13. Raam
Postitatud: 05 Oktoober E, 2009 19:34
Raam
Olen juba mitu korda hädaldanud, et autol ei ole õiget raami all. See raam, mis autot tuues all oli, on kõver, remontimata ja all nö. ajutiselt. Tellija selgitas mulle, et neil on korralik, remonditud raam olemas. Remontigu mina kere ära ja nemad panevad selle remonditud kere õige raami peale.
Vaidlesin sellele vastu! Selliselt autokeret remontida ei saa. Iga raam on pisut eri mõõtude ja kujuga. Kui remonditud kere teisele raamile panna, lähevad ustevahed paigast ära. Piltlikult öeldes on see umbes sama, nagu ehitaks enne maja valmis ja siis hiljem, kui aega saame, teeme ka vundamendi alla. Nii seda asja ei tehta!
Tellija vaidles vastu ja ütles, et ära muretse. See on meie mure. Palusin selle lause lepingsse ka sisse kirjutada, aga seda nad siiski ei teinud. Pikapeale hakkasid ise ka mõtlema, et mine tea, võibolla ongi Märdil õigus.
Suvel tuli asjast jälle juttu ja leppisime nii kokku, et remondin eeskujuks toodud raami järgi selle olemasoleva ajutise raami ära. Septembris lubati eeskuju tuua. Möödunud nädalavahetusel toodigi raam kohale. Plaanid olid jälle muutunud. Nüüd on plaan selline, et mina vaatan selle remonditud raami üle ja autole läheb see alla.
Remonditud raam näeb välja nii:

See raam on muidugi väga hästi säilinud, aga remont on näinud välja nii, et puhastati liivapritsiga, krunditi ja värviti. Värvimine peaks panema jutumärkidesse! Mõningad defektid on näha ka ilma asjasse süvenemata:





Need on väikesed defektid ja need saab korda. Rohkem mures olin sellepärast, kas raam ka sirge on ega väändes ei ole? Kuidas seda kontrollida?
Tavaliselt mõõdan raame siledal põrandal. Mul on üks töökoja pool, kus autokere praegu seisab, tehtud sileda põrandaga. Aga... praegu on autokere seal peal, pukkidel.
Teine pool töötoast on kalletega põrandaga ja mõõta seal ei saa. Mida teha? Tekkis mõte, et loodin raami ära ja võrdlen kõrgusi sümmeetrilistes punktides.
Kuna olen vanade asjade armastaja, siis on mul ka mõned mõõteriistad, mis on pärit ajast enne Teist maailmasõda. Tegelikult on see optiline nivelliir, mida kasutati ehitustöödel. Riist on õigel kasutamisel päris täpne, saab ikka millimeetri täpsusega kõrgused ära mõõta.

See nivell on firma Carl Zeiss toode. Mõõtmine andis tulemuse, et kõige ebatäpsem koht oli kõrguste erinevusega 9 mm. Kuna kummipadjad on paksusega 20 mm, siis arvan nii, et selle vea pärast raami painutama ei tasu hakata. Lihtsam on kompenseerida kummipadja paksusega.
Olen juba mitu korda hädaldanud, et autol ei ole õiget raami all. See raam, mis autot tuues all oli, on kõver, remontimata ja all nö. ajutiselt. Tellija selgitas mulle, et neil on korralik, remonditud raam olemas. Remontigu mina kere ära ja nemad panevad selle remonditud kere õige raami peale.
Vaidlesin sellele vastu! Selliselt autokeret remontida ei saa. Iga raam on pisut eri mõõtude ja kujuga. Kui remonditud kere teisele raamile panna, lähevad ustevahed paigast ära. Piltlikult öeldes on see umbes sama, nagu ehitaks enne maja valmis ja siis hiljem, kui aega saame, teeme ka vundamendi alla. Nii seda asja ei tehta!
Tellija vaidles vastu ja ütles, et ära muretse. See on meie mure. Palusin selle lause lepingsse ka sisse kirjutada, aga seda nad siiski ei teinud. Pikapeale hakkasid ise ka mõtlema, et mine tea, võibolla ongi Märdil õigus.
Suvel tuli asjast jälle juttu ja leppisime nii kokku, et remondin eeskujuks toodud raami järgi selle olemasoleva ajutise raami ära. Septembris lubati eeskuju tuua. Möödunud nädalavahetusel toodigi raam kohale. Plaanid olid jälle muutunud. Nüüd on plaan selline, et mina vaatan selle remonditud raami üle ja autole läheb see alla.
Remonditud raam näeb välja nii:
See raam on muidugi väga hästi säilinud, aga remont on näinud välja nii, et puhastati liivapritsiga, krunditi ja värviti. Värvimine peaks panema jutumärkidesse! Mõningad defektid on näha ka ilma asjasse süvenemata:
Need on väikesed defektid ja need saab korda. Rohkem mures olin sellepärast, kas raam ka sirge on ega väändes ei ole? Kuidas seda kontrollida?
Tavaliselt mõõdan raame siledal põrandal. Mul on üks töökoja pool, kus autokere praegu seisab, tehtud sileda põrandaga. Aga... praegu on autokere seal peal, pukkidel.
Teine pool töötoast on kalletega põrandaga ja mõõta seal ei saa. Mida teha? Tekkis mõte, et loodin raami ära ja võrdlen kõrgusi sümmeetrilistes punktides.
Kuna olen vanade asjade armastaja, siis on mul ka mõned mõõteriistad, mis on pärit ajast enne Teist maailmasõda. Tegelikult on see optiline nivelliir, mida kasutati ehitustöödel. Riist on õigel kasutamisel päris täpne, saab ikka millimeetri täpsusega kõrgused ära mõõta.
See nivell on firma Carl Zeiss toode. Mõõtmine andis tulemuse, et kõige ebatäpsem koht oli kõrguste erinevusega 9 mm. Kuna kummipadjad on paksusega 20 mm, siis arvan nii, et selle vea pärast raami painutama ei tasu hakata. Lihtsam on kompenseerida kummipadja paksusega.