Kui vanatehnika taastamisel tekib küsimusi ja neid tekib ikka, siis võiks neid siin küsida! Loodan, et keegi ikka vastata oskab.
Olen kindel, et lõplikku tõde ei tea meist keegi, aga vastame siis nii, nagu meie seda õigeks peame. Kui sul on midagi juurde lisada, saab seda ju teha.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Sain täna sellise kirja:
Minu nimi on Rainer.
Hobiks mul vanemad veoautod.
Hetkel tegelen ühe GAZ 63, 1967 uuendamisega.
Seoses sellega oleks mul Teile mõned küsimused
Lisan mõned pildid
Plit :raami üldvaade
Mõtlesin,et puhastan raami ketas-traatharjaga.
Peale seda katan "Buvanols" roostemuunduriga, siis harjan selle jäägid maha ja siis happekrunt peale ja siis 2K krunt, lõpuks põhivärv.
Sattusin eile õhtul lugema Teie postitust unicweb.ee foorumis
Tsiteerin:
"Minu arvates tagab metalli täieliku puhastamise remonditava autokere puhul ainult kaks asja: liiva(haavli vms.)prits ja happevann. Muud meetodid on enesepettus. Kui eelpoolmainitud puhastust kasutada ei ole võimalik, siis jääb metalli pinnale kindlasti roosteollust. Selle isoleerimiseks ja edasise korrosiooni aeglustamiseks on olemas roostemuundur (Rostkiller). See lahustab teatud määral pehmet roostet ja teiseks, moodustab kaetud pinnale tumeda (musta või tumelillaka) oksiidikihi. See oksiidikiht on isoleeriva toimega. Seda RR krundiga katta ei ole mõtet, toime puudub. Tume oksiidikiht jäetakse alla ja värvimine toimub nagu tavaliselt."
Pilt: raami puhastamine
1. küsimus: Hetkel siis selline seis ,et kolmandik raami on traatharjaga puhastatud, nüüd olen siis kahevahel,
a) kas jätkata sama meetodiga + roostesurm + happekrunt + 2K krunt + põhivärv
b) või viia raam liivapritsi/haavlipritsi + läikima harjata + happekrunt + 2K krunt + põhivärv
Pilt: amordi kandur
2. küsimus: Mida teha pildil oleva needitud kohaga (traatharjaga kõiki nurgataguseid puhtaks ei saa):
a) kas jätta see nii ja loota, et kui 43 aastaga midagi ei juhtunud, siis järgmised 43 aastat ka midagi ei juhtu?
b)või neetida kogu raam lahti, puhastada + värvida ja siis uuesti kokku neetida ja veelkord värvida?
3. küsimus: Kuidas puhastada lehtevedrusid? kas liivaprits mõjub vedrudele halvasti?
4. küsimus: Millega puhastada ja värvida vedrud,sillad,kammitsad jne
Millise tootja värve soovitate kasutada
Loodan,et leiate võimaluse minu küsimustele vastata
Lugupidamisega, Rainer
---------------------------------------------------------------------------------
Vastus1.
Vaatamata sellele, et oled ära teinud tohutu töö, jään siiski oma tsitaadis toodud arvamuse juurde ja soovitan varianti b. St. et jätta harjaga puhastamine, laadida raam auto peale ja viia liivapritsimeeste juurde.
Miks ma nii soovitan? Esiteks, traatharaga ei saa kunagi roostepesi täiesti puhtaks. Teiseks, kõik nurgatagused, (vt. küsimus 2) jäävad traatharjamisel siiski mingil määral puhastamata. Kolmandaks, liivapritsiga võtab see töö aega max paar tundi ja tulemus on harjamisega võrreldes palju parem. Liivaprits võtab puhtaks nurgatagused ja roostepesad (rooste poolt söövitatud augukesed, kuhu hari ei ulatu).
Kindlasti mitte lasta liivapritsimeestel raami kruntida! Enne kruntimist harja pinnad üle (see on väga väike töö ja aega võtab vähe). Siis pese pind puhtaks silikoonipesuainega (pesukannust pritsid pinna märjaks ja "karukeelega pesed). Siis happekrunt või epokrunt ... jne.
Kui Männiku ei jää kaugeks, siis seal on päris tublid mehed, firma nimi on Adamantos: http://www.baltinfo.ee/16/V/22007/371/2 ... OS+O%C3%9C
Vastus 2.
Õieti on sellele juba esimese küsimusega koos vastus olemas.
Vastus 3.
Lehtvedrud võta pakist lahti. Lehtvedrusid, sillatalasid, kammitsaid jms. võib liivapritsiga puhastada küll. Ainult kata kinni keermed (sisekeermetele keera polt sisse, väliskeermetele midagi peale, näit. kommivoolik, isoleerpael vms.). Liivaprits kulutab keermed muidu ära! Avad, näit. sillareduktori vent-ava, pane puupunniga kinni. Muidu satub liiv karterisse ja laagrid ja hammasrattad riknevad.
Vastus 4.
Vt. kolmandat vastust.
Ei taha tasuta reklaami teha, aga kindel valik on Standox, Spies Hecker ja DuPont. Tegelikult ei tohiks nendel erilist vahet ollagi. Kindel see, et ka teisi värvitootjaid karta ei maksa.
Mida valida? Suure töö puhul, nagu praegu, on hind ka oluline. Nimetatud firmade tooted just odavad ei ole, aga sealt saab kogu vajamineva tootesarja.
Ise eelistan käia Benefitis (Standox), kuna sealt olen alati saanud asjatundlikku infot nii materjali kui ka tehnoloogia kohta. Materjali õige kasutamine ei ole teisejärgulise tähtsusega!
Standoxil on näiteks olemas spets. veoautosarjad, mis on mõnevõrra odavamad.
On ka muid alternatiive, aga nende kasutamisel peab teadma, mis millega kokku sobib. Vale materjali kasutamisel võib odava hinna joovastus olla juba ammu ununenud, kui vilets tulemus ennast ikka veel meelde tuletab!