Tere !
Olete pühapäeval, 17. mail kell 15.00 oodatud Järvamaale Väätsale Eesti Jalgrattamuuseumi ametlikule avamisele.
Eesti Jalgrattamuuseum on eramuuseum. Muuseumit veab grupi jalgratta-ajaloo huviliste ja vanajalgrataste kollektsionääride poolt
viis aastat tagasi asutatud mittetulundusühing. Oleme kogunud ja restaureerinud ajaloolisi jalgrattaid mitu aastakümmet, samuti oleme
põhjalikult uurinud jalgratta kui liiklusvahendi ajalugu Eestis. Oma muuseumimaja saime me 2013. aasta suvel, mil meie peamine
koostööpartner Väätsa vallavalitsus andis meile kasutada Väätsa ajaloolise, 1893. aastal valminud vallamaja. Järgneva pooleteise aasta
jooksul renoveerisime-restaureerisime vallamaja ruumid oma töö ja vahenditega, ilma väliste rahaliste vahenditeta, kohendades need
ühtlasi muuseumi tingimustele sobivaks. Nüüdseks on põhiosa renoveerimisest lõppenud ning saame ekspositsiooniga täidetud
muuseumiruumid avada külastajatele.
Oleme muuseumis eksponeerinud kümneid ajaloolisi jalgrattaid ning juurdekuuluvaid esemeid, milledest vanimad pärinevad 19. sajandi
lõpust, hiliseimad aga 1980. aastatest. Oleme katnud oma ekspositsiooniga jalgratta kui liiklusvahendi ajaloo Eestis, kusjuures
erilise rõhu oleme asetanud Eesti 1920.-30. aastate jalgrattatööstusele ning toona Eestis toodetud jalgratastele. Samuti on esindatud 1950.-60. aastatel populaarsed abimootoriga jalgrattad, milledest vanim pärineb küll juba 1929. aastast. Väikese nurga oleme muuseumis pühendanud ka kohalikule ajaloole.
Muuseumi avamisele on sissepääs tasuta, kõik huvilised on oodatud.
Jalgrattamuuseum asub aadressil Pikk 9 Väätsa. Suveperioodil jääme avatuks reedeti, laupäeviti ja pühapäeviti kella 11-18. Meid leiab ka
veebilehelt http://www.velomuseum.ee ning Facebookist.
Parimat,
Valdo Praust
Jalgrattamuuseumi üks eestvedajaid
valdo@velomuseum.ee
514 3262
P.S. Päev enne muuseumi avamist, 16. mail korraldame üle-Euroopalise muuseumiöö raames kell 18-23 suure 1910.-30. aastate heliplaatide mängimise. Tutvustame ja mängime mitmeid haruldusi oma erakogust, sh Emil Berlineri poolt 1890. aastatel valmistatud üht esimest heliplaati ning Eesti hümni "Mu isamaa mu õnn ja rõõm" varajasimat, 1908. aasta plaadistust. Muuseumiööl oleme avatud tasuta.
Postitas:
17.05.2015, Eesti Jalgrattamuuseumi avamine Väätsal
Info peamiselt Eestis toimuvate vanatehnikaürituste kohta
Sõnum
Autor
-
- VVK liige
- Postitusi: 3031
- Liitunud: 01 Märts L, 2008 00:00
- Asukoht: Tallinn, Merivälja
- Kontakt:
Hüppa
- Vanatehnikaklubide Liidu Teated
- ↳ Must number
- ↳ Vanatehnika register
- ↳ Eesti Vanasõidukite Restaureerijate Liit
- ↳ Vanatehnikaüritused
- ↳ Klubide teated
- Restaureerimine: Projektid
- ↳ Projektid
- ↳ BMW 321 (1949) [Rasmus-A]
- ↳ BMW-340 (1950) [alopex]
- ↳ Cadillac Coupe DeVille (1959) [Automaaler]
- ↳ Eestimaised "ameeriklased" ja "venelased" [Automaaler]
- ↳ Mercedes-Benz 560 SL (1986) [Autorestauraator]
- ↳ Triumph Herald [Valts, Autorestauraator]
- ↳ Wanderer W23 Cab, 1937 [Autorestauraator]
- ↳ Wanderer W 23 Cab, 1938 [Autorestauraator]
- ↳ Wanderer W23 Gläser (1938) [Autorestauraator]
- ↳ Autorestauraator, tööd [Autorestauraator]
- ↳ Ford Edsel Ranger, 1959 [junga]
- ↳ Gnome Rhome AX2 [Karu]
- ↳ GAZ 51A, 1976 [myrka00]
- ↳ Ford Junior (1934) [Ott]
- ↳ GAZ 63 PMG-19M (1967) [rainer]
- ↳ Aero 30 Sport, 1937 [raivo]
- ↳ Willys Overland CJ 2A, 1949 [raivo]
- ↳ Motorkuli FV-60 1967 [siimlane]
- ↳ Pannonia de Lux TLB (1961) [siimlane]
- ↳ Pannonia T1 (1962) [siimlane]
- ↳ Pannonia T5 (1969) [siimlane]
- ↳ Pannonia de Lux TLF (1959) [siimlane]
- ↳ White T9 (1966) [siimlane]
- ↳ ZIS 110, sadulsepatööd [urki]
- ↳ Le Grimpeur (1924) [Veteran]
- ↳ BMW 340, 1950 [Veteran]
- ↳ GAZ-67B (1951) [Veteran]
- ↳ Tehtud tööd (1993-2004) [Veteran]
- ↳ ZIS-127 (1956) [Väravamehaanik]
- ↳ BMW R35 (1947) [raivo229]
- ↳ BMW R35 [ivx675]
- ↳ Minu mootorrattad [willem]
- ↳ ZIS 110, 1950 [Autorestauraator]
- ↳ M 72 plekkdetailide remont [Rasmus-A]
- ↳ Porsche 911T (1969) [siimlane]
- ↳ BMW 326 (1938) [leevi]
- ↳ Zis-154 nr 383 (1948) [Mufff]
- ↳ MGA [leevi]
- ↳ Plymouth P-15 [leevi]
- ↳ Steyr 120 Cabriolet Gläser, 1936 [Autorestauraator]
- ↳ Mercedes-Benz 130 Cabrio-Limousine (1934) [Ubbe]
- ↳ Cadillac Eldorado Biarritz (1957) [Valts]
- ↳ NSU 601 OSL (1939) [Willem]
- ↳ GAZ 24-02 (1986) [Valts]
- ↳ Zyndapp KS 750 (1941) [Valts]
- ↳ Jaguar E-type 2+2 (1970) [Valts]
- ↳ Mercedes-Benz 300 SEL W109 (1972) [PeterKarl]
- ↳ Rover Mini 1996 [Mehis]
- ↳ K-750 (1963) [Ilmar]
- ↳ Mercedes-Benz 280SE W108 (1968) [Skeldo]
- ↳ Ford G987T kabiin [leevi]
- ↳ Steyr 120 Cabriolet Gläser (1936) [raims]
- ↳ Buick Super 8 Model 51 (1947) [raivo]
- ↳ Chevrolet 4 door Sedan (1927) [raivo]
- ↳ Buick Roadmaster 70 (1948) [ylo]
- ↳ MG TF (1954) [Autorestauraator]
- Projektide arutelu
- ↳ Projektide arutelu
- Varia
- ↳ Vaba teema
- ↳ Müügi/Vahetuse foorum
- ↳ Identifitseerimine
- ↳ Kasulikud Pakkumised
- ↳ test foorum