Porsche 911 Targa, 1980
Postitatud: 13 Detsember L, 2008 11:19
Oli aasta 2001 sügis.
Minu juures oli juba pikkka aega käinud külas üks Porschehuviline Soomest. Kodus oli tal masinaid mitu, aga nendele lisaks oli ta hankinud Saksast ühe vanema, esimese põlvkonna masina, nimelt mudeli „356“.
Mina seda masinat näinud ei olnud, aga minu juures käis ta „piilumas“, mida teen ja kuidas. Meil oli juba enam-vähem kokku lepitud, et ta toob selle töösse, kui ühel päeval oli uus plaan: nimelt on ta sõbral 911 Targa ja seda on vaja kohe-kohe tegema hakata! Ilmselt tahtis ta enne, kui oma auto siia toob, ikka sõbra auto peal näha, mida teen!
No nii, toodi see masin siia. Õieti, sõitis ise! Väljast täitsa tip-top! Ilus värv, sile, aga kui ukse lahti tegin, paistis valgus igalt poolt läbi. Auto oli müügiks väliselt korda tehtud, aga seest oli see täielik roostepuru!
Ja soov oli, et katsuks ikka nii teha, et väljast jääb kõik terveks!
Selle ma suutsin omanikule ikka seelgeks teha, et see masin on värvi alt ajalehe ja sukapükstega lapitud! Ei tahtnud algul uskuda, aga kui ühe serva vahelt pool naiste sukka välja tõmbasin, jäi uskuma...
„Aga katsu ikka nii teha, et võimalikult vähe ära lõhuks!“ – oli viimane soov.
Tänase päeva tarkusega oleksin pidanud ta kohe tuldud teed kodupoole tagasi saatma, aga olin rumal! Pealegi, sain aru, et see on „356“ proovitöö.
Mootori pidime siiski maha võtma:

Aga juhtmestikku, klaase ja muud ei olnud luba puutuda:

No kuidas sa remondid näiteks niisugust kohta, kui silda alt võtta ei tohi?

Kõige rohkem roostetavad just need kohad, kus sillad jms kinnitub!
Pealegi oli auto raske, katsu sa seda keerutada!
Kuidagi ikka nokitsesime.

Püüdsin teha esialgu selliseid kohti, kuhu ligi pääses.

Hullus seisus olid kõik uksepostide alumised otsad.

Nagu poleks vigagi? Aga kui selle paberõhukese karvbi pealt ära võtsin:

... siis all pole nagu eriti midagi!
Sama lugu oli teisel pool:

Üldiselt, piinlik on neid pilte tagantjärgi vaadata!

Küünalvedrustuse ülemine kinnitus:

... väga nõrk koht Porschel! Ilmselt annab see mitmekordsest plekist konstruktsioon liikuma ja roostetab hästi!
Teina ebameeldiv koht on tagumine uksepost:

Siin on kolmekordne plekk. Et seda remontida, tuleks kogu tagumise osa kest maha võtta, aga omanik ei tahtnud sellest kuuldagi...

Kuidas sa seda keskmist plekki taastad? Ronid peadpidi rattakoopasse ja siis näed midagi, mida oleks vaja remontida. Aga käed rattakoopasse enam ei mahu!
Kuidagi, läbi häda me midagi tegime, aga see oli hea õppetund ja hiljem pole selliste asjadega peavalu rohkem saanud.
Muidugi tuli kogu auto üle värvida. See oli põhiliselt Guido ülesanne.

Õnneks olid pinnad lühikesed ja kumerad, nendeega väga probleeme polnud.

Värviks sooviti väga erksat punast. Porsche enda valikus sellist ei olnudki. Valisime ühe hästi erksa mootorratta tooni.


Valmiskujul oli tulemus päris ilus. Kui omanik järgi tuli, oli temagi rahul, aga ei tea, kui kaua?
Sellist tööd ei taha teha ja ei soovita ühelegi autoomanikule sarnast plaani pidada!

Kunagi, umbes 20 aastat tagasi oli mul unistus, et tahaks endale ka Porschet, minu eelistus oli küll Carrera. Aga seda autot lähemalt tundma õppides kadus kuidagi märkamatult see soov ära...
Minu juures oli juba pikkka aega käinud külas üks Porschehuviline Soomest. Kodus oli tal masinaid mitu, aga nendele lisaks oli ta hankinud Saksast ühe vanema, esimese põlvkonna masina, nimelt mudeli „356“.
Mina seda masinat näinud ei olnud, aga minu juures käis ta „piilumas“, mida teen ja kuidas. Meil oli juba enam-vähem kokku lepitud, et ta toob selle töösse, kui ühel päeval oli uus plaan: nimelt on ta sõbral 911 Targa ja seda on vaja kohe-kohe tegema hakata! Ilmselt tahtis ta enne, kui oma auto siia toob, ikka sõbra auto peal näha, mida teen!
No nii, toodi see masin siia. Õieti, sõitis ise! Väljast täitsa tip-top! Ilus värv, sile, aga kui ukse lahti tegin, paistis valgus igalt poolt läbi. Auto oli müügiks väliselt korda tehtud, aga seest oli see täielik roostepuru!
Ja soov oli, et katsuks ikka nii teha, et väljast jääb kõik terveks!
Selle ma suutsin omanikule ikka seelgeks teha, et see masin on värvi alt ajalehe ja sukapükstega lapitud! Ei tahtnud algul uskuda, aga kui ühe serva vahelt pool naiste sukka välja tõmbasin, jäi uskuma...
„Aga katsu ikka nii teha, et võimalikult vähe ära lõhuks!“ – oli viimane soov.
Tänase päeva tarkusega oleksin pidanud ta kohe tuldud teed kodupoole tagasi saatma, aga olin rumal! Pealegi, sain aru, et see on „356“ proovitöö.
Mootori pidime siiski maha võtma:

Aga juhtmestikku, klaase ja muud ei olnud luba puutuda:

No kuidas sa remondid näiteks niisugust kohta, kui silda alt võtta ei tohi?

Kõige rohkem roostetavad just need kohad, kus sillad jms kinnitub!
Pealegi oli auto raske, katsu sa seda keerutada!

Kuidagi ikka nokitsesime.

Püüdsin teha esialgu selliseid kohti, kuhu ligi pääses.

Hullus seisus olid kõik uksepostide alumised otsad.

Nagu poleks vigagi? Aga kui selle paberõhukese karvbi pealt ära võtsin:

... siis all pole nagu eriti midagi!
Sama lugu oli teisel pool:

Üldiselt, piinlik on neid pilte tagantjärgi vaadata!

Küünalvedrustuse ülemine kinnitus:

... väga nõrk koht Porschel! Ilmselt annab see mitmekordsest plekist konstruktsioon liikuma ja roostetab hästi!
Teina ebameeldiv koht on tagumine uksepost:

Siin on kolmekordne plekk. Et seda remontida, tuleks kogu tagumise osa kest maha võtta, aga omanik ei tahtnud sellest kuuldagi...

Kuidas sa seda keskmist plekki taastad? Ronid peadpidi rattakoopasse ja siis näed midagi, mida oleks vaja remontida. Aga käed rattakoopasse enam ei mahu!
Kuidagi, läbi häda me midagi tegime, aga see oli hea õppetund ja hiljem pole selliste asjadega peavalu rohkem saanud.
Muidugi tuli kogu auto üle värvida. See oli põhiliselt Guido ülesanne.

Õnneks olid pinnad lühikesed ja kumerad, nendeega väga probleeme polnud.

Värviks sooviti väga erksat punast. Porsche enda valikus sellist ei olnudki. Valisime ühe hästi erksa mootorratta tooni.


Valmiskujul oli tulemus päris ilus. Kui omanik järgi tuli, oli temagi rahul, aga ei tea, kui kaua?
Sellist tööd ei taha teha ja ei soovita ühelegi autoomanikule sarnast plaani pidada!

Kunagi, umbes 20 aastat tagasi oli mul unistus, et tahaks endale ka Porschet, minu eelistus oli küll Carrera. Aga seda autot lähemalt tundma õppides kadus kuidagi märkamatult see soov ära...