1. leht 2-st
5. Auto põhi/ Fahrgestell- Rahmen
Postitatud: 10 August L, 2013 14:53
Postitas Autorestauraator
Enne päris põhjaplekkide juurde asumist teen ära piduri peasilindri kinnituse:
Raami külgprofiilil on sees suurem ava, kust tuleb läbi siduripedaali võll:
Siis veel raami tagaosas ühed tugevdused:
Põhjaplekid on raami külge keevitatud. Kõigepealt kardaanitunneli alumine pool:

Re: 5. Põhi
Postitatud: 17 August L, 2013 07:01
Postitas Autorestauraator
Kardaanitunneli alumine pool ka paigas:
Nüüd saab raami õiget pidi keerata. Kardaanitunnel laieneb tagasilla reduktori juures. Reduktor ise kinnitub raami külge, poolteljed koos sukkadega on sõltumatult liikuvad.
Nüüd veel üks vahepala: Raims sai laenuks roolimehhanismi korpuse. Selle, küll kulunud, originaalosa järgi tuleb koopia valmistada. Aga praegu on hea võimalus roolikarbi kinnitus ära teha.

Nagu kõik Steyri konstruktsioonid, on ka roolikarbi kinnitus omapärane: läbi vasaku raamitala!
Uuristan siis raami sisse vastava ava:
Pealtpoolt:
... ja küljelt:
Tükikese põhjaplekki ka kardaanitunneli eesmises otsas:

Re: 5. Põhi
Postitatud: 28 August K, 2013 15:44
Postitas Autorestauraator
Re: 5. Põhi
Postitatud: 01 September P, 2013 08:39
Postitas Autorestauraator
Jalgealuse põranda vanad plekid on kohati nii õhukeseks roostetanud, et augud on läbi:
Selle lappimise asemel pean õigemaks uued põhjaplekid teha.
Valtsil on üks hea pink, millega põhja tugevdusribisid teha. Tellisin temalt sellised plekid:
Sike sügavus on 10 mm. Ehk pingutasin sellega pisut üle? Ka madalam oleks sobinud. Valts sai nendega parasjagu vaeva näha. Aga selle eest on põrandaplekk üsna jäik ja ei paindu astumisel läbi.
Nüüd tuleb need toorikud kaussideks väänata...
Re: 5. Põhi
Postitatud: 01 September P, 2013 12:45
Postitas Autorestauraator
Re: 5. Põhi
Postitatud: 06 September R, 2013 15:36
Postitas Autorestauraator
Re: 5. Põhi
Postitatud: 24 September T, 2013 20:04
Postitas Autorestauraator
Re: 5. Põhi
Postitatud: 27 September R, 2013 16:13
Postitas Autorestauraator
Edasi tuleb valmistada selline akukast:
Olemasolev on omadega üsna läbi ja selle taastamine ei ole otstarbekas:
Alustuseks tegi Valts valmis põhjapleki tugevdused:
Edasi:
Umbes niimoodi peaks ta paika minema:

Re: 5. Põhi
Postitatud: 08 Oktoober T, 2013 07:58
Postitas Autorestauraator
Akukast iseenesest valmis. Viimasel pildil küll keevitused tegemata, aga see on ka nüüd tehtud, pilti praegu pole.
Aga see akukast tuleb nüüd põhjapleki sisse "istutada" ja nii, et põhjapleki serv keerab akukasti juures kasti sisse, nii paarkümmend millimeetrit. Ja siis põhjaplekk ja akukast punktkeevitusega kokku.
Esmapilgul lihtne ülesanne.... aga, kui plekitahvel laual, siis tekib küsimus - kuidas plekk nii välja lõigata, et kõik ilusti klapiks? Et plekki pole raisata, otsustasin kõigepealt teise poole pleki välja lõigata. Selle järgi on lihtsam juhipoolset teha:
Esimene serv väikese astmega, avad on kinnikeevitamise jaoks:
Ja katsusin pleki nii lõigata, et keskmise plekiga ühtlane, paarimillimeetrine vahe jääks:
Ja nüüd plekk esialgu kruvidega kinni.
Re: 5. Põhi
Postitatud: 29 Oktoober T, 2013 17:49
Postitas Autorestauraator
Selle, juba valmis pleki järgi, oli juhipoolse pleki väljalõikamine juba lihtne.
Nüüd lõikasin akukasti jaoks põrandapleki sisse sobiva ava ja keerasin ava servad umbes 20 millimeetri jagu allapoole:
Esialgne plaan oli, et ärakeeratud liiteserv jääb akukasti sisse:
Aga see lahendus mulle siiski ei meeldinud. Tundus, et kui jätan servad väljapoole, tuleb serv korrektsem:
Liiteserv jäi nüüd allapoole:
Kuna põhjaplekk on millimeetrine, on tehases valmistatud plekkide alla tugevdusribid. Mingil põhjusel on need tehtud selliselt, et millimeetrisest plekist on kanditud nurgik 10x15mm.
Aga, nagu järgnevalt pildilt näha, selline nurgik tugevust eriti ei lisa. Juba esimese pealeastumisega läheb see kõveraks, venib välja....
Otsustasin siin konstruktsiooni natuke muuta, et natuke tugevust ka oleks:
Pealtpoolt jäävad seda tugevdust markeerima punktkeevituse jäljed:
Valmis plekk on esialgu kinnitatud kruvidega:
