Серийный городcкой автобус ЗИС-154 (1947-1950 г.)
Lisan siia teema algusse ka ühe video, ainsast, tänaseni säilinud, taastatud ЗИС-154 bussist. http://www.youtube.com/watch?v=e-3W99ncuNc
ЗИС-154 on väidetavalt esimene seeriatootmises valminud autobuss Nõukogude Liidus. Tootmisaastateks märgitakse 1947-1950, kuigi esimene buss valmis 8.detsembril 1946.
Tegelikult alustati 1946. aastal Тушинском авиазаводе № 82 kahe esimese ЗИС-154 bussi kere koostamist. Selle tulemusena õnnestus ЗИС-il esiemene buss kokku panna 8.detsembril 1946. Järgneva poole aasta jooksul valmis veel kuus ЗИС-154 bussi. Esimesed bussid saadeti liinile nr.1 - «Площадь Революции» - «Белорусский вокзал». Moskva linna 800-ndaks sünnipäevaks 7. septembril 1947, oli ЗИС valminud kerede baasil kokku pannud kakskümmend viis ЗИС-154 bussi. Aasta pärast avati ЗИС-i juures täiendav tootmisliin ja ЗИС-154 kerede tootmine toodi sinna üle.
Ühtekokku valmistati 1165 autobussi ЗИС-154.
1946 - esimene buss, mida traditsiooniliselt esitleti näitusel (kerenumber 1)
1947 - 80 bussi (kerenumbrid 2-81)
1948 - 404 bussi (kerenumbrid 82-485)
1949 - 472 bussi (kerenumbrid 486-958)
1950 - 207 bussi (kerenumbrid 959-1165)
Kere- või raaminumbrid on siinkohal esitatud vastavalt sellel ajal Nõukogude Liidus levinud sõidukite märgistamise kombele. ЗИС-154 bussi raami indeks oli ЗИС-122 ja kere indeks ЗИС-190. Raami kui sellist bussil tegelikult ei olnud, sest ЗИС-154 oli esimene Nõukogude Liidus seeriatootmisse läinud, sõrestik-konstruktsioonile ehitatud "vagun"-tüüpi buss. Bussi kere muutus tugevaks, kui kõik kere detailid (põhja sõrestik, küljepostid, küljepaneelid, katus ja põrand) olid omavahel ühendatud. Sellegi poolest kasutati valmis toodete markeerimisel kahte numbrit: raam (шасси) ja kere (кузов).
01.oktoobril 1949, sõidutasid ЗИС-154 bussid reisijaid juba 64 Nõukogude Liidu linnas, kaasa arvatud Tallinnas ja Tartus. Selleks ajaks oli ЗИС-154 juba läbinud riiklikud katsetused ja saanud soovituse mass-tootmiseks. Reisijatele ЗИС-154 mugavused meeldisid. ЗИС-154'l oli pehme vedrustus, laiad uksed ning vahejäigud, hea ventilatsioon, küte ja salongi valgustus.
ЗИС-154 busside tootmine lõpetati 1950. aastal, kui ЗИС läks järk-järgult üle ЗИС-155 busside tootmisele. Ühtekokku ehitati 1165 ЗИС-154 bussi.
Zis-154 ajalugu
Sõnum
Autor
Mine “Zis-154 nr 383 (1948) [Mufff]”
Hüppa
- Vanatehnikaklubide Liidu Teated
- ↳ Must number
- ↳ Vanatehnika register
- ↳ Eesti Vanasõidukite Restaureerijate Liit
- ↳ Vanatehnikaüritused
- ↳ Klubide teated
- Restaureerimine: Projektid
- ↳ Projektid
- ↳ BMW 321 (1949) [Rasmus-A]
- ↳ BMW-340 (1950) [alopex]
- ↳ Cadillac Coupe DeVille (1959) [Automaaler]
- ↳ Eestimaised "ameeriklased" ja "venelased" [Automaaler]
- ↳ Mercedes-Benz 560 SL (1986) [Autorestauraator]
- ↳ Triumph Herald [Valts, Autorestauraator]
- ↳ Wanderer W23 Cab, 1937 [Autorestauraator]
- ↳ Wanderer W 23 Cab, 1938 [Autorestauraator]
- ↳ Wanderer W23 Gläser (1938) [Autorestauraator]
- ↳ Autorestauraator, tööd [Autorestauraator]
- ↳ Ford Edsel Ranger, 1959 [junga]
- ↳ Gnome Rhome AX2 [Karu]
- ↳ GAZ 51A, 1976 [myrka00]
- ↳ Ford Junior (1934) [Ott]
- ↳ GAZ 63 PMG-19M (1967) [rainer]
- ↳ Aero 30 Sport, 1937 [raivo]
- ↳ Willys Overland CJ 2A, 1949 [raivo]
- ↳ Motorkuli FV-60 1967 [siimlane]
- ↳ Pannonia de Lux TLB (1961) [siimlane]
- ↳ Pannonia T1 (1962) [siimlane]
- ↳ Pannonia T5 (1969) [siimlane]
- ↳ Pannonia de Lux TLF (1959) [siimlane]
- ↳ White T9 (1966) [siimlane]
- ↳ ZIS 110, sadulsepatööd [urki]
- ↳ Le Grimpeur (1924) [Veteran]
- ↳ BMW 340, 1950 [Veteran]
- ↳ GAZ-67B (1951) [Veteran]
- ↳ Tehtud tööd (1993-2004) [Veteran]
- ↳ ZIS-127 (1956) [Väravamehaanik]
- ↳ BMW R35 (1947) [raivo229]
- ↳ BMW R35 [ivx675]
- ↳ Minu mootorrattad [willem]
- ↳ ZIS 110, 1950 [Autorestauraator]
- ↳ M 72 plekkdetailide remont [Rasmus-A]
- ↳ Porsche 911T (1969) [siimlane]
- ↳ BMW 326 (1938) [leevi]
- ↳ Zis-154 nr 383 (1948) [Mufff]
- ↳ MGA [leevi]
- ↳ Plymouth P-15 [leevi]
- ↳ Steyr 120 Cabriolet Gläser, 1936 [Autorestauraator]
- ↳ Mercedes-Benz 130 Cabrio-Limousine (1934) [Ubbe]
- ↳ Cadillac Eldorado Biarritz (1957) [Valts]
- ↳ NSU 601 OSL (1939) [Willem]
- ↳ GAZ 24-02 (1986) [Valts]
- ↳ Zyndapp KS 750 (1941) [Valts]
- ↳ Jaguar E-type 2+2 (1970) [Valts]
- ↳ Mercedes-Benz 300 SEL W109 (1972) [PeterKarl]
- ↳ Rover Mini 1996 [Mehis]
- ↳ K-750 (1963) [Ilmar]
- ↳ Mercedes-Benz 280SE W108 (1968) [Skeldo]
- ↳ Ford G987T kabiin [leevi]
- ↳ Steyr 120 Cabriolet Gläser (1936) [raims]
- ↳ Buick Super 8 Model 51 (1947) [raivo]
- ↳ Chevrolet 4 door Sedan (1927) [raivo]
- ↳ Buick Roadmaster 70 (1948) [ylo]
- ↳ MG TF (1954) [Autorestauraator]
- Projektide arutelu
- ↳ Projektide arutelu
- Varia
- ↳ Vaba teema
- ↳ Müügi/Vahetuse foorum
- ↳ Identifitseerimine
- ↳ Kasulikud Pakkumised
- ↳ test foorum