Kõigepealt püüan raamile mingi kindlama aluse ehitada:
4. Raami kokkupanek
-
- VVK liige
- Postitusi: 3031
- Liitunud: 01 Märts L, 2008 00:00
- Asukoht: Tallinn, Merivälja
- Kontakt:
4. Raami kokkupanek
Raami kokkupanek on päris suurt täpsust nõudev töö. Kinnituvad ju raamile esisilla hoovad, vedrustus ja muu selline. Kinnituskohtade täpsusest sõltub rataste asend ja liikumise geomeetria.
Kõigepealt püüan raamile mingi kindlama aluse ehitada:


Kõigepealt püüan raamile mingi kindlama aluse ehitada:
-
- VVK liige
- Postitusi: 3031
- Liitunud: 01 Märts L, 2008 00:00
- Asukoht: Tallinn, Merivälja
- Kontakt:
Nagu eelmistelt piltidelt näha, panin raamitalad ajutiste lattide abil paralleelselt kokku ja surusin tungraudadega vastu alusraami. Raami kõrgused reguleerisin õigeks vana-aegse optilise kõrgusmõõtjaga:

Siis sättisin raami pikitalad ka pikisuunas "õigeks", nii et risttalad ikka risti satuksid. Esimesena leidis koha käigukasti tugitala:

Siis sisemised küljed. Seejuures tuli raami tagumised, "S"-osad vertikaalsed hoida. Senikaua, kui sisekülg on keevitamata, on talad "vedelad". Kasutasin kõige täpsemat mõõteriista, mis mul on, nöörloodi:


Siseküljed:

Kui siseküljed paigas, sai paika panna ka "rist" ja siis keevitama:

Kui keskosa keevitused tehtud, on raam juba päris tugev:


Siis sättisin raami pikitalad ka pikisuunas "õigeks", nii et risttalad ikka risti satuksid. Esimesena leidis koha käigukasti tugitala:
Siis sisemised küljed. Seejuures tuli raami tagumised, "S"-osad vertikaalsed hoida. Senikaua, kui sisekülg on keevitamata, on talad "vedelad". Kasutasin kõige täpsemat mõõteriista, mis mul on, nöörloodi:
Siseküljed:
Kui siseküljed paigas, sai paika panna ka "rist" ja siis keevitama:
Kui keskosa keevitused tehtud, on raam juba päris tugev:
-
- VVK liige
- Postitusi: 3031
- Liitunud: 01 Märts L, 2008 00:00
- Asukoht: Tallinn, Merivälja
- Kontakt:
Tagavedru kandurtala juures oli vaja mõnele plekile natuke sujuvamat kuju anda. Gaasileegiga kuumutamine teeb sellise töö lihtsamaks ja tulemus jääb ka ilusam:


Nüüd veel tagumine tala külge ja raami jäikus on päris hea:

Vedrukandur õiges asendis:

Raami esiots on esialgu veel "vedel". Esisilla tala praegu puudub, õieti on küll mingi moodustis, aga sellest tuleb uus tala alles teha:

Nüüd veel tagumine tala külge ja raami jäikus on päris hea:
Vedrukandur õiges asendis:
Raami esiots on esialgu veel "vedel". Esisilla tala praegu puudub, õieti on küll mingi moodustis, aga sellest tuleb uus tala alles teha:
-
- VVK liige
- Postitusi: 3031
- Liitunud: 01 Märts L, 2008 00:00
- Asukoht: Tallinn, Merivälja
- Kontakt:
Nii, esisilla tala on vahepeal valmis saanud.
Enne lõplikku kinnikeevitamist tuleb teha veel mõned tööd, mida pärast teha on keeruline.
Esiteks tugevduslapid esiamortisaatorite kinnituskohtade alla. Need on 3mm-sest plekist, pisut suuremad, kui amortisaatori kinnituspind:

Siit ta näha on, raamitala pealmise poole all.
Siis esiporilaua toetuskronsteini kinnitusmutrid. Need on 10mm lehest klotsid, kuhu saab kinnituskeerme sisse lõigata:

Siis esikaitseraua kinnitusmutrid, samuti kümnesest lehest:

Esisillatala kinnikeevitamiseks venitan raami laialihoidvad esiotsad õigesse mõõtu:

Nüüd esitala õigesse paika ja kinni! Altpoolt:

Ja pealt:

Nüüd saab ka raami siseküljed kinni panna:

Selline ta siis jäi:

Raami põhimik on koos, aga tegelikult on veel üksjagu tööd ees. Raami taladesse tuleb lõigata mitmeid tehnoloogilisi avasid, teha käsipiduri trosside läbiviigud, ehitada ja külge panna külgtoed, millele kinnituvad punasest puust kere toetavad alustalad ja astmelauad. Ja tegelikult oleks vaja kogu see krempel veel ära kruntida ja värvida ka.
Raami remondiga alustades tegin mingit väikestviisi plaani ka: ehk saab Jaanuari lõpuks raami valmis. Aga siin ma nüüd olen.... ja paras koht on meenutada "vanasõiduki taastaja esimest postulaati":
Auto taastusremont (restaureerimine) võib kesta kauem, kui sa algselt planeerisid.
Enne lõplikku kinnikeevitamist tuleb teha veel mõned tööd, mida pärast teha on keeruline.
Esiteks tugevduslapid esiamortisaatorite kinnituskohtade alla. Need on 3mm-sest plekist, pisut suuremad, kui amortisaatori kinnituspind:
Siit ta näha on, raamitala pealmise poole all.
Siis esiporilaua toetuskronsteini kinnitusmutrid. Need on 10mm lehest klotsid, kuhu saab kinnituskeerme sisse lõigata:
Siis esikaitseraua kinnitusmutrid, samuti kümnesest lehest:
Esisillatala kinnikeevitamiseks venitan raami laialihoidvad esiotsad õigesse mõõtu:
Nüüd esitala õigesse paika ja kinni! Altpoolt:
Ja pealt:
Nüüd saab ka raami siseküljed kinni panna:
Selline ta siis jäi:
Raami põhimik on koos, aga tegelikult on veel üksjagu tööd ees. Raami taladesse tuleb lõigata mitmeid tehnoloogilisi avasid, teha käsipiduri trosside läbiviigud, ehitada ja külge panna külgtoed, millele kinnituvad punasest puust kere toetavad alustalad ja astmelauad. Ja tegelikult oleks vaja kogu see krempel veel ära kruntida ja värvida ka.
Raami remondiga alustades tegin mingit väikestviisi plaani ka: ehk saab Jaanuari lõpuks raami valmis. Aga siin ma nüüd olen.... ja paras koht on meenutada "vanasõiduki taastaja esimest postulaati":
Auto taastusremont (restaureerimine) võib kesta kauem, kui sa algselt planeerisid.
-
- VVK liige
- Postitusi: 3031
- Liitunud: 01 Märts L, 2008 00:00
- Asukoht: Tallinn, Merivälja
- Kontakt:
-
- VVK liige
- Postitusi: 3031
- Liitunud: 01 Märts L, 2008 00:00
- Asukoht: Tallinn, Merivälja
- Kontakt: