Tänu Rahvusraamatukogu tublidele inimestele on http://dea.nlib.ee nüüd üleval sõjaaegsed ajalehed Linna Teataja ja Eesti Sõna. Nendest sain kokku päris huvitava tabeli autodest ja tsiklitest, mida peamiselt Tallinna inimesed ja ettevõtted pärast sakslaste tulekut taga otsisid:
http://eag.vanatehnika.ee/soda-otsimised1941-42.html
Enamasti on lisatud registreerimisnumber ja head lisainfot annavad sageli mootori ja raami/šassii numbrid.
Sõidukeid kokku ei lugenud, aga vist jääb kuhugi 400-500 kanti, mis parimal juhul annab alla 5% 1940 Eestis olnud mootorsõidukitest. Ülejäänud masinate saatus oli siis kas omanikele teada või polnud enam otsijat.
Mõned huvitavamad isendid, mis silma jäid:
Mootorratas Tempo (ER 07-56)
3 Packardit (ER 02-21, ER 03-30, A-2029?, kõik kahjuks ilma mootorinumbriteta)
2 Jaguari (ER 30-51, reg-nr-ta)
Aero (ER 32-38)
MG (reg-nr-ta)
Lincoln (ER 06-74)
Mercedes-Benz 260D (H-470), 320 (ER 10-11) ja vist 170V Cabrio A (ER 10-26)
Ja mulle üllatuseks selgus, et juba enne sõda oli Eestis vähemalt üks Simca (ER 62-76).
Üks kadunud Citroen on olnud Kaunase numbriga.
ER 05-87 ja ER 02-53 mõlema numbri all on kaks autot, nähtavasti kirja/trükiviga. Teisigi vigu numbrites jm ei saa välistada.
Autod autodeks, aga kogu muu sõjaaegse temaatika kõrval on ikka eriti masendav lugeda lehtedes katkematult ilmunud palveid teadete saamiseks arreteeritud, küüditatud, mopitud jm kadunud lähedaste kohta, kellest paljud ei tulnud enam kunagi koju tagasi.
Autode otsimised 1941
Kõik, mis muude teemade alla ei sobi
Sõnum
Autor
Hüppa
- Vanatehnikaklubide Liidu Teated
- ↳ Must number
- ↳ Vanatehnika register
- ↳ Eesti Vanasõidukite Restaureerijate Liit
- ↳ Vanatehnikaüritused
- ↳ Klubide teated
- Restaureerimine: Projektid
- ↳ Projektid
- ↳ BMW 321 (1949) [Rasmus-A]
- ↳ BMW-340 (1950) [alopex]
- ↳ Cadillac Coupe DeVille (1959) [Automaaler]
- ↳ Eestimaised "ameeriklased" ja "venelased" [Automaaler]
- ↳ Mercedes-Benz 560 SL (1986) [Autorestauraator]
- ↳ Triumph Herald [Valts, Autorestauraator]
- ↳ Wanderer W23 Cab, 1937 [Autorestauraator]
- ↳ Wanderer W 23 Cab, 1938 [Autorestauraator]
- ↳ Wanderer W23 Gläser (1938) [Autorestauraator]
- ↳ Autorestauraator, tööd [Autorestauraator]
- ↳ Ford Edsel Ranger, 1959 [junga]
- ↳ Gnome Rhome AX2 [Karu]
- ↳ GAZ 51A, 1976 [myrka00]
- ↳ Ford Junior (1934) [Ott]
- ↳ GAZ 63 PMG-19M (1967) [rainer]
- ↳ Aero 30 Sport, 1937 [raivo]
- ↳ Willys Overland CJ 2A, 1949 [raivo]
- ↳ Motorkuli FV-60 1967 [siimlane]
- ↳ Pannonia de Lux TLB (1961) [siimlane]
- ↳ Pannonia T1 (1962) [siimlane]
- ↳ Pannonia T5 (1969) [siimlane]
- ↳ Pannonia de Lux TLF (1959) [siimlane]
- ↳ White T9 (1966) [siimlane]
- ↳ ZIS 110, sadulsepatööd [urki]
- ↳ Le Grimpeur (1924) [Veteran]
- ↳ BMW 340, 1950 [Veteran]
- ↳ GAZ-67B (1951) [Veteran]
- ↳ Tehtud tööd (1993-2004) [Veteran]
- ↳ ZIS-127 (1956) [Väravamehaanik]
- ↳ BMW R35 (1947) [raivo229]
- ↳ BMW R35 [ivx675]
- ↳ Minu mootorrattad [willem]
- ↳ ZIS 110, 1950 [Autorestauraator]
- ↳ M 72 plekkdetailide remont [Rasmus-A]
- ↳ Porsche 911T (1969) [siimlane]
- ↳ BMW 326 (1938) [leevi]
- ↳ Zis-154 nr 383 (1948) [Mufff]
- ↳ MGA [leevi]
- ↳ Plymouth P-15 [leevi]
- ↳ Steyr 120 Cabriolet Gläser, 1936 [Autorestauraator]
- ↳ Mercedes-Benz 130 Cabrio-Limousine (1934) [Ubbe]
- ↳ Cadillac Eldorado Biarritz (1957) [Valts]
- ↳ NSU 601 OSL (1939) [Willem]
- ↳ GAZ 24-02 (1986) [Valts]
- ↳ Zyndapp KS 750 (1941) [Valts]
- ↳ Jaguar E-type 2+2 (1970) [Valts]
- ↳ Mercedes-Benz 300 SEL W109 (1972) [PeterKarl]
- ↳ Rover Mini 1996 [Mehis]
- ↳ K-750 (1963) [Ilmar]
- ↳ Mercedes-Benz 280SE W108 (1968) [Skeldo]
- ↳ Ford G987T kabiin [leevi]
- ↳ Steyr 120 Cabriolet Gläser (1936) [raims]
- ↳ Buick Super 8 Model 51 (1947) [raivo]
- ↳ Chevrolet 4 door Sedan (1927) [raivo]
- ↳ Buick Roadmaster 70 (1948) [ylo]
- ↳ MG TF (1954) [Autorestauraator]
- Projektide arutelu
- ↳ Projektide arutelu
- Varia
- ↳ Vaba teema
- ↳ Müügi/Vahetuse foorum
- ↳ Identifitseerimine
- ↳ Kasulikud Pakkumised
- ↳ test foorum