1. leht 2-st
11. Mootoriruum/ der Motorraum
Postitatud: 18 Juuli R, 2014 20:12
Postitas Autorestauraator
Mootoriruum moodustub mitmetest detailidest.
Ninaplekk, iluvõre ümbris
Nii vana masina kohta on see detail üsna heas korras. Päris alumine serv on vaja taastada, ei midagi keerulist.
Edasi mootoriruumi küljeplekid:
Need on üsna õnnetud. Palju kordi remonditud, ringi tehtud... need tuleb suures osas asendada. Küljepleki poritiiva pealne serv ehk õnnestub taastada ja uuesti kasutusele võtta.
Salongi ja mootoriruumi vaheline sein on suures osas valmis:
Vaid küljeplekkide alumised otsad ootavad esiporitiibasid, et õige kuju välja mõelda.
Ja mootorikate, kaheosaline. Keskelt pikihingega ülestõstetavad plekid. Need on pärit teise mudeli pealt, aga üsna rahuldavas seisus:

Re: 11. Mootoriruum/ der Motorraum
Postitatud: 23 Juuli K, 2014 19:41
Postitas Autorestauraator
Nii, kust otsast seda ehitamist siis alustada?
Otsustan, et külgedest. Mul on kasutada viis küljeplekki, aga kahjuks ei ole ühtegi sellist, nagu vaja...
Võtan ühelt vanalt küljelt külgtoe. Puurin kattepleki keevituse kohad välja ja saan sellise detaili:
Teiselt küljeplekilt teise. Harjan need puhtaks:
Need on nüüd kõverad ja katkised. Remondin need ära, taon kuju õigeks.
Siis valmistan esimesed ja tagumised küljeliistud, mis kinnituvad poltidega:
Nüüd keevitan küljekontuuri kokku:
Edasi valmistan ülemise serva kattepleki. Sellel plekil on "S", kuhu peab mahtuma mootorikate koos tihendiga:
Nüüd veel natuke kõpitsemist ülemise serva ja nurkadega:
Selline ta sai:

Re: 11. Mootoriruum/ der Motorraum
Postitatud: 30 Juuli K, 2014 18:24
Postitas Autorestauraator
Joonistan välja poritiiva kuju, teen plekist sablooni:
Mootoriruumi külgede alumised servad kinnituvad raamitaladele plekist nurgikute abil. Mingi osa originaalist:
Katsun siis midagi sellist meisterdada:
Esisilla ristiasetsevate lehtvedrude jaoks tuleb teha pesa. Eeskuju saan ühelt originaalplekilt (mis pole küll selle mudeli oma):
Vanast küljeplekist jäi peale puhastamist järgi selline:
Õhuava tuleb ära kasutada, õlejäänu vist....?
Õhuava ja luuk ei sobi hästi kokku:
Vahed on ebaühtlased... aga katsun need vormi ajada.

Re: 11. Mootoriruum/ der Motorraum
Postitatud: 01 August R, 2014 15:55
Postitas Autorestauraator
Re: 11. Mootoriruum/ der Motorraum
Postitatud: 09 August L, 2014 19:22
Postitas Autorestauraator
Re: 11. Mootoriruum/ der Motorraum
Postitatud: 22 August R, 2014 10:33
Postitas Autorestauraator
Re: 11. Mootoriruum/ der Motorraum
Postitatud: 31 August P, 2014 12:41
Postitas Autorestauraator
Töö läheb teosammul, üle kivide-kändude, aga praegu on teemaks ülemise ja alumise osa kokkusobitamine ja keevitamine.
Olen oma ühe uuema tööpingi võimalusi katsetanud ja see katsetamine on vägagi huvitav olnud.
Mõned katsetükid:
Kokkukeevitatud küljeplekk:

Re: 11. Mootoriruum/ der Motorraum
Postitatud: 11 September N, 2014 19:53
Postitas Autorestauraator
Re: 11. Mootoriruum/ der Motorraum
Postitatud: 16 September T, 2014 11:53
Postitas Autorestauraator
Peale kruntimist monteerisin esiosa võimalikult täpselt kokku.
Edasi tuleb korda teha mootorikate. Mootorikattega on lugu nii, et see ei ole päris selle mudeli oma. Aga kuna plekid vajavad niikuinii remontimist, ei ole suur kunst natuke kuju muuta.
Kahepoolset mootorikatet ühendab alumiiniumist hing:
Hinge varras on terasest? Arvan, et see on vahetatud. Gläseri autode juures kasutati messingvarrast:

Re: 11. Mootoriruum/ der Motorraum
Postitatud: 25 September N, 2014 12:16
Postitas Autorestauraator
Alumiiniumist hing tahtis natuke kohendamist. Ka tuli teda natuke pikendada, kuna varem pealolnud mootorikate oli olnud lühem...
Ka kuju tuli pisut muuta:
... ja nagu eelmiselt pildilt näha, tuli mootorikatet 90mm pikendada:
Peale keevisõmbluste tegemist jäi selline:
