Vanad fotod Eesti autodest- mootorratastest
-
- VVK liige
- Postitusi: 3031
- Liitunud: 01 Märts L, 2008 00:00
- Asukoht: Tallinn, Merivälja
- Kontakt:
-
- VVK liige
- Postitusi: 3031
- Liitunud: 01 Märts L, 2008 00:00
- Asukoht: Tallinn, Merivälja
- Kontakt:
No kuda siis nii? Leistangi kujud ju väga iseloomulikud ja erinevad!kass kirjutas:Priit ei oska.
Aga leidsin sulle ühe "pähkli" veel:

See punaarmeelase kiivris noormees sõidab ühe üsna vana naiste-rattaga. Pilt on tehtud 1960, ratta marki ei mäleta. Nagu oleks meeles, et võibolla oli Rootsi ratas, aga kindel ei ole. Ratas oli omapärane kettülekande poolest. Kett oli pikema sammuga kui tavaliselt ja hammasratta hambad olid ka kole laiad ja tugevad! Mälu järgi pakun, et hamba paksus võis keskosas olla oma 10 mm.
Sildil olev "E" on sulle vast tuttav?
-
- VVK liige
- Postitusi: 3031
- Liitunud: 01 Märts L, 2008 00:00
- Asukoht: Tallinn, Merivälja
- Kontakt:
Selle peale kostan, et lenksu kujud on tõesti väga iseloomulikud - iseloomulikud jalgratastele. Lenksu järgi üldjuhul tootjat ja marki ei määra, no näiteks 30-ndate rootslastel olid iseloomulikud lenksud, aga seda seal ka väga paljudel tootjatel. Suurematel saksa tootjatel (ja ka väiksematel, keda oli miljon) oli toodangus ja pakkumises mitme kujuga lenksud üheaegselt. Väiksemad tootjad ei pruukinud üldse ise lenkse valmistada, ostsid tükid sisse ja panid oma sildi peale jne.Autorestauraator kirjutas:No kuda siis nii? Leistangi kujud ju väga iseloomulikud ja erinevad!kass kirjutas:Priit ei oska.
Aga leidsin sulle ühe "pähkli" veel:
See punaarmeelase kiivris noormees sõidab ühe üsna vana naiste-rattaga. Pilt on tehtud 1960, ratta marki ei mäleta. Nagu oleks meeles, et võibolla oli Rootsi ratas, aga kindel ei ole. Ratas oli omapärane kettülekande poolest. Kett oli pikema sammuga kui tavaliselt ja hammasratta hambad olid ka kole laiad ja tugevad! Mälu järgi pakun, et hamba paksus võis keskosas olla oma 10 mm.
Sildil olev "E" on sulle vast tuttav?
Selleks, et jalgratast identifitseerida, on vaja näha kas silti, mingit kirja (nende tunnuste järgi oskaks siis igaüks, kes lugeda oskab..) või mingeid väga erilisi ja isikupäraseid detaile. Jalgrattatootjaid oli miljon, rattad on suures osas täiesti ühte nägu, kuna detaile on vähe ja need on põhimõtteliselt ühesugused klassikalised jubinad. Lihtsam on vahel määrata tootjamaad, ütleme inglise, rootsi , saksa tüüpi. Meil vähem leiduvate taani, belgia , prantsuse, t¨ehhi jne rataste määramine on veelgi raskem, eriti pildi järgi, millel põhitegelaseks ei ole jalgratas, vaid ikka inimesed.
Viimase jalgrattaga on asi juba konkreetne, silt on isikupärane ja suhteliselt ilusasti näha (erinevalt noormehest). Selle E - tähe järgi saab kindlasti asja lõpuks ära määrata, selline kuni 20-ndate stiilis, mina hetkel ei oska kosta. Paljude sildiga rataste tootjad ja maadki on jäänud meile saladuseks.
Pika sammuga kettidest oli 20-ndatel levinum 5/8" samm. Meile "tavaline" samm teatavasti 1/2". Oli ka 1" sammuga, seda veelgi varem ja harvemini kohatav.
Antud pildil esikahvli kroon ei ole 30-ndate rootsi ratastele tüüpiline ja ka kett 5/8". Aga jutt, et suhteliselt vanem ja pikk ketisamm ei välista täielikult ka rootsi päritolu, kuigi kahtlen. Jätan asja meelde ja kui Valdo või keegi teine enne asja ei lahenda, siis...
-
- VVK liige
- Postitusi: 3031
- Liitunud: 01 Märts L, 2008 00:00
- Asukoht: Tallinn, Merivälja
- Kontakt:
Vahuri piltidest kõige huvitavam (minule) oli see:

Tüdrukute identifitseerimisega probleeme pole, need on teada. Auto oli võetud lihtsalt neiudele taustaks.
Pildi tagaküljel on kiri: Harjumaa TK hoovis H.... ja H...., 1950 suvel.
Niipalju kui mina taipan, võiks tegu olla MB 290-ga? Ja kui silm ei peta, kas on Cab A? Uurisin, aga tundub olevat kaheukseline?
Auto oli mäletamist mööda Harju Täitevkomitee masin. Praeguses hinnangus meil küllalt haruldane ja täna oleks sellise taastatud auto hind .... ikka päris korralik!
EAG-s ma selle pilti ei leidnud, või ei osanud leida.

Tüdrukute identifitseerimisega probleeme pole, need on teada. Auto oli võetud lihtsalt neiudele taustaks.
Pildi tagaküljel on kiri: Harjumaa TK hoovis H.... ja H...., 1950 suvel.
Niipalju kui mina taipan, võiks tegu olla MB 290-ga? Ja kui silm ei peta, kas on Cab A? Uurisin, aga tundub olevat kaheukseline?
Auto oli mäletamist mööda Harju Täitevkomitee masin. Praeguses hinnangus meil küllalt haruldane ja täna oleks sellise taastatud auto hind .... ikka päris korralik!
EAG-s ma selle pilti ei leidnud, või ei osanud leida.
-
- VVK liige
- Postitusi: 3031
- Liitunud: 01 Märts L, 2008 00:00
- Asukoht: Tallinn, Merivälja
- Kontakt:
Veel mõned Vahuri toodud pildid:

Üks ütlemata kena väljanägemisega noorpaar ja Pobeda. Auto on veel väga heas konditsioonis, kuna pidi tegemise aeg, 1950, on ka veel "noor"!

Üks töötegemise pilt kah! Ei tea mida ehitatakse, kunas ja kus ehitatakse. Auto võiks olla ZIL 150, isekallutaja ja kaevamas miski Belarussi sarnane isend. "Putka" on küll vähe võõra väljanägemisega....


Tallinna Taksopark, aasta vist 1966.

Üks ütlemata kena väljanägemisega noorpaar ja Pobeda. Auto on veel väga heas konditsioonis, kuna pidi tegemise aeg, 1950, on ka veel "noor"!

Üks töötegemise pilt kah! Ei tea mida ehitatakse, kunas ja kus ehitatakse. Auto võiks olla ZIL 150, isekallutaja ja kaevamas miski Belarussi sarnane isend. "Putka" on küll vähe võõra väljanägemisega....


Tallinna Taksopark, aasta vist 1966.