Pressiteade: Väätsa mõisas avati vanajalgrattanäitus
Reedel, 5. augustil kell 18.00 avati äsjarestaureeritud Väätsa mõisahoone katusekorrusel Eesti Jalgrattamuuseumi väike vanarattanäitus. Näitusel on esindatud 12 ajaloolist jalgratast 1910-40ndatest aastatest ja nad moodustavad väikese läbilõike nendest, mis on varasemal ajal Eesti teedel liikunud. Väljapanek on ilmestatud ka mitmete fotode, tollaste reklaamide, dokumentide ja muuga.
Eesti Jalgrattamuuseum on 2010. aasta lõpul eraisikutest vanatehnikahuviliste ja kollektsionääride- restauraatorite asutatud mittetulundusühing. Ühingu peaeesmärgiks on luua Järvamaale muuseum, mis hakkaks kajastama jalgratta kui transpordivahendi ajalugu Eestis. Plaanitavas muuseumis on kavandatud eksponeerida paarisadant ajalooväärtuslikku jalgratast, mis on muuseumi asutajatel ja teistel Eesti vanatehnikahuvilistel erakogudes hetkel juba olemas, kuid pole avalikkusele vaadeldavad. Praegune näitus avab väikese murdosa sellest varamust, püsiva muuseumi rajamine sõltub välistest toetajatest.
Avamise puhul pidas muuseumi üks eestvedajaid Valdo Praust väikese ettekande jalgratta kui liiklusvahendi ajaloost Eestis. Väätsa mõis (sh ka näitus) on külastamiseks avatud gruppidele ettetellimisel (tel. 5662 1635, e-post mois@vaatsa.ee), näituse avamisele on sissepääs vaba.
Kontakt: Valdo Praust, MTÜ Eesti Jalgrattamuuseum juhatuse liige, 514 3262, mois@mois.ee
___________________________________________
Lisateabeks niipalju, et minu Palmse vanajalgrattanäitus 50 jalgrattaga jääb üles endisel kujul. Lihtsalt need rattad, mis on mul õnnestunud hankida ja/või korrastada/restaureerida peale Palmse näituse komplekteerimist, said üles seatud uuel Väätsa näitusel. Sekka hulk plakateid ja selgitavaid jutte ning vanaaegsete fotode suurendatud koopiaid.
Kes osalesid 9. juuli vanajalgrattaparaadil Paides, siis seal osalenud minupoolsed rattad saidki näitusele välja - mina ei taha tehtud asju kuuripimeduses hoida.
Küll küllale ei tee kunagi liiga, ehk siis Palmse näitus kannatab oma kõrval kindlasti ära ka Väätsa näituse. Olukorras, kus Päris Muuseumi veel ei ole...
Eesti Jalgrattamuuseumi vanarattanäitus Väätsa mõisahoones
Info peamiselt Eestis toimuvate vanatehnikaürituste kohta
Sõnum
Autor
Hüppa
- Vanatehnikaklubide Liidu Teated
- ↳ Must number
- ↳ Vanatehnika register
- ↳ Eesti Vanasõidukite Restaureerijate Liit
- ↳ Vanatehnikaüritused
- ↳ Klubide teated
- Restaureerimine: Projektid
- ↳ Projektid
- ↳ BMW 321 (1949) [Rasmus-A]
- ↳ BMW-340 (1950) [alopex]
- ↳ Cadillac Coupe DeVille (1959) [Automaaler]
- ↳ Eestimaised "ameeriklased" ja "venelased" [Automaaler]
- ↳ Mercedes-Benz 560 SL (1986) [Autorestauraator]
- ↳ Triumph Herald [Valts, Autorestauraator]
- ↳ Wanderer W23 Cab, 1937 [Autorestauraator]
- ↳ Wanderer W 23 Cab, 1938 [Autorestauraator]
- ↳ Wanderer W23 Gläser (1938) [Autorestauraator]
- ↳ Autorestauraator, tööd [Autorestauraator]
- ↳ Ford Edsel Ranger, 1959 [junga]
- ↳ Gnome Rhome AX2 [Karu]
- ↳ GAZ 51A, 1976 [myrka00]
- ↳ Ford Junior (1934) [Ott]
- ↳ GAZ 63 PMG-19M (1967) [rainer]
- ↳ Aero 30 Sport, 1937 [raivo]
- ↳ Willys Overland CJ 2A, 1949 [raivo]
- ↳ Motorkuli FV-60 1967 [siimlane]
- ↳ Pannonia de Lux TLB (1961) [siimlane]
- ↳ Pannonia T1 (1962) [siimlane]
- ↳ Pannonia T5 (1969) [siimlane]
- ↳ Pannonia de Lux TLF (1959) [siimlane]
- ↳ White T9 (1966) [siimlane]
- ↳ ZIS 110, sadulsepatööd [urki]
- ↳ Le Grimpeur (1924) [Veteran]
- ↳ BMW 340, 1950 [Veteran]
- ↳ GAZ-67B (1951) [Veteran]
- ↳ Tehtud tööd (1993-2004) [Veteran]
- ↳ ZIS-127 (1956) [Väravamehaanik]
- ↳ BMW R35 (1947) [raivo229]
- ↳ BMW R35 [ivx675]
- ↳ Minu mootorrattad [willem]
- ↳ ZIS 110, 1950 [Autorestauraator]
- ↳ M 72 plekkdetailide remont [Rasmus-A]
- ↳ Porsche 911T (1969) [siimlane]
- ↳ BMW 326 (1938) [leevi]
- ↳ Zis-154 nr 383 (1948) [Mufff]
- ↳ MGA [leevi]
- ↳ Plymouth P-15 [leevi]
- ↳ Steyr 120 Cabriolet Gläser, 1936 [Autorestauraator]
- ↳ Mercedes-Benz 130 Cabrio-Limousine (1934) [Ubbe]
- ↳ Cadillac Eldorado Biarritz (1957) [Valts]
- ↳ NSU 601 OSL (1939) [Willem]
- ↳ GAZ 24-02 (1986) [Valts]
- ↳ Zyndapp KS 750 (1941) [Valts]
- ↳ Jaguar E-type 2+2 (1970) [Valts]
- ↳ Mercedes-Benz 300 SEL W109 (1972) [PeterKarl]
- ↳ Rover Mini 1996 [Mehis]
- ↳ K-750 (1963) [Ilmar]
- ↳ Mercedes-Benz 280SE W108 (1968) [Skeldo]
- ↳ Ford G987T kabiin [leevi]
- ↳ Steyr 120 Cabriolet Gläser (1936) [raims]
- ↳ Buick Super 8 Model 51 (1947) [raivo]
- ↳ Chevrolet 4 door Sedan (1927) [raivo]
- ↳ Buick Roadmaster 70 (1948) [ylo]
- ↳ MG TF (1954) [Autorestauraator]
- Projektide arutelu
- ↳ Projektide arutelu
- Varia
- ↳ Vaba teema
- ↳ Müügi/Vahetuse foorum
- ↳ Identifitseerimine
- ↳ Kasulikud Pakkumised
- ↳ test foorum