Eestis säilinud ЗИС-154 buss kannab raami- ja kerenumbrit 383.
ЗИС-154 busside tootmismahud ja teadaolevad valminud busside kogused, on järgmised:
Ühtekokku valmistati 1165 autobussi ЗИС-154.
1946 - esimene buss, mida traditsiooniliselt esitleti näitusel (kerenumber 1)
1947 - 80 bussi (kerenumbrid 2-81)
1948 - 404 bussi (kerenumbrid 82-485)
1949 - 472 bussi (kerenumbrid 486-958)
1950 - 207 bussi (kerenumbrid 959-1165)
Esimene ЗИС-154 buss valmis 8.detsembril 1946. Järgneva poole aasta jooksul valmis veel kuus ЗИС-154 bussi. Moskva linna 800-ndaks sünnipäevaks 7. septembril 1947, oli ЗИС valminud kerede baasil kokku pannud kakskümmend viis ЗИС-154 bussi.
Esimesed ЗИС-154 busside kered valmistati Тушинском авиазаводе № 82. Koostati neid aga ЗИС-i juures. ЗИС-154 bussi kerede tootmine viidi ЗИС-i juurde üle umbes 1948. aasta septembris, mil avati täiendav tootmisliin.
Tulenevalt eelpool toodud andmetest, on alust arvata, et ЗИС-154, raami tähis 383 ja kere tähis 383, on toodetud 1948 aasta teises pooles, ajavahemikus septembrist detsembrini. Kui võtta aluseks 1948. aastal toodetud ЗИС-154 busside kogus ja jaotada tootmismaht aasta peale ühtlaselt, siis saame 1948. aasta ЗИС-154 busside toodanguks 101 bussi kvartalis. Seega võis ЗИС-154, keretähisega 383 saada valmis 1948.aasta III kvartali lõpus või IV kvartali alguses (septembri lõpp või oktoobri algus). Kuna ЗИС-154 busside tootmine viidi ЗИС-i juurde üle umbes 1948. aasta septembris, siis on 383 arvatavsti üks viimaseid Тушинском авиазаводе № 82 toodetud keredest. Teisest küljest võib 383 olla ka üks esimestest ЗИС-i juures valminud keredest, kuid arvestades, et bussi kerede tegemine võttis omajagu aega ning vaevalt suudeti uutes tingimustes nii kiiresti raam ja kere valmis teha, tundub esimene võimalus olevat tõesem.
Pilt säilinud tehasetähisest. Tehasetähise mõõdud on 110 x 75 mm.
Pilt 1948-1949 aastal ЗИС-is kasutusel olnud tehasetähisest, millel on näha ka tehasetähisele trükitud tekst.
(Pildi päritolu: http://www.gaz23.com/images/zis_115_5_big.jpg)
Taastatud või siis õigemini vana järgi tehtud uus tehasetähis.
Zis-154 nr 383
Sõnum
Autor
Mine “Zis-154 nr 383 (1948) [Mufff]”
Hüppa
- Vanatehnikaklubide Liidu Teated
- ↳ Must number
- ↳ Vanatehnika register
- ↳ Eesti Vanasõidukite Restaureerijate Liit
- ↳ Vanatehnikaüritused
- ↳ Klubide teated
- Restaureerimine: Projektid
- ↳ Projektid
- ↳ BMW 321 (1949) [Rasmus-A]
- ↳ BMW-340 (1950) [alopex]
- ↳ Cadillac Coupe DeVille (1959) [Automaaler]
- ↳ Eestimaised "ameeriklased" ja "venelased" [Automaaler]
- ↳ Mercedes-Benz 560 SL (1986) [Autorestauraator]
- ↳ Triumph Herald [Valts, Autorestauraator]
- ↳ Wanderer W23 Cab, 1937 [Autorestauraator]
- ↳ Wanderer W 23 Cab, 1938 [Autorestauraator]
- ↳ Wanderer W23 Gläser (1938) [Autorestauraator]
- ↳ Autorestauraator, tööd [Autorestauraator]
- ↳ Ford Edsel Ranger, 1959 [junga]
- ↳ Gnome Rhome AX2 [Karu]
- ↳ GAZ 51A, 1976 [myrka00]
- ↳ Ford Junior (1934) [Ott]
- ↳ GAZ 63 PMG-19M (1967) [rainer]
- ↳ Aero 30 Sport, 1937 [raivo]
- ↳ Willys Overland CJ 2A, 1949 [raivo]
- ↳ Motorkuli FV-60 1967 [siimlane]
- ↳ Pannonia de Lux TLB (1961) [siimlane]
- ↳ Pannonia T1 (1962) [siimlane]
- ↳ Pannonia T5 (1969) [siimlane]
- ↳ Pannonia de Lux TLF (1959) [siimlane]
- ↳ White T9 (1966) [siimlane]
- ↳ ZIS 110, sadulsepatööd [urki]
- ↳ Le Grimpeur (1924) [Veteran]
- ↳ BMW 340, 1950 [Veteran]
- ↳ GAZ-67B (1951) [Veteran]
- ↳ Tehtud tööd (1993-2004) [Veteran]
- ↳ ZIS-127 (1956) [Väravamehaanik]
- ↳ BMW R35 (1947) [raivo229]
- ↳ BMW R35 [ivx675]
- ↳ Minu mootorrattad [willem]
- ↳ ZIS 110, 1950 [Autorestauraator]
- ↳ M 72 plekkdetailide remont [Rasmus-A]
- ↳ Porsche 911T (1969) [siimlane]
- ↳ BMW 326 (1938) [leevi]
- ↳ Zis-154 nr 383 (1948) [Mufff]
- ↳ MGA [leevi]
- ↳ Plymouth P-15 [leevi]
- ↳ Steyr 120 Cabriolet Gläser, 1936 [Autorestauraator]
- ↳ Mercedes-Benz 130 Cabrio-Limousine (1934) [Ubbe]
- ↳ Cadillac Eldorado Biarritz (1957) [Valts]
- ↳ NSU 601 OSL (1939) [Willem]
- ↳ GAZ 24-02 (1986) [Valts]
- ↳ Zyndapp KS 750 (1941) [Valts]
- ↳ Jaguar E-type 2+2 (1970) [Valts]
- ↳ Mercedes-Benz 300 SEL W109 (1972) [PeterKarl]
- ↳ Rover Mini 1996 [Mehis]
- ↳ K-750 (1963) [Ilmar]
- ↳ Mercedes-Benz 280SE W108 (1968) [Skeldo]
- ↳ Ford G987T kabiin [leevi]
- ↳ Steyr 120 Cabriolet Gläser (1936) [raims]
- ↳ Buick Super 8 Model 51 (1947) [raivo]
- ↳ Chevrolet 4 door Sedan (1927) [raivo]
- ↳ Buick Roadmaster 70 (1948) [ylo]
- ↳ MG TF (1954) [Autorestauraator]
- Projektide arutelu
- ↳ Projektide arutelu
- Varia
- ↳ Vaba teema
- ↳ Müügi/Vahetuse foorum
- ↳ Identifitseerimine
- ↳ Kasulikud Pakkumised
- ↳ test foorum