Statsionaarmootorid.
No see oli küll tore vaadata,et keegi ka midagi taastab. Mingeid kahinaid oli Pärnust juba ennemalt kuulda....Aga et tossu ka tuleb,ei lootnudki. Siinkirjutajal pole kahjuks ühtegi popsuvat eksemplari. Üks on tehtud näitamiseks....kuid kaugemale pole veel jõudnud. Igal juhul annab selline uudis Pärnust väikeseid tõukeid....
Tegelikult on mujal maailmas nn mootorihuviliste liikumine oluliselt laiem kui vaid statsionaarmootorid. Youtube's veidi ringi vaadates võib näha, et näitustele jõuab kõik, alates pisikesest mudellennuki mootorist lõpetades suure rongidiisliga, mis kenasti alusraamil seistes ennast käima popsutab. Lennukimootorid lisaks sellele.
See võiks iseenesest olla ka üheks arengusuunaks siinkandis. Isegi tavaline Ziguli mootor võib hoolikalt kokku panduna silmale ja kõrvale huvitav olla, mis siis rääkida veel keerukamatest ja haruldasematest asjadest. Ja kui neid on rivis, on vaatamist ja uurimist üksjagu.
Just eile kõndisin kohalikust Emexist mööda, kus hunnikus seisid ühe liinibussi raami jäänused, tõenäoliselt Mercedese suur bussidiisel veel raami all seismas. Puhasta ära, vaheta õli, ehita statsionaarne raam tema hoidmiseks ja näitusemagnet olemas.
Ja kui palju on veel neid mootoreid, millele auto külgepookimine pole detailide puudumisel lihtsalt enam võimalik. Samas oleks ka ilma autota ju vaatamist ja kuulamist küllaga.
A.
See võiks iseenesest olla ka üheks arengusuunaks siinkandis. Isegi tavaline Ziguli mootor võib hoolikalt kokku panduna silmale ja kõrvale huvitav olla, mis siis rääkida veel keerukamatest ja haruldasematest asjadest. Ja kui neid on rivis, on vaatamist ja uurimist üksjagu.
Just eile kõndisin kohalikust Emexist mööda, kus hunnikus seisid ühe liinibussi raami jäänused, tõenäoliselt Mercedese suur bussidiisel veel raami all seismas. Puhasta ära, vaheta õli, ehita statsionaarne raam tema hoidmiseks ja näitusemagnet olemas.
Ja kui palju on veel neid mootoreid, millele auto külgepookimine pole detailide puudumisel lihtsalt enam võimalik. Samas oleks ka ilma autota ju vaatamist ja kuulamist küllaga.
A.
Statsionaarmootorid.
Seisab minulgi üks rootsi " Fenix ", tootmisaasta enne 1919.

Selles raamatus " Fenixist" juttu

Mootorist puudu pihusti ning kübar silindripea pealt.

Silt oli maha kruvitud, puhastatud- lakitud ja kaunistas ühe sugulase tööriistariiulit. Aga ära tõin!

Kui juba teemast mööda jutt on eelpool läinud, siis lisan lennukimootorist mõned pildid. See mootor on pärit Ungern- Sternbergi kaheistmelise monoplaani Klemm 25 pealt, mis Viljandisse 30-ndate alguses osteti.

Ka selle mootori kohta leidsin kirjandust.


Selles raamatus " Fenixist" juttu

Mootorist puudu pihusti ning kübar silindripea pealt.

Silt oli maha kruvitud, puhastatud- lakitud ja kaunistas ühe sugulase tööriistariiulit. Aga ära tõin!

Kui juba teemast mööda jutt on eelpool läinud, siis lisan lennukimootorist mõned pildid. See mootor on pärit Ungern- Sternbergi kaheistmelise monoplaani Klemm 25 pealt, mis Viljandisse 30-ndate alguses osteti.

Ka selle mootori kohta leidsin kirjandust.

Tervitab Enno Öövel.
-
- VVK liige
- Postitusi: 3031
- Liitunud: 01 Märts L, 2008 00:00
- Asukoht: Tallinn, Merivälja
- Kontakt:
Statsionaarmootorite omanike ja huviliste
kokkusaamine Pärnus 2. juulil 2011
Vaata : http://www.vanatehnika.ee/modules.php?n ... pic&t=1123
Järgneva juttu palus mul kaasfoorumlastele ja kõigile vanatehnika huvilistele edastada tuntud Pärnu autorestauraator Jüri Vaikjärv.
Alustuseks niipalju,et Jüri on ka tänavuse Pärnu Retroauto tänavaralli 2011 peakorraldaja.
Tänavu 31 jaanuaril möödus 35 aastat Klubi „Unic“ loomisest,selle aja jooksul oleme restaureerinud kümneid mootorrattaid ja autosid,kuid oleme unustanud eelmise sajandi alguses toodetud ustava ja töökindla jõumasina –statsionaarmootori. Naaberriikides on isegi maamootori huviliste klubid,on meilgi neid mootoreid säilinud ja kindlasti on mõni huviline oma lemmiku jõudnud ka restaureerida. Alles hiljuti sain „popsuma“ 3 hj. Jumbo, järge ootab 1929 aasta 5hj. Hercules.
Muidugi pole paljud restaureerimisega alustanudki,aga sellest pole midagi.
Pärnumaa Vanatehnika Klubi korraldab 2. juulil 2011 Monte-Carlo ralli
100.aastapäeva tähistamiseks Pärnu linna tänavatel „tänavaralli Pärnu moodi“- PÄRNU RETROAUTO TÄNAVARALLI 2011.
Siis teen ettepaneku kokkusaamiseks Pärnus, 2 juulil käesoleval aastal
Vallikääru välilaval (ÕHTU tn.) kella 11.00-16.00-ni.
Nii et tõsta oma mootor auto peale ja -Tere tulemast suvepealinna!
Aga, et sa õhtul koju tagasi jaksaksid minna,siis lõunasöök ja külm õlu on meie poolt.
Kohapeal pildistame mootoreid ja koos proovime kokku panna albumi meil Eestis säilinud mootoritest.
Täindav info Jürilt, tel: +37253418951
Jüri Vaikjärve nimel-
Tervitab
Raivo
kokkusaamine Pärnus 2. juulil 2011
Vaata : http://www.vanatehnika.ee/modules.php?n ... pic&t=1123
Järgneva juttu palus mul kaasfoorumlastele ja kõigile vanatehnika huvilistele edastada tuntud Pärnu autorestauraator Jüri Vaikjärv.
Alustuseks niipalju,et Jüri on ka tänavuse Pärnu Retroauto tänavaralli 2011 peakorraldaja.
Tänavu 31 jaanuaril möödus 35 aastat Klubi „Unic“ loomisest,selle aja jooksul oleme restaureerinud kümneid mootorrattaid ja autosid,kuid oleme unustanud eelmise sajandi alguses toodetud ustava ja töökindla jõumasina –statsionaarmootori. Naaberriikides on isegi maamootori huviliste klubid,on meilgi neid mootoreid säilinud ja kindlasti on mõni huviline oma lemmiku jõudnud ka restaureerida. Alles hiljuti sain „popsuma“ 3 hj. Jumbo, järge ootab 1929 aasta 5hj. Hercules.
Muidugi pole paljud restaureerimisega alustanudki,aga sellest pole midagi.
Pärnumaa Vanatehnika Klubi korraldab 2. juulil 2011 Monte-Carlo ralli
100.aastapäeva tähistamiseks Pärnu linna tänavatel „tänavaralli Pärnu moodi“- PÄRNU RETROAUTO TÄNAVARALLI 2011.
Siis teen ettepaneku kokkusaamiseks Pärnus, 2 juulil käesoleval aastal
Vallikääru välilaval (ÕHTU tn.) kella 11.00-16.00-ni.
Nii et tõsta oma mootor auto peale ja -Tere tulemast suvepealinna!
Aga, et sa õhtul koju tagasi jaksaksid minna,siis lõunasöök ja külm õlu on meie poolt.
Kohapeal pildistame mootoreid ja koos proovime kokku panna albumi meil Eestis säilinud mootoritest.
Täindav info Jürilt, tel: +37253418951
Jüri Vaikjärve nimel-
Tervitab
Raivo
Viimati muutis raivo, 11 Juuni L, 2011 13:46, muudetud 1 kord kokku.
-
- VVK liige
- Postitusi: 3031
- Liitunud: 01 Märts L, 2008 00:00
- Asukoht: Tallinn, Merivälja
- Kontakt:
-
- VVK liige
- Postitusi: 3031
- Liitunud: 01 Märts L, 2008 00:00
- Asukoht: Tallinn, Merivälja
- Kontakt:
-
- Uus kasutaja
- Postitusi: 69
- Liitunud: 25 Veebruar K, 2009 00:00
- Asukoht: Eesti; Tallinn - Raeskyll
- Kontakt:
Kas too voolujoonelise mootorikattega traktor mitte Renault ei ole? EPM-il peaks ka ekspos selline olema, seal küll viimati tundmata looma nahana kirjas. Ütleme siis, et Renaultist tagapool peaks olema vist uuem Deering. Täpsemalt küll öelda ei oska selle foto põhjal. Oletatava Renaulti teisel küljel (paremal) aga on mingisugune Universaal.
Lokomotiivide vaade ilmselt Eesti Põllumajandus Muuseumis tehtud?
Parandus: voolujoonelise kapotiga traktor ei tohiks ikkagi Renault olla aga õige nimi ei tule kohe mitte, üle keele, suust välja.
Lokomotiivide vaade ilmselt Eesti Põllumajandus Muuseumis tehtud?
Parandus: voolujoonelise kapotiga traktor ei tohiks ikkagi Renault olla aga õige nimi ei tule kohe mitte, üle keele, suust välja.
Iga aus kodanik jäägu kindlaks aususe põhimõttele: Olla aus, jääda ausaks, surra ennem viletsuses ausana kui elada külluses ja alatult. Kapt. A. Meriloo, 23.11.54, Siberis.