Loodan, et ei postita valesse kohta.
Nimelt plaanis üks Zaz 966B 1971a originaali ajada, kuid hakkas huvitama millega oli kaetud antud isendi põhi tehasest väljaveeremise hetkel ning kas see mängib ka rolli musta numbri taotlemisel.
Ettetänades, Joosep!
Vene auto põhi
-
- VVK liige
- Postitusi: 3031
- Liitunud: 01 Märts L, 2008 00:00
- Asukoht: Tallinn, Merivälja
- Kontakt:
See postitus võiks olla rubriigis: Projektide arutelud.
Tehasest tulles olid vene päritolu masinad kaetud bituumeni ja mingi kiudaine seguse mastksiga. Oletan, et see kiudaine võis olla asbest! Kindel selles ei ole, aga NLiidus kasutati seda materjali väga laialdaselt, alates eterniitkatusekattest ja lõpetades soojatorustike isolatsiooniga. Asbestikiud on nimelt töötlemiseks väga mõnus materjal ja Venemaal seda asbesti kaevandati ja toodeti selle tooteid palju. Kogu häda on selles, et asbest, eriti tolm, mida töö juures sisse hingad, on kantserogeense toimega. See tähendab, et põhjustab vähk-kasvajate teket. Mujal, arenenud maailmas oli asbest juba ammu tervistkahjustavate materjalide nimistus, aga meil leidub seda kohati tänase päevani. Näiteks see samane põhjamastiks või eterniit.
Osaliselt just sellepärast, aga ka muidu, see ei ole eriti kvaliteetne materjal, ma seda kasutada ei soovita. Bituumenmastiks läheb külmaga rabedaks ja sellesse tekivad praod, niiskus tungib mastiksi alla ja soodustab korrosiooni.
Arvan, et "musta numbri" saamisel see nüanss küll määravaks ei saa.
Soovitan kasutada sünteetilise kaut¨uki sarnaseid pritsiga pealekantavaid mastikseid, näiteks Dinitrol 700. Selle materjali kasutamisest olen kirjutanud mitmes projektikas, mälu järgi BMW, Lincoln Zephir jt.
Tehasest tulles olid vene päritolu masinad kaetud bituumeni ja mingi kiudaine seguse mastksiga. Oletan, et see kiudaine võis olla asbest! Kindel selles ei ole, aga NLiidus kasutati seda materjali väga laialdaselt, alates eterniitkatusekattest ja lõpetades soojatorustike isolatsiooniga. Asbestikiud on nimelt töötlemiseks väga mõnus materjal ja Venemaal seda asbesti kaevandati ja toodeti selle tooteid palju. Kogu häda on selles, et asbest, eriti tolm, mida töö juures sisse hingad, on kantserogeense toimega. See tähendab, et põhjustab vähk-kasvajate teket. Mujal, arenenud maailmas oli asbest juba ammu tervistkahjustavate materjalide nimistus, aga meil leidub seda kohati tänase päevani. Näiteks see samane põhjamastiks või eterniit.
Osaliselt just sellepärast, aga ka muidu, see ei ole eriti kvaliteetne materjal, ma seda kasutada ei soovita. Bituumenmastiks läheb külmaga rabedaks ja sellesse tekivad praod, niiskus tungib mastiksi alla ja soodustab korrosiooni.
Arvan, et "musta numbri" saamisel see nüanss küll määravaks ei saa.
Soovitan kasutada sünteetilise kaut¨uki sarnaseid pritsiga pealekantavaid mastikseid, näiteks Dinitrol 700. Selle materjali kasutamisest olen kirjutanud mitmes projektikas, mälu järgi BMW, Lincoln Zephir jt.
-
- VVK liige
- Postitusi: 3031
- Liitunud: 01 Märts L, 2008 00:00
- Asukoht: Tallinn, Merivälja
- Kontakt:
-
- VVK liige
- Postitusi: 3031
- Liitunud: 01 Märts L, 2008 00:00
- Asukoht: Tallinn, Merivälja
- Kontakt:
Jah, see on õige, et tehases värviti see mastiks veel üle ka.
Dinitroli puhul (on olemas ka teiste firmade materjale), on küll selline kartus, et kuna materjal on suht. pehme, kummitaoline, siis rataste alt lendavad kivid võivad värvi "auguliseks" teha. Kogemus selles osas endal puudub.
Dinitrolil oli vähemalt kahte värvi pakkuda, musta ja heledat, vist halli.
Vast tasub võtta auto värvist sõltuvalt lähemat värvi materjal.
Dinitroli puhul (on olemas ka teiste firmade materjale), on küll selline kartus, et kuna materjal on suht. pehme, kummitaoline, siis rataste alt lendavad kivid võivad värvi "auguliseks" teha. Kogemus selles osas endal puudub.
Dinitrolil oli vähemalt kahte värvi pakkuda, musta ja heledat, vist halli.
Vast tasub võtta auto värvist sõltuvalt lähemat värvi materjal.