

Rattaga kaasa sain Moskvas 1946 a välja antud käsiraamatu ,kus kõige olulisemaks apsuks oli esim. ja tagumise silindri kepsude vale kujutamine, mistõttu selle raamatu järgi pandi kepsud valesti mootorisse.

Rattaga kaasas olnud raamat aga näitab vastupidist:


Kirjandust H-D - WLA kohta leidus piisavalt. Eriti hea materjal oli rattaga kastis ( nii nad osaliselt lahtivõetuna N. Liitu saabusid) kaasas olnud kokkupanemise instruktsioon.Kolleeg ja sõber Arvo mäletas, kuidas tema isa tollase Täitevkomitee garaazis kastiga saabunud WLA-d kokku oli pannud.Enne kasti avamist oli väikesest luugist välja tulnud võtta instruktsioon ja aku, mis tuli elektrolüüdiga täita ja seisma panna. Aku oli Kuivlaetud , elektrolüüt oli plastmasspudeliga kaasas. Seejärel avati kast ja raamatu järgi algas kokkumonteerimine.Paar pilti näidisena sellest. instruktsioonist. Muide mõni aeg tagasi keegi jänki kuulutas ja pakkus suuri summasid H-D WLA eest sellises sõjaaegses pakendis. Tagajärjetult, nagu mingis vene autoajakirjas mainiti.



Peale selle leidus veel H-D--WLA osade kataloog, kus oli kujutatud terve ratas viimse kui seibi-mutrini.Nii siis algas ratta kokkupanek.Esialgu, veel vene ajal, oli plaan panna rattale alla Iz 3,5 x 18 kummid, jämedamaid polnud võtta. 90-ndate alul aga soomes tööl käies sai hangitud kolm jooksu 4,00x18 kumme nii enda ratastele kui ka sõber Arvi Harleyle.

Mootorisse läksid Türil valatud kolvid

Terv. Enno Öövel.