Varavamehaanik kirjutas:Militaarsele taustale viitab piltidel olev pimenduslamp ja kroomdetailide puudumine. Bussid tehti võimaluste piires ikka pilkupüüdvamad. Kui kroomiga oli kitsas käes, siis üritati vähemasti triipudega mängida. See aga on täiesti matt.
Ei vaidle üldsegi vastu, et buss võis olla kolmanda riigi "jõustrukruuride" kasutuses, Wehrmacht on siinkohal muidugi laiendatud üldmõiste.
Aga jalgrattamehed on sunnitud bussiajaloo uurijate tagasihoidlike väidete peale sekkuma. "Pimenduslamp" oli viimase suure sõja ajal "ülimasslevinud", ka jalgratastel nõuti valgusvihu ahistamist igasuguste piludega. Vaatasin küll kergelt neid bussi pilte aga ei märganud seda "pimenduslampi", ilmselt ei vaadanud piisavalt hoolikalt või vaatasin valet pilti.
Kroomi jms tilu-lilu puudumisega on ka mõningad küsimused. Näiteks 1938 ilmunud DKW NZ mudelitel olla keelatud kroompõskedega paakide kasutamine, samas näit NSU suurematel (4-taktilistel) mudelitel olid kroompaagid põhivarustuses. Aga fakt on, et sõja tingimustes hakkati ka tsiviilotstarbelisel toodangul kroomi kasutamist piirama.
Samas mobiliseeriti ka tsiviilotstarbelist tehnikat massiliselt püha ürituse teenistusse, nii et võta kinni või lase lahti. Militaarotstarbelist kasutust võiks näidata halli või kollase (nn Wehrmachti) värvi jäljed kerel. Kõike rekvireeritud tehnikat küll üle ei varvitud aga sihtotstarbeliselt militaartehnikana sündinud sõidukitel oleks see küll kohustuslik.
(Kas bussimehed said aru, millest jalgrattamehed kirjutasid?)