Lisaks ka omalt poolt paar rida siia teemasse, kuna endal ka üks ameerikas toodetud statsionaarmootor. Pildid on nähtavad foorumi albumis siin:
Mootor pärineb tõenäoliselt 30-ndatest aastatest, ehituselt on mootor horisontaalse silindri asetusega. Toodetud on ameerikas Nelson Brothers Co poolt, mootor kannab nime Jumbo. "Ekspluatatsiooni" käigus on mootor mitmest kohast viga saanud, kuna seda tüüpi mootorid kippusid lõhkuma minema. Mõned vead on oskuslikult parandatud, lõhki külmunud malmist silindripea ootab tegemist. Originaal nookur on samuti keskelt pooleks läinud. Õnnks õnnestus Hr. Jüri Vaikjärve käest laenuks saada samasuguse mootori nookur mõõtude võtmiseks, nüüd saab selle eeskujul valmistada uue.
Mootori süütesüsteem toimib taktmagneetoga Wico EK ja hariliku küünlaga. Käivitamine toimub hooratta käitamisega vända abil. Täpne käivitusprotseduur tuleb endale veel selgeks teha.
Mootoril on vesijahutus, selleks tuleb täita silindriga ühte korpusesse valatud veepaak.
Väntvõlli ja kepsu babiidist liugelaagrite määrimiseks on määrdedoosid. Silindri ja kepsusõrme määrimine toimub tilkõlitoosiga. Pilti ei õnnestunud leida hetkel albumisse lisamiseks.
Mootori väljalaskeklappi käitab nukkvõll, tõukurvarras ja nookur. Sisselaskeklapp töötab silindris tekkiva vaakumiga. Seadmel on lihtsa ehitusega karburaator. Kütusepaak on valmistatud malmist ja asub mootori alumises osas eraldi detailina.
Minule teadaolevalt on või oli selliseid mootoreid Eestis 3 tk, üks nendest on rännanud tänaseks Soome. Eks neid veel mõnedes kohtades leidub, kuna selle alaga eriti laialdaselt ei tegeleta, siis ei kipu info kergesti liikuma.
Hetkel on mootor konserveeritud ja taastamise ootel. Võin väita, et originaalkujul taastamistöö tegemiseks on tänase päeva seisuga kõik detailid ja vajalik info olemas. Mootoril on säilinud originaal roheline värv ja kollased triibud, loodetavasti õnnestub selle põhjal värvitoon välja selgitada. Plaan on seda ühel päeval kajastada ka projektide lehel eraldi teemas.