Pagasniku luuk suur remonti ei vajanud, sai vaid lahti võetud, seestpoolt puhastatud-värvitud ja paar pisemat lappimist tehtud. Seejärel liimisin välimise poole külge kenasti originaali jäljendava materjali.
Ja kui sisemine pool peale pandud, nägi päris ok välja.
Jäid veel teha servad ja oligi valmis.....
Juba mõnda aega tagasi alustasin omaniku soovil ka veermikuosadega tegelemist. Kõik tuli viimse osani laiali lammutada-puhastada-värvida. Kogu sillamajandus oli ikka täielikult amortiseerunud, laagrid roostes ja kinni, tihendid-kummiosad puruks, jne. Ainult pidurikliotsid olid pea uued.
Sisuliselt sai tellitud pea kõik saadaolevad kuluosad, kui teha siis juba teha.
Tagasilla uued laagrid-tihendid näiteks.
Tagavedrud tulid samuti uued, vanad olid väsinud, pakkides erinev arv lehti ja nendestki mõned mitmeks tükiks. Ei näinud põhjust hakata neid vedrupakke elustama, uued tulid odavamad.
Muidugi tulid kõik uued jupid haljana, ehk kõik tuli puhastada-värvida, muidu oleks põhja all juba peale esimesi sõite suhteliselt roostekarva vaade. Poldid -mutrid ja muud pisikesed jubinad käisid tsingivannis. Loomulikult tulid uued piduritorud-klotsid-silindrid-trumlid ja kõik muu.
Üldiselt on see veermiku tegemine minu meelest suht tüütu tegevus, kogu aeg otsi mingeid pudinaid taga, tellitud komplektidest on sageli mõni kinnitusvahend vale või mõni puks puudu. Siis jääb jälle mingi polt tsinkimata jne.... Kõik see venitas asja kuudepikkuseks nokitsemiseks aga lõpuks ta siiski valmis sai.
Peale seda läks juba kere kiirelt raami peale ja tehtud said viimased sättimised ja rihtimised kereosade juures. Seegi oli tegelikult paras peavalu nagu ikka. Kõik need suured detailid omavahel lõplikult sobima saada ja värvivalmis sättida.
Maaler käis ja vaatas, viisin veel mõned korrektuurid sisse ja lõpuks võis juba oma ratastel kere töökojast välja ajada.
Tühjalt, ilma kroomi ja muu nännita näeb see auto paras bagi välja minu arust.
Ja mõned päevad hiljem tuldigi Cadillacile järgi. Nii nagu ta kunagi hämaras toodi, samamoodi ka sügiseses õhtupimeduses ära viidi.
Edasi hakkab auto kallal tegelema maaler, kes lubas ehk jaanipäevaks töö valmis teha teiste asjade kõrvalt.
Tegemist vajavat kraami on selle auto juures veel aga kõvasti, pool garaazitäit.
Ehk kajastame edaspidi neidki tegemisi kuigipalju.