ZIS 127 Kuusalus
Postitatud: 22 Juuli N, 2010 23:28
Aastal 1965, kui Kuusalu Kolhoosi bussid olid ära väsinud, saatis kolhoosiesimees Vunk automajandi mehaanikud laia ilma uusi busse otsima. Ilma bussita ei tohtinud tagasi minna. Bussid pidid olema paremad kui naabritel Sommerlingi Sovhoosis ja pidid igasse ilmakaarde kiirgama Kuusalu kolhoosi uhkust ja jõukust. Et kolhoosiesimees saaks rahumeeli T¨aikadega sõita, tuli ka alluvatele midagi väärilist leida. Igastahes jõudsid mehaanikud oma otsirännakutel Viiburisse, Leningradi I autobaasi endiste busside romulasse. Ja mida nemad nägid??? Platsi peal lõigati tükkideks täiesti töökorras nõukogude elitaarseid linnadevahelisi kaugliini busse ZIS 127.
Nimelt oli üle liidu antud käsk kõik seda tüüpi bussid ära hävitada, sest need olid ülegabariidilised, ehk paar sentimeetrit laiemad, kui GOST ette nägi ja mis muidugi veel oli puuduseks, nimelt olid need bussid liiga kiired. Alla saja sõita ei kannatanud, sest ülekanded käigukastis lihtsalt olid sellised. Maanteedel aga kehtestati esimesi kiirusepiiranguid.
Igastahes haakisid Kuusalu mehed enestele kolm puruks lõikamata, kuid juba veidi lammutatud bussi sappa ja asusid koduteele. Kaks neist bussidest olid varasemad väljalasked, ehk ZIS 127 ja üks oli uuem ja kandis nime ZIL 127. (ZIS-i ja ZIL-i vahet ei hakka siin hetkel lahkama.) Tublid mehed said kodus kiita, et piisavalt uhked purikad kodu kolhoosi ära tõid ja kaks meest Hans Kurg ja Heiki Eepold asusid busse töökorda seadma. Esimene neist nokitses ZIS-i kallal ja teine kääris käised ja sukeldus ZIL-i sisse.
Siin nüüd pildid sellest, kuidas Hans Kure komplekteeritud ZIS välja nägi:

Samast bussist veidi selgem pilt ja koos bussijuhi proua Lehtiga

Nimelt oli üle liidu antud käsk kõik seda tüüpi bussid ära hävitada, sest need olid ülegabariidilised, ehk paar sentimeetrit laiemad, kui GOST ette nägi ja mis muidugi veel oli puuduseks, nimelt olid need bussid liiga kiired. Alla saja sõita ei kannatanud, sest ülekanded käigukastis lihtsalt olid sellised. Maanteedel aga kehtestati esimesi kiirusepiiranguid.
Igastahes haakisid Kuusalu mehed enestele kolm puruks lõikamata, kuid juba veidi lammutatud bussi sappa ja asusid koduteele. Kaks neist bussidest olid varasemad väljalasked, ehk ZIS 127 ja üks oli uuem ja kandis nime ZIL 127. (ZIS-i ja ZIL-i vahet ei hakka siin hetkel lahkama.) Tublid mehed said kodus kiita, et piisavalt uhked purikad kodu kolhoosi ära tõid ja kaks meest Hans Kurg ja Heiki Eepold asusid busse töökorda seadma. Esimene neist nokitses ZIS-i kallal ja teine kääris käised ja sukeldus ZIL-i sisse.
Siin nüüd pildid sellest, kuidas Hans Kure komplekteeritud ZIS välja nägi:

Samast bussist veidi selgem pilt ja koos bussijuhi proua Lehtiga
