi seestpoolt selline. Ja eestpoolt:
Esiseinal on veel pisemaid vigastusi: armatuurlaual, aknaservades ja veel mõnes kohas.
-
- VVK liige
- Postitusi: 3031
- Liitunud: 01 Märts L, 2008 00:00
- Asukoht: Tallinn, Merivälja
- Kontakt:
Mined kohad esiseina juures vajavad veel kohendamist. Näiteks aknatihendi alune serv:

Siin lõikasin katkise koha pisut suuremalt välja ja lapp asemele:

Armatuuripealne on ka kuidagi imelik?

Uurisin järgi, milline see peab olema. Saadeti foto:

Tegin siis midagi sellist:

Veel oli probleemne esiaknale õhu puhumise ava. Lõikasin aukliku ja liiga õhukeseks roostetanud pleki välja:

Siis valmistasin asendustüki:

Peale keevitust:

Lõpptulemus peale õmbluste puhastamist:

Siin lõikasin katkise koha pisut suuremalt välja ja lapp asemele:
Armatuuripealne on ka kuidagi imelik?
Uurisin järgi, milline see peab olema. Saadeti foto:
Tegin siis midagi sellist:
Veel oli probleemne esiaknale õhu puhumise ava. Lõikasin aukliku ja liiga õhukeseks roostetanud pleki välja:
Siis valmistasin asendustüki:
Peale keevitust:
Lõpptulemus peale õmbluste puhastamist:
-
- VVK liige
- Postitusi: 3031
- Liitunud: 01 Märts L, 2008 00:00
- Asukoht: Tallinn, Merivälja
- Kontakt:
Esisein on nüüd enam-vähem terve. Kui ma tahan põhjapleki remondi ajaks ära võtta, siis tuleb ka raam alt ära võtta. Autokeret aga tuleb kuidagi toestada. Otsustasin, et teen esiseinale ajutise tugevdusraami, mida saaks julgemalt toetada:

Raami tegin nelikant-torust ja kinnitasin poltidega esiseina kõige tugevamate kohtade külge.
Mida teha tagaosaga. Pakuti varianti, et kinnita uksehingede kinnituskohtadest. See plaan mulle väga ei meeldind, kuna siis ei saa uksi ette proovida.
Otsustasin tagumiste külgakende avade kasuks. Valmistasin puitkilbid:

Et puitkilp paigal seisaks, tegin selle kolmekihilise:

Puitkilpidest panen läbi 76 mm läbimõõduga toru. Selle jaoks on vaja kilpidesse augud puurida. Kuidas seda teha?

Treipingis õnnestus see päris hästi. Nüüd toru läbi avade:


Toru toetan spetsiaalsetele pukkidele:

Esiosa toetan ka pukkidele:

Raam ongi juba alt eemaldatud:

Kui nüüd põhi välja lõigata, võib kere hakata „välja venima“. Selle vältimiseks keevitasin sisse tugevduskarkassi:

Raami tegin nelikant-torust ja kinnitasin poltidega esiseina kõige tugevamate kohtade külge.
Mida teha tagaosaga. Pakuti varianti, et kinnita uksehingede kinnituskohtadest. See plaan mulle väga ei meeldind, kuna siis ei saa uksi ette proovida.
Otsustasin tagumiste külgakende avade kasuks. Valmistasin puitkilbid:
Et puitkilp paigal seisaks, tegin selle kolmekihilise:
Puitkilpidest panen läbi 76 mm läbimõõduga toru. Selle jaoks on vaja kilpidesse augud puurida. Kuidas seda teha?
Treipingis õnnestus see päris hästi. Nüüd toru läbi avade:
Toru toetan spetsiaalsetele pukkidele:
Esiosa toetan ka pukkidele:
Raam ongi juba alt eemaldatud:
Kui nüüd põhi välja lõigata, võib kere hakata „välja venima“. Selle vältimiseks keevitasin sisse tugevduskarkassi: