Üks asi viib teiseni. Pannes siin lehel olevad pildid nüüd kõrvuti, tundub mulle,
et see tagumine auto sellel pildil ongi seesama Laidoneri Cadillac, millest ajalehefoto mõned postitused tagasi.
Kuna sel pühapäeval tähistab Eesti tuletõrje oma 90. aastapäeva ja Tallinnas saab näha ka vana tuletõrjetehnikat, siis on paras hetk lisada siia see pilt:
Mõlematest masinatest on infot ka EAG-s. Vasakpoolse kohta: Üks Eesti esimestest tuletõrjeautodest, Vene-Balti laevatehase 1913. aastal ostetud tuletõrjeauto BENZ-GAGGENAU. 1933 ostis auto Kopli Vabatahtlik Tuletõrjeühing. Pärast II maailmasõda anti üle Vineeri- ja Mööblikombinaadile, endisele Lutheri tehasele, kus oli kasutusel 1953. aastani.
Parempoolse kohta: Tallinna Kopli VTÜ 1932. aastal autoärist AS Rotermanni Tehased ostetud tuletõrjeauto OPEL (A-1531). Auto oli Tallinna VTÜ kasutuses 1951. a-ni ja anti siis üle Tarbeklaasile.
Lahtise Cadillaci osas ei ole ma muidugi kindel - ei saa välistada, et masin tõesti ei kuulunudki tegelikult riigile. Saatkonda ma ei usu, saatkondadel nii kalleid masinaid tõenäoliselt polnud. Aga näiteks mõni eraisik või ettevõte võiks "laenajana" küll kõne alla tulla. Samas reg-nr A-1 viitaks justkui riigile, sest Mercedes Nürburg oli hiljem nr-ga A-2. Teisest küljest jälle sellesama Mercedese ostmine kohe järgmisel aastal teeb natuke ettevaatlikuks.
Pelle teisel Kadrioru pildil on lossil peale Eesti lipu veel üks lipp (Itaalia?, Prantsuse?). Võib-olla on tegemist näiteks uue saadiku volituste üleandmisega või mõne kõrgema tegelase külaskäiguga. Siis võib üks neist masinatest küll saatkonna auto olla (need olid ka Eesti registris).
Panin nüüd galeriisse ka andmed välja selle Cadillaci kohta. Mingit sõnumit või uudist auto saabumisest (eeldatavasti siis juunis 1929) ei ole kahjuks seni ikka leidnud. Võib-olla kuninga visiidi tuhinas ei pööratud sellele tähelepanu. Ajakiri Auto ei tee sellest ka minuarust juttu.
Aga huvitav, et pärast neid Riigikogu vaielusi ja juba alanud suure kriisi tingimustes ostis riik juba järgmisel aastal riigivanemale veel ühe auto - Mercedes-Benz Nürburgi. Vist saadi aru, et lahtine auto on meie oludes aastaringseks kasutamiseks ikka liiga ebapraktiline.