6. MOOTORI REMONT:
Postitatud: 25 Veebruar P, 2018 16:33
1927 a.paigaldas Chevrolet Motor Company oma autodele veel 4 silindrilisi 2800 cm3
mootoreid. Aasta lõpus mindi üle 6 silindrilistele mootoritele.Taastamisele läheb mootor millel rihmad küljes.

Kõigepealt osandamine,liivapritsust läbi ja mootoriplokile happekrunt peale.
Ploki puurimine-hoonimine tehti Karksi-Nuias Martini töökojas.
Mõõtsin silindrid üle, kolmas oli -0,05.Jääb lubatud piiridesse. Kolbidega kaasasolnud paigaldamisjuhendi järgi silindri ja kolvi vaheline lõtk 0,06-0,08 mm.

Standartmõõdus väntvõlli võtsin ühe teise mootori seest, millel plokk lõhki. Mõõtmistulemustel pole viga, sajandik siia-sinna kõikumist, nii et polegi vaja lihvida.

Edasi sobitan kepsusaaled. Kasutan selleks passimisvärvi (berliini lasuur) ja saaberdamist. See on selline väga aega- ja kannatust nõudev töö. Mul kulus nelja kepsu sobitamisele üle kahe tööpäeva.

Järgmisena sobitan raamsaaled. Sama töö mis kepsudega.




Kepsu-kolvigrupi komplekteerimine. Kaalusin kepsud ja kolvid koos sõrmedega algul eraldi.
Erinevused küllaltki suured.

Edasi komplekteerin kolvid kepsudega nii, et kaalu erinevused tuleks võimalikult väiksed ja siis
tuleb kolm raskemat kpl. kõige kergemaga samasse kaalu ajada. Kaalu vähendan alumist kepsupead
maha käiates.

Edasi läheb iga kolb-keps oma kohale ja ikka hästi õlitatult.




mootoreid. Aasta lõpus mindi üle 6 silindrilistele mootoritele.Taastamisele läheb mootor millel rihmad küljes.

Kõigepealt osandamine,liivapritsust läbi ja mootoriplokile happekrunt peale.
Ploki puurimine-hoonimine tehti Karksi-Nuias Martini töökojas.
Mõõtsin silindrid üle, kolmas oli -0,05.Jääb lubatud piiridesse. Kolbidega kaasasolnud paigaldamisjuhendi järgi silindri ja kolvi vaheline lõtk 0,06-0,08 mm.
Standartmõõdus väntvõlli võtsin ühe teise mootori seest, millel plokk lõhki. Mõõtmistulemustel pole viga, sajandik siia-sinna kõikumist, nii et polegi vaja lihvida.
Edasi sobitan kepsusaaled. Kasutan selleks passimisvärvi (berliini lasuur) ja saaberdamist. See on selline väga aega- ja kannatust nõudev töö. Mul kulus nelja kepsu sobitamisele üle kahe tööpäeva.
Järgmisena sobitan raamsaaled. Sama töö mis kepsudega.
Kepsu-kolvigrupi komplekteerimine. Kaalusin kepsud ja kolvid koos sõrmedega algul eraldi.
Erinevused küllaltki suured.
Edasi komplekteerin kolvid kepsudega nii, et kaalu erinevused tuleks võimalikult väiksed ja siis
tuleb kolm raskemat kpl. kõige kergemaga samasse kaalu ajada. Kaalu vähendan alumist kepsupead
maha käiates.
Edasi läheb iga kolb-keps oma kohale ja ikka hästi õlitatult.