1. leht 1-st
3. Raami remont
Postitatud: 21 Detsember T, 2010 13:04
Postitas Autorestauraator
Raam on kõige viletsam nende kolme Wandereri seast, mis minu käes olnud.
Ühel oli küll palju ümber ehitatud, aga raami põhitalad olid veel kõvad. Sellel siin on raami plekk kohati olematu:
Samas on ka olulisi ümberehitamisi olnud. Näiteks esitala:
Aga tagasilla tala on ka juba oma "kompunn":
Ega muud, kui puhastusse. Siis näeb täpsemalt, mida peaks tegema.
Postitatud: 29 Detsember K, 2010 08:35
Postitas Autorestauraator
Sai siis enne Jõulusid ette võetud sõit Männikule, Adamantose liivapritsimeeste juurde. Sõit ei ole pikk ja keeruline, keerulisem oli suure käruga oma kitsastel, lund ääreni täis kodutänavatel liikuma saada.
Aga käidud sai:
Nagu juba ette arvata oli, midagi meeldivat selle sodi ja rooste alt nähtavale ei tulnud:
Raam on tehtud 3-millimeetrisest plekist!
Esisilla tala:
Tegelikult peaks see olema selline:
Ainuke meeldiv asi oli see, et raami keskel olev võimas "rist" tundub küll originaal olevat. Olen pea-aegu 100% kindel, et need on tehase keevitused:
Mis edasi? Hakkasin siis kõlbmatuid osi välja lõikama....
Kui aus olla, siis ega praegu eriti midagi ette näidata ei olegi... õieti ei jäänudki sellest masinast väga palju järele...
Postitatud: 30 Detsember N, 2010 16:47
Postitas Autorestauraator
Külgtoed, millele kinnituvad puit-talad ja astmelauad on omadega läbi. Hea kujutlusvõime korral saab nendest eeskuju uute tegemiseks:
Tagasilla vedrukandur on küll originaalina säilinud, aga sellele on uus tala ümber keevitatud, kõlbmatu seegi:
Tugevdusrist on heas korras. Mõned mõlgid välja arvatud, aga sellest saab asja.
Muidugi oli huvi vaadata, kuidas selline koht:
... seestpoolt välja näeb
Huvi rahuldamiseks eemaldasin sisekülje:
Sisekülg seestpoolt:
Ja pikitala lähemalt:
Mitme millimeetri paksused roostetükid kukuvad lahti, kui vasaraga koputada. Peale väikest puhastust on näha, et kolmemillimeetrisest plekist on kohati alles umbes kolmandik, mõnes kohas on augud läbi. Plekk on vasaraga koputades üsna nõrgukene, eriti profiili allosas:
Selge on see, et olemasolevast raami materjalist tuleb üle poole välja vahetada. Allesjäänud õhuke materjal hoiab seda masinat küll koos, aga kui kaua? Suuremast august läbi sõites on raam kõver.... ja siis uuritakse: Kes tegi?
Arvan nii, et allesjääva materjali paksus peaks olema minimaalselt 2 mm. Kõik, mis on õhem, tuleb vahetada.
Postitatud: 31 Detsember R, 2010 15:43
Postitas Autorestauraator
Toorikuteks painutasin kolmemillisest plekist "U" profiili:
Vana raami järgi katsun kõik jõnksud samasugused teha:

Postitatud: 05 Jaanuar K, 2011 19:57
Postitas Autorestauraator
Kuna vanalt raamilt tahaks ka mõne jupi ära kasutada, tuleb enne vana tala katkilõikamist sellest mingi "pilt" teha:
Nüüd siis selle "pildi järgi pikitala kokku sättida:
Kaks toorikut:

Postitatud: 17 Jaanuar E, 2011 18:44
Postitas Autorestauraator
Postitatud: 19 Jaanuar K, 2011 19:15
Postitas Autorestauraator
Veel mõned lihtsamad tükid rist-taladest. Tagumine risttala:
Ja esimene:
Sellele talale kinnitub radiaator. Tala oli suhteliselt terve, kuid nõrgukene. Võdiseb ja tudiseb ja üsna kõverikult tehtud, selle eest aga originaal!
Pikitalad said ka valmis:
Nüüd on jäänud veel esisilla tala. Selle seis on üsna nutune. Lootsin, et saan sellest vähemalt mõõdud kätte, aga ei vist saa.
Esialgu oli see väljanägemine selline:
Kui kõik üleliigne oli eemaldatud, jäi järgi selline tükk:
Mis sellega teha, on eraldi jutt. Esialgu püüan nüüd raami kokku monteerida.