Plaan on selline,et panen auto täiseti kokku ja siis uuesti lahti,et saaks korralikult värvida.
Kere plekitööd
Kere plekitööd
Huraa! Kere kodus.Olen jõudnud ka mõne tüki külge riputada.
Plaan on selline,et panen auto täiseti kokku ja siis uuesti lahti,et saaks korralikult värvida.

Plaan on selline,et panen auto täiseti kokku ja siis uuesti lahti,et saaks korralikult värvida.
Viimati muutis raims, 10 Juuli T, 2018 22:52, muudetud 2 korda kokku.
Re: Kere
Juba auto keret koju tuues oli näha,et mõningad asjad vajavad kohendamist. Mis on sellise töö puhul ka täiesti loomulik.
Ei kirjutanud sellest foorumis kuna "Autorestaraator" Märt Aare kirjutas mulle:" Eks ma pean muidugi enda tehtud jamad ära parandama".Peale mitmekuist ootamist ja kirjavahetust tegi ka mõne väiksema näpuka korda.Umbes nädal tagasi ütles mulle,et tema paremini ei oska teha.Võtku ma mõni parem plekksepp kes asjad korda teeb!! Tema jaoks on see projekt lõppenud ja soovis mulle edu.
Riputan siia üles mõned pildid ja kohad mis vajasid ja vajavad veel ringi tegemist.
Sidurivõlli ava asukoht nihkes. Eeskujuks oli vana raam,mõõtkavas joonis,näidisraam ja piduri peapump.

Vana ava kinni ja uus ava tehtud.

Tugipuks paigas

Roolikarbiava raami sees 30mm vales kohas.
Kontrollisin jooniselt ja käisin Lõuna-Eestis raami üle mõõtmas mis oli kunagi Märdile viidud näidiseks teme töökotta.

Tegin ava ise õigesse kohta ja Märt keevitas auguservale tüki juurde.

Ununes teha ukseavamise lingi kronku kinnituskoht uksele.


Märdi variant.

Ukselukkule polnud võimalik kahte kinnituskruvi sisse keerata. Puidu ja luku vahel tühjus. Tegin tüki sisse.

Mittevajalik ava jäänud kinni panematta.

Nüüd hiljem parandust tehes tuli Märdil asi välja selline. Soovitas hermetsi peale panna!!

Katuse tagumine kinnitusserv vale nurga all.Kui auto koos igavesti vilets ringi teha.


Aknaava jooksis ülevalt 7mm kokku.Üleval puudus täielikult vahe aknaava ja aknaraami vahel.
Alumised nurgad veel korda tegematta. Aknaraam oli töökojas näidiseks. Ilmselt ei proovitud kordagi.


Autorestaraator ei uskunud,et selline tihend käib aknale. Kui vahed õiged siis käib küll.

Tagasild ei läinud paika.Tunnel liiga pikk.Tagasild oli töökojas. Ilmselt ei proovitud.

Ei kirjutanud sellest foorumis kuna "Autorestaraator" Märt Aare kirjutas mulle:" Eks ma pean muidugi enda tehtud jamad ära parandama".Peale mitmekuist ootamist ja kirjavahetust tegi ka mõne väiksema näpuka korda.Umbes nädal tagasi ütles mulle,et tema paremini ei oska teha.Võtku ma mõni parem plekksepp kes asjad korda teeb!! Tema jaoks on see projekt lõppenud ja soovis mulle edu.
Riputan siia üles mõned pildid ja kohad mis vajasid ja vajavad veel ringi tegemist.
Sidurivõlli ava asukoht nihkes. Eeskujuks oli vana raam,mõõtkavas joonis,näidisraam ja piduri peapump.
Vana ava kinni ja uus ava tehtud.
Tugipuks paigas
Roolikarbiava raami sees 30mm vales kohas.
Kontrollisin jooniselt ja käisin Lõuna-Eestis raami üle mõõtmas mis oli kunagi Märdile viidud näidiseks teme töökotta.

Tegin ava ise õigesse kohta ja Märt keevitas auguservale tüki juurde.
Ununes teha ukseavamise lingi kronku kinnituskoht uksele.
Märdi variant.
Ukselukkule polnud võimalik kahte kinnituskruvi sisse keerata. Puidu ja luku vahel tühjus. Tegin tüki sisse.
Mittevajalik ava jäänud kinni panematta.
Nüüd hiljem parandust tehes tuli Märdil asi välja selline. Soovitas hermetsi peale panna!!
Katuse tagumine kinnitusserv vale nurga all.Kui auto koos igavesti vilets ringi teha.
Aknaava jooksis ülevalt 7mm kokku.Üleval puudus täielikult vahe aknaava ja aknaraami vahel.
Alumised nurgad veel korda tegematta. Aknaraam oli töökojas näidiseks. Ilmselt ei proovitud kordagi.
Autorestaraator ei uskunud,et selline tihend käib aknale. Kui vahed õiged siis käib küll.
Tagasild ei läinud paika.Tunnel liiga pikk.Tagasild oli töökojas. Ilmselt ei proovitud.
Viimati muutis raims, 31 August N, 2017 12:17, muudetud 1 kord kokku.
Re: Kere
Uksehinged ja nende reguleerimisest.
Silma häiris uksehingede alla paigaldatud reguleerimisplekid.Seda võtet kasutati vene autode juures aga selliseid pakke sealgi harva.Gläseri keretehases neid kindlasti ei kasutatud.


Nelja hinge kohta paras pakk.

Paar võtet mida ilmselt teab iga autopleksepp ja kõik need plekid võib minema visata.


Silma häiris uksehingede alla paigaldatud reguleerimisplekid.Seda võtet kasutati vene autode juures aga selliseid pakke sealgi harva.Gläseri keretehases neid kindlasti ei kasutatud.
Nelja hinge kohta paras pakk.
Paar võtet mida ilmselt teab iga autopleksepp ja kõik need plekid võib minema visata.
Viimati muutis raims, 15 Veebruar N, 2018 14:15, muudetud 1 kord kokku.
Re: Kere
Mis seal rääkida,mida rohkem teed seda suurem masendus.
Uksehinge ja uksepleki vahel räige vahe. Originaalis jookseb ukseplekk kuni hingeni.


Peaks parem olema. Igatahes ei pea Märti soovitatud hermeetikut panema.

Küljekarpide kalle ei sobinud uste kaldega. Selleks tegin ringi karbi kinnituspuu kronsteinid ja nihutasin karpi alt 10mm jagu sissepoole.

Keevitasin kinni avad mida oli ilmselt vaja ainult pleki tegemisel.


Näide plekitööst. Kõik teavad,et ukseserv ei tohi olla madalamal kui ülejäänud plekk. Pigem ikka kõrgemal.
Päris heaks seda enam ei saagi kuna seespool puust ukseraam mis tihedalt vastu ukseplekki.
Või siis lõhu kogu uks laiali.

Uks peab olema uksesiiniga ühekõrgune. Ilmselt pole sellele tähelepanu pööratud.

Mingi arusaamatu moodustis.

Tehtud.

Tegin ringi ka katusepuu ülemise otsa kuna seal oli vahe 9mm, mida ilmselgelt palju. Nüüd 4mm.

Pidin ringi tegema ka uksevahed.Autorestauraatori töökojas leppisime kokku 5mm peale. Nüüdseks olid veninud 6-7 millimeetriseks.

Uksehinge ja uksepleki vahel räige vahe. Originaalis jookseb ukseplekk kuni hingeni.
Peaks parem olema. Igatahes ei pea Märti soovitatud hermeetikut panema.
Küljekarpide kalle ei sobinud uste kaldega. Selleks tegin ringi karbi kinnituspuu kronsteinid ja nihutasin karpi alt 10mm jagu sissepoole.
Keevitasin kinni avad mida oli ilmselt vaja ainult pleki tegemisel.
Näide plekitööst. Kõik teavad,et ukseserv ei tohi olla madalamal kui ülejäänud plekk. Pigem ikka kõrgemal.
Päris heaks seda enam ei saagi kuna seespool puust ukseraam mis tihedalt vastu ukseplekki.
Või siis lõhu kogu uks laiali.
Uks peab olema uksesiiniga ühekõrgune. Ilmselt pole sellele tähelepanu pööratud.
Mingi arusaamatu moodustis.
Tehtud.
Tegin ringi ka katusepuu ülemise otsa kuna seal oli vahe 9mm, mida ilmselgelt palju. Nüüd 4mm.
Pidin ringi tegema ka uksevahed.Autorestauraatori töökojas leppisime kokku 5mm peale. Nüüdseks olid veninud 6-7 millimeetriseks.
Re: Kere
Aknaposti remont.
Kui näitasin viimasel kohtumisel autokere taastajale avariilist kohta,sain vastuseks: Tema ei usu ,et seal mingi avarii oleks olnud küllap see juba tehases nii tehti! Ega siis midagi,üritan ise korda seada.


Minu esimene kere tinatamine.Tuli välja kuidas tuli.Vähemalt alt kruntisin korralikult.

Autokere ehitust saab üks ühele võrrelda maja ehitusega.Kui teed maja vundamendi kõvera siis põrandaliist paika ei lähe.
Näide minu autost.
Kui vaadata pildil vana lävepakku on näha päris tugevat kallet väljapoole. Mäletan,et sellest oli veel tegemise ajal juttu aga usaldasin tegijat. Ei teinud ta ju esimest keret.

Uus lävepakk valmistati Autorestaraatori töökojas ilma kaldeta.
Siin ei saa isegi seda öelda,et me ei tea kuidas see kunagi on olnud,sest hea eeskuju oli täiesti olemas.

Katteplekk uksepakule jäeti valmistamatta.Kas teadlikult või mitte,ei oska öelda igatahes deklareeriti ,et kere on valmis.
Koos selle plekiga uks enam kinni ei lähe,sest lävepaku kalle väga oluline.

Ei jäänudki muud üle kui käituda meistrimehe põhi ütluse järgi:Küll pärast vaatame,kõike annab ju ringi teha ja ega me ei tea kuidas see kunagi olnud on.
Tegingi ukseraami nurga valeks.Loodan,et uksetihend varjab ära ja kes ei tea ei oska vaadata.
Lisaks kõigele muule ei kipu ka ukse vahele sattunud vesi väljapoole valguma.

Kui näitasin viimasel kohtumisel autokere taastajale avariilist kohta,sain vastuseks: Tema ei usu ,et seal mingi avarii oleks olnud küllap see juba tehases nii tehti! Ega siis midagi,üritan ise korda seada.
Minu esimene kere tinatamine.Tuli välja kuidas tuli.Vähemalt alt kruntisin korralikult.
Autokere ehitust saab üks ühele võrrelda maja ehitusega.Kui teed maja vundamendi kõvera siis põrandaliist paika ei lähe.
Näide minu autost.
Kui vaadata pildil vana lävepakku on näha päris tugevat kallet väljapoole. Mäletan,et sellest oli veel tegemise ajal juttu aga usaldasin tegijat. Ei teinud ta ju esimest keret.

Uus lävepakk valmistati Autorestaraatori töökojas ilma kaldeta.
Siin ei saa isegi seda öelda,et me ei tea kuidas see kunagi on olnud,sest hea eeskuju oli täiesti olemas.

Katteplekk uksepakule jäeti valmistamatta.Kas teadlikult või mitte,ei oska öelda igatahes deklareeriti ,et kere on valmis.
Koos selle plekiga uks enam kinni ei lähe,sest lävepaku kalle väga oluline.
Ei jäänudki muud üle kui käituda meistrimehe põhi ütluse järgi:Küll pärast vaatame,kõike annab ju ringi teha ja ega me ei tea kuidas see kunagi olnud on.
Tegingi ukseraami nurga valeks.Loodan,et uksetihend varjab ära ja kes ei tea ei oska vaadata.
Lisaks kõigele muule ei kipu ka ukse vahele sattunud vesi väljapoole valguma.
Viimati muutis raims, 07 Märts K, 2018 14:12, muudetud 2 korda kokku.
Re: Kere
Ega sellist nutulaulu ja omavahelisi tellija ja teostaja vahelist suhtlemist siin foorumis lugeda eriti meeldiv ei ole. Sellise töö juures tuleb paratamatult probleeme ja need oleks pidanud ikka selle pika projekti teostamise ajal paika saama. Tundub, et ka tellija on liialt "mina maksan" mentaliteediga olnud, süüvimata projekti käigus tööde õigsusesse.
Re: Kere
Kahju,et see tundub nutulauluna. Minu mõte on pigem see,et näidata nendele kes plaanivad mõnda autot restaureerima hakata kui palju töid ja parandamisi võib ette tulla peale autokere kätte saamist restaureerimise töökojast. Enda arvates olin küll piisavalt projekti juures ja püüdsin kaasa mõelda.Aga ikkagi juhtub....special60 kirjutas:Ega sellist nutulaulu ja omavahelisi tellija ja teostaja vahelist suhtlemist siin foorumis lugeda eriti meeldiv ei ole. Sellise töö juures tuleb paratamatult probleeme ja need oleks pidanud ikka selle pika projekti teostamise ajal paika saama. Tundub, et ka tellija on liialt "mina maksan" mentaliteediga olnud, süüvimata projekti käigus tööde õigsusesse.
Re: Kere
No hommikut!
Vaatan siin,et kõvad mehed raksu läinud. Kõrvaltvaatajana võin öelda,et isegi hästi,et nii vähe tuleb asja ümber teha ja neid on ikka lihtsam ümber teha,kui päris uut algusest peale ette võtta. Vaadates asjade käiku siis nii suure töö puhul kus sitast saia tehakse ei tulegi paremat varianti kui on tulnud. Igaljuhul päris hea õpetlik lugu noorematele.
Ma ise ka olen pidanud vihastama,et ometi on mõni asi lausa ninaees järgitegemiseks aga välja kukub alles kolmandal katsel. See on üsna loomulik asi,sest me peame võistlema tehasega... Olen ka vihaga mõne asja nurka visanud ja pärast maharahunemist uuesti ette võtnud. Ja tähenärijana olen varemalt ka teistel lasknud mõne pulga treida.... aga ikka tehakse nii,nagu kergem on tegijale ja ei saada aru miks vaja on teha just selline asi. Selliseid treialeid kes tegid minu tahtmise järgi oli mõni üksik...
Ma ei oska öelda ju,et keda siin ise materdaks aga järgmine kord kui selline asi juhtub siis tuleb töö tellijal ise ka vaadata,et kui midagi hakkab viltu minema siis tuleb ka sellest koheselt tegijale märku anda. See ei tekitaks üldse mingeid tülisid ja koheselt saaks asjad jonksu. Ja ütleme ausalt,et nii suure töö puhul väsivad ka kõvemad mehed..... aga ikkagi selle auto taastamiseks on meistril tohutult aega läinud. Ma ei ütleks,et kõik need jamad teeks päris olematuks ülejäänud töö mis on auto juures tehtud.
Kõigile teistele ütleks nii,et taastage ikka ise oma masinaid suuremas osas siis ei tule tülisid,saate just sellise tulemuse millest unistate ja olete kõvad mehed pealegi! Teie kannatused ja vaev saab tasutud oma töö lõpptulemuse kõrval seistes.
Jõudu mehed!
Vaatan siin,et kõvad mehed raksu läinud. Kõrvaltvaatajana võin öelda,et isegi hästi,et nii vähe tuleb asja ümber teha ja neid on ikka lihtsam ümber teha,kui päris uut algusest peale ette võtta. Vaadates asjade käiku siis nii suure töö puhul kus sitast saia tehakse ei tulegi paremat varianti kui on tulnud. Igaljuhul päris hea õpetlik lugu noorematele.
Ma ise ka olen pidanud vihastama,et ometi on mõni asi lausa ninaees järgitegemiseks aga välja kukub alles kolmandal katsel. See on üsna loomulik asi,sest me peame võistlema tehasega... Olen ka vihaga mõne asja nurka visanud ja pärast maharahunemist uuesti ette võtnud. Ja tähenärijana olen varemalt ka teistel lasknud mõne pulga treida.... aga ikka tehakse nii,nagu kergem on tegijale ja ei saada aru miks vaja on teha just selline asi. Selliseid treialeid kes tegid minu tahtmise järgi oli mõni üksik...
Ma ei oska öelda ju,et keda siin ise materdaks aga järgmine kord kui selline asi juhtub siis tuleb töö tellijal ise ka vaadata,et kui midagi hakkab viltu minema siis tuleb ka sellest koheselt tegijale märku anda. See ei tekitaks üldse mingeid tülisid ja koheselt saaks asjad jonksu. Ja ütleme ausalt,et nii suure töö puhul väsivad ka kõvemad mehed..... aga ikkagi selle auto taastamiseks on meistril tohutult aega läinud. Ma ei ütleks,et kõik need jamad teeks päris olematuks ülejäänud töö mis on auto juures tehtud.
Kõigile teistele ütleks nii,et taastage ikka ise oma masinaid suuremas osas siis ei tule tülisid,saate just sellise tulemuse millest unistate ja olete kõvad mehed pealegi! Teie kannatused ja vaev saab tasutud oma töö lõpptulemuse kõrval seistes.

Re: Kere
Paljud on küsinud postitusi minu tegemiste kohta nii Eestist kui mujalt.Panen siis mõned.
Üks härrasmees kes plaanib oma auto keret taastama hakata käis minu auto keret vaatamas ja tänas mind info eest.
Uksevahe.

Peale keevitust ja spottimist.

Külje puu vahe liiga suur

uus vahe

Vasaku poolega oli vähe rohkem tegemist kuna pidin ukse päris lahti lõikama.



Alumiinium liist ka paigas.Austria Steyridel pole sellist küll sellist märganud,kuid Gläser erikerel võisid täitsa olla.

Keset ukseplekki tükid välja vahetatud milles pole iseenesest midagi imelikku kuid joonlauda ei kannatanud küll peale panna.
Olen jõudnud nii-kaugele,et võib uuesti ukse kruntimisele mõtlema hakata.

Vahepeal tõi mulle üks vanameister Pärnu lähedalt oma katuserullid prooviks,et võib-olla õnnestub nendega esitiibu vähe siledamaks triikida, Mõne koha saingi paremaks aga üldiselt on see ikka haamri ja alasi töö.

Üks härrasmees kes plaanib oma auto keret taastama hakata käis minu auto keret vaatamas ja tänas mind info eest.
Uksevahe.
Peale keevitust ja spottimist.
Külje puu vahe liiga suur
uus vahe
Vasaku poolega oli vähe rohkem tegemist kuna pidin ukse päris lahti lõikama.
Alumiinium liist ka paigas.Austria Steyridel pole sellist küll sellist märganud,kuid Gläser erikerel võisid täitsa olla.
Keset ukseplekki tükid välja vahetatud milles pole iseenesest midagi imelikku kuid joonlauda ei kannatanud küll peale panna.
Olen jõudnud nii-kaugele,et võib uuesti ukse kruntimisele mõtlema hakata.
Vahepeal tõi mulle üks vanameister Pärnu lähedalt oma katuserullid prooviks,et võib-olla õnnestub nendega esitiibu vähe siledamaks triikida, Mõne koha saingi paremaks aga üldiselt on see ikka haamri ja alasi töö.