16. Mootori remont
Postitatud: 21 November N, 2013 01:45
Tere
Kui kere oli edastatud värvitöökotta, hakkasin otsima inimest, kes võtaks mootoriremondi ette. Otsisin, mis ma otsisin, aga kedagi, kes vaimustusest oleks kiljunud, et saaks seda mootorit ehitada, ei leidnud. Seega otsustasin mootoriremondiga ise algust teha. Alustuseks laenasin sõbra käest mootoripuki ja tellisin USA-st ära Porsche mootori jaoks sobiliku hoidiku. Läks aega kuu-kaks ja juba need kohal olidki. Seadsin sammud garaaži poole ja paigaldasin mootori pukki.





Mootor pukki kinnitatud, alustasin demontaažiga. Tundub, et mootor on juba varem lahti käinud, sest kõik poldid tulid kergusega lahti ja mul ei õnnestunud ühtegi polti pooleks keerata:)


Esimene huvitav leid - ameerikamaal on vedruga ketipinguti jõumeetodil jäigaks ümber ehitatud. Küllap töötab nii kaa aga ise eelistaksin ikka tehases välja töötatud lahendusi kasutada.


Minu esmase lammutustuhina lõpetas paari spetsiaaltööriista puudumine, seega seisis mootor vahepeal 3-4 nädalat kuni Stokkerisse saabus piisavalt pikk kuuskantvõti, et lahti keerata väljalaskekollektorimutrid. Samal ajal ootasin ka USA-st nukkvõlli spetsiaalpadrunit. Ei leidnud euroopast kohta, kus seda osta oleks saanud. Igal juhul ühel hetkel need tööriistad saabusid ja sai hooga edasi minna. Järgmisena lahutasin mootorist silindripead, mis Porsche mootoril kõik ükshaaval silindrite otsas istuvad. Sealt avanes järgmine pilt:


Vesi oli pääsenud silindritesse. Kolvid õnneks ei olnud kinni roostetanud, seega ei pidanud haamriga kallale minema.


Tõeline üllatus tuli siis, kui eemaldasin silindrid. Selgus, et auto on seisma jäänud suurema mootoritrauma tõttu. See tegelikult ei tulnud üllatusena. Kui õli mootorist välja lasin, oli õli sees suuri metallitükke. Ainus üllatus oligi selles, et kus need siis pärinevad.

Tänu mootoris ringlevale metallipurule said rikutud veel paljud tööpinnad kaasa arvatud väntvõlli kaelad ja ka õlipumpa/nukkvõlle käitav võll. Peale pikematsorti uurimistööd internetis selgus, et soodsam on soetada korralik kasutatud väntvõll kui hakata seda lihvima. Õnneks on neid piisavalt müügis niiet tellimus teele ja jäin ootama pakikest postkontorisse. Lisaks olen ka oma päevi sisustanud nitrolahustiga karterit nühkides, sest eelmine omanik arvas, et veljehõbedaga oleks sobilik mootor üle värvida.
Edasine plaan peale karteri puhastustööde lõppu on see saata Soome, et lihvida ära keskmine tihendipind ja väntvõlli ava tagasi standardmõõtu. Samuti tuleb üle lihvida silindrite tugipinnad ja ettevaatusabinõuna panen Time-Sert keermeparandushülsid kõikidesse silindritikkpoldiavadesse ja käigukasti poldi avadesse. Porsche magneesiumist mootorikarter on kuulus selle poolest, et ei suuda neid polte kinni hoida.
Kui kere oli edastatud värvitöökotta, hakkasin otsima inimest, kes võtaks mootoriremondi ette. Otsisin, mis ma otsisin, aga kedagi, kes vaimustusest oleks kiljunud, et saaks seda mootorit ehitada, ei leidnud. Seega otsustasin mootoriremondiga ise algust teha. Alustuseks laenasin sõbra käest mootoripuki ja tellisin USA-st ära Porsche mootori jaoks sobiliku hoidiku. Läks aega kuu-kaks ja juba need kohal olidki. Seadsin sammud garaaži poole ja paigaldasin mootori pukki.





Mootor pukki kinnitatud, alustasin demontaažiga. Tundub, et mootor on juba varem lahti käinud, sest kõik poldid tulid kergusega lahti ja mul ei õnnestunud ühtegi polti pooleks keerata:)


Esimene huvitav leid - ameerikamaal on vedruga ketipinguti jõumeetodil jäigaks ümber ehitatud. Küllap töötab nii kaa aga ise eelistaksin ikka tehases välja töötatud lahendusi kasutada.


Minu esmase lammutustuhina lõpetas paari spetsiaaltööriista puudumine, seega seisis mootor vahepeal 3-4 nädalat kuni Stokkerisse saabus piisavalt pikk kuuskantvõti, et lahti keerata väljalaskekollektorimutrid. Samal ajal ootasin ka USA-st nukkvõlli spetsiaalpadrunit. Ei leidnud euroopast kohta, kus seda osta oleks saanud. Igal juhul ühel hetkel need tööriistad saabusid ja sai hooga edasi minna. Järgmisena lahutasin mootorist silindripead, mis Porsche mootoril kõik ükshaaval silindrite otsas istuvad. Sealt avanes järgmine pilt:


Vesi oli pääsenud silindritesse. Kolvid õnneks ei olnud kinni roostetanud, seega ei pidanud haamriga kallale minema.


Tõeline üllatus tuli siis, kui eemaldasin silindrid. Selgus, et auto on seisma jäänud suurema mootoritrauma tõttu. See tegelikult ei tulnud üllatusena. Kui õli mootorist välja lasin, oli õli sees suuri metallitükke. Ainus üllatus oligi selles, et kus need siis pärinevad.

Tänu mootoris ringlevale metallipurule said rikutud veel paljud tööpinnad kaasa arvatud väntvõlli kaelad ja ka õlipumpa/nukkvõlle käitav võll. Peale pikematsorti uurimistööd internetis selgus, et soodsam on soetada korralik kasutatud väntvõll kui hakata seda lihvima. Õnneks on neid piisavalt müügis niiet tellimus teele ja jäin ootama pakikest postkontorisse. Lisaks olen ka oma päevi sisustanud nitrolahustiga karterit nühkides, sest eelmine omanik arvas, et veljehõbedaga oleks sobilik mootor üle värvida.
Edasine plaan peale karteri puhastustööde lõppu on see saata Soome, et lihvida ära keskmine tihendipind ja väntvõlli ava tagasi standardmõõtu. Samuti tuleb üle lihvida silindrite tugipinnad ja ettevaatusabinõuna panen Time-Sert keermeparandushülsid kõikidesse silindritikkpoldiavadesse ja käigukasti poldi avadesse. Porsche magneesiumist mootorikarter on kuulus selle poolest, et ei suuda neid polte kinni hoida.