Kütusepiiritus
Postitatud: 12 September P, 2010 08:35
Märt Kirik Tartust saatis pika kirja. Kirjutab, et maadleb tervisehädadega ja vanus annab tunda....
Siiski on temas nooruslikku energiat, tema 1930. aasta Ford A osaleb 24. - 26. septembrini toimuval Tartu Motoshow-l.

Märt Kirik on tuntud, kui tulihingeline piirituse propageerija autokütusena. Allpool lugu temalt:
KÜTUSPIIRITUS
koostas Märt Kirik , martk@eava.ee , mobiil 525-2045
--------------------------------------------------------------------
Kütuspiiritus on päikese energia vedelkütusena. See on võimeline tegema kõik mida on teinud bensiin ja diisel kütused ja seda tegema palju puhtamalt. Et olla konkurentsivõimeline, peab piirituse mootor saavutama kasuteguri, mis kompenseerib etanooli väiksema energiasisalduse. Etanool (21088 kilod¸auli liitris) sisaldab 34% vähem energiat kui bensiin (32160 kilod¸auli liitris).
Prantslased (1941.a.) katsetasid ümberehitatud bensiinimootorit kasutades etanooli ainsa kütusena ja mõõtsid kasutegur 42.2%. Bensiinimootori kasutegur on 26%. Piirituse mootori kasutegur on 60% kõrgem kui see mida saavutab bensiinimootor. Etanoolil konurentsivõime kütusena on olemas, sest etanooli tootmise omahind Eestis on alla 10 EEK / liiter. See on kodumaine kaup mis tähendab, kütusele kulutatud raha ringleb Eestis ja riigivalitsus korjab tulumaksu ja käibemaksu mitmekordselt. Maksupoliitika rohelise kütuse suhtes ei pruugi olla see mis kehtib bensiinil.
Plusse on palju:
1 . Piiritused, nii metanool kui ka etanool on orgaanilise päritoluga. See annaks põllumajandusele praktiliselt lõputu turu. Tööpuudus poleks võimalik seal, kus on tootmiseks soodsad tingimused: päike, mage vesi ja kasvupinnas. Eestis saab lisada pikad suvepäevad kus taimed kasvavad kiiresti.
2 . Kütust ei ole vaja kaugelt transportida. See on oluline kokkuhoid.
3 . Etanoolkütusel töötav mootor ei saasta loodust. Heitgaasid sisaldavad ainult süsinikdioksiidi ja veeauru. Kui leidubki mingeid muid kahjulikke lisandeid, siis on need pärit õhust, mitte kütusest. Etanooli madal leegitemperatuur vähendab õhust pärit kahjulikke aineid võrreldes sellega mida sisaldavad bensiinimootori heitgaasid.
4 . Leegitemperatuur on madal. See ei ole võimeline sulatama mootori klappe. Piiritus põleb isegi kui vee sisaldus on 20%. See olukord langetab veelgi leegitemperatuuri ning lisab veeauru turbiini labadesse. On võimalik ehitada piiritusel töötav turbiinmootor odavatest ja kergetest materjalidest lennunduse jaoks.
5 . Piiritus ei vanane hoidlates. Seda saab toota tagavaraks. Sellel on ka militaarne tähtsus riigikaitse vaatevinklist.
Puudusi on ka:
1 . Etanool ei ole määrdeaine. Tuleb kasutada määrimiseks lisaaineid või kavandada seadmed nii, et nende määrimine ei sõltu kütuse omadustest.
2 . Kui etanool põleb päevavalguses ei ole see nähtav.
3 . Kui bensiin on plahvatusohtlik bensiini/õhu vahekorras 2...5% siis piiritusel on see vahemik 4...13,6%. Piiritus on bensiinist ohtlikum paagis.
4 . Inimesed kasutavad etanooli jookides mõnuainena. On tarvis asendada mõnuainet tervislikumate elukommetega ja selgitada, et etanooli joomine kiirendab näiteks vananemist.
Puudustega on võimalik arvestada ning eelised õigustavad uuringuid sellel teemal.
Piiritusmootori efektiivsus on saavutatud mitte uut mootorit leiutades vaid kasutades ära etanooli omapära kütusena.
Esiteks, etanool vajab aurustumiseks kolm korda rohkem soojusenergiat kui vajab bensiin vastavalt 663 kJ ja 251 kJ. Kaasaegsel piiritusmootoril on sissepritse kolbmootori survetaktil. Survetaktil tekkib soojusenergia mida diisel mootor kasutab süüte eesmärgil. Piirituse mootor kasutab seda energiat kütuse aurustumiseks ja selle energia vajadus on nii suur, et kõik jahtub kolvi ees survetaktil. Jahtuv õhu ja etanooli segu tõmbub kokku ja annab vähem takistust kolvile survetaktil kui seda bensiinimootoril. Energiat ei ole piisavalt, et tekiks süütamine nagu juhtub diiselmootoris. On tarvis süüteküünlad . Aurustumisenergia on üks etanooli omapära mis tõstab mootori kasutegurit.
Teine etanooli omapära mida on võimalik kasutada mootori efektiivsuse tõstmiseks on see, et kütusetanool talub kõrget mootori surveastet detoneerimata. Nende kahe omapära ärakasutamine kompenseerib väiksema energiasisalduse ja nii on etanool konkurent bensiinile.
Kütuspiiritus on oht naftaärimeeste võimule. Ka nafta firmadel on omanikud, kes kuuluvad rahamaailma tippu. Nemad ei ole huvitatud sellest, et meie ei vaja nende teeneid. Piiritust võib ju valmistada igal pool, kus on vett, mulda ja päikest. Sellega kaasneks rikkus, mis ei oleks enam rahamaailma eliidi käes.
Mõjusid on muidki. Kõigepealt oleks vaja aru saada, et piiritus on väga hea ja odav kütus. Propaganda surub selle teadmise maha. Näiteks, kas leiad kusagilt, kui suur on kaasaegse piiritusmootori kasutegur? Demokraatia ei ole vabadus; vabadus on sõltumatus!
Postitas:
Siiski on temas nooruslikku energiat, tema 1930. aasta Ford A osaleb 24. - 26. septembrini toimuval Tartu Motoshow-l.

Märt Kirik on tuntud, kui tulihingeline piirituse propageerija autokütusena. Allpool lugu temalt:
KÜTUSPIIRITUS
koostas Märt Kirik , martk@eava.ee , mobiil 525-2045
--------------------------------------------------------------------
Kütuspiiritus on päikese energia vedelkütusena. See on võimeline tegema kõik mida on teinud bensiin ja diisel kütused ja seda tegema palju puhtamalt. Et olla konkurentsivõimeline, peab piirituse mootor saavutama kasuteguri, mis kompenseerib etanooli väiksema energiasisalduse. Etanool (21088 kilod¸auli liitris) sisaldab 34% vähem energiat kui bensiin (32160 kilod¸auli liitris).
Prantslased (1941.a.) katsetasid ümberehitatud bensiinimootorit kasutades etanooli ainsa kütusena ja mõõtsid kasutegur 42.2%. Bensiinimootori kasutegur on 26%. Piirituse mootori kasutegur on 60% kõrgem kui see mida saavutab bensiinimootor. Etanoolil konurentsivõime kütusena on olemas, sest etanooli tootmise omahind Eestis on alla 10 EEK / liiter. See on kodumaine kaup mis tähendab, kütusele kulutatud raha ringleb Eestis ja riigivalitsus korjab tulumaksu ja käibemaksu mitmekordselt. Maksupoliitika rohelise kütuse suhtes ei pruugi olla see mis kehtib bensiinil.
Plusse on palju:
1 . Piiritused, nii metanool kui ka etanool on orgaanilise päritoluga. See annaks põllumajandusele praktiliselt lõputu turu. Tööpuudus poleks võimalik seal, kus on tootmiseks soodsad tingimused: päike, mage vesi ja kasvupinnas. Eestis saab lisada pikad suvepäevad kus taimed kasvavad kiiresti.
2 . Kütust ei ole vaja kaugelt transportida. See on oluline kokkuhoid.
3 . Etanoolkütusel töötav mootor ei saasta loodust. Heitgaasid sisaldavad ainult süsinikdioksiidi ja veeauru. Kui leidubki mingeid muid kahjulikke lisandeid, siis on need pärit õhust, mitte kütusest. Etanooli madal leegitemperatuur vähendab õhust pärit kahjulikke aineid võrreldes sellega mida sisaldavad bensiinimootori heitgaasid.
4 . Leegitemperatuur on madal. See ei ole võimeline sulatama mootori klappe. Piiritus põleb isegi kui vee sisaldus on 20%. See olukord langetab veelgi leegitemperatuuri ning lisab veeauru turbiini labadesse. On võimalik ehitada piiritusel töötav turbiinmootor odavatest ja kergetest materjalidest lennunduse jaoks.
5 . Piiritus ei vanane hoidlates. Seda saab toota tagavaraks. Sellel on ka militaarne tähtsus riigikaitse vaatevinklist.
Puudusi on ka:
1 . Etanool ei ole määrdeaine. Tuleb kasutada määrimiseks lisaaineid või kavandada seadmed nii, et nende määrimine ei sõltu kütuse omadustest.
2 . Kui etanool põleb päevavalguses ei ole see nähtav.
3 . Kui bensiin on plahvatusohtlik bensiini/õhu vahekorras 2...5% siis piiritusel on see vahemik 4...13,6%. Piiritus on bensiinist ohtlikum paagis.
4 . Inimesed kasutavad etanooli jookides mõnuainena. On tarvis asendada mõnuainet tervislikumate elukommetega ja selgitada, et etanooli joomine kiirendab näiteks vananemist.
Puudustega on võimalik arvestada ning eelised õigustavad uuringuid sellel teemal.
Piiritusmootori efektiivsus on saavutatud mitte uut mootorit leiutades vaid kasutades ära etanooli omapära kütusena.
Esiteks, etanool vajab aurustumiseks kolm korda rohkem soojusenergiat kui vajab bensiin vastavalt 663 kJ ja 251 kJ. Kaasaegsel piiritusmootoril on sissepritse kolbmootori survetaktil. Survetaktil tekkib soojusenergia mida diisel mootor kasutab süüte eesmärgil. Piirituse mootor kasutab seda energiat kütuse aurustumiseks ja selle energia vajadus on nii suur, et kõik jahtub kolvi ees survetaktil. Jahtuv õhu ja etanooli segu tõmbub kokku ja annab vähem takistust kolvile survetaktil kui seda bensiinimootoril. Energiat ei ole piisavalt, et tekiks süütamine nagu juhtub diiselmootoris. On tarvis süüteküünlad . Aurustumisenergia on üks etanooli omapära mis tõstab mootori kasutegurit.
Teine etanooli omapära mida on võimalik kasutada mootori efektiivsuse tõstmiseks on see, et kütusetanool talub kõrget mootori surveastet detoneerimata. Nende kahe omapära ärakasutamine kompenseerib väiksema energiasisalduse ja nii on etanool konkurent bensiinile.
Kütuspiiritus on oht naftaärimeeste võimule. Ka nafta firmadel on omanikud, kes kuuluvad rahamaailma tippu. Nemad ei ole huvitatud sellest, et meie ei vaja nende teeneid. Piiritust võib ju valmistada igal pool, kus on vett, mulda ja päikest. Sellega kaasneks rikkus, mis ei oleks enam rahamaailma eliidi käes.
Mõjusid on muidki. Kõigepealt oleks vaja aru saada, et piiritus on väga hea ja odav kütus. Propaganda surub selle teadmise maha. Näiteks, kas leiad kusagilt, kui suur on kaasaegse piiritusmootori kasutegur? Demokraatia ei ole vabadus; vabadus on sõltumatus!
Postitas: