1. leht 1-st
29. Nina
Postitatud: 31 Detsember E, 2012 08:24
Postitas Autorestauraator
Autorestauraator kirjutas:
.....
„Ninaga“ võiks tegeleda:
Ninaplekk on enam-vähem õiges kujus, loodetavasti. Aga siingi on omad probleemid. Kuhu see ninaplekk kinnitada? W23 on konstrueeritud nii, et ninaplekk kinnitub poritiibade esiosa külge. Kui oleks allosas ka mingi kinnitus raamile, oleks asi klaar. Aga pole!
Tegelikult pole ma viimase paarikümne aasta jooksul ühtegi W23-e Eestis sõitmas näinud. Veel vähem sellist, kus plekid originaali sarnased oleksid. Olen varem kahte Wandereri teinud, kuid poritiibade ja ninaplekini pole kummagagi jõudnud. Töö on piirdunud kere põhimiku kokkupanemisega, siis on masin edasi rännanud. Kukku pole neist kumbki tänaseks saanud. Lähim W23 on Nõmmel, aga seda minule ei näidata. Ei tea, kas on põhjuseks eestlaslik kadedus, või midagi muud, aga nii on.
Need masinad, mida vaadata saaks on Soomes ja Lätis. Aga enne kui vaatama sõita, tuleb vist siinsete plekkidega lähemalt tuttavaks saada.
......
Tuleb vist toimetada nii, et üleliigne, mis kindlalt vale, ära lõigata, plekid puhtaks saada ja siis kuskile valmis autot vaatama minna.
Hea oli, et Lätis uurimas käisin. “Nina” peab kinnituma raami esiosa külge! Antud isendil oli see osa juba isetegevuse korras ringi tehtud.
Saime sõprade abiga lätlastelt ka “uue nina”, mis on vanast paremas seisukorras. Vähemalt näeb, kuidas plekid originaalis välja nägid:
Harutasin nüüd selle “uue” tüki ettevaatlikult lahti:
Väga ilus see just pole:
Aga detail, millest alustada, on selline:
Õiget kinnituskohta pole siingi alles. Aga saan enam-vähem nina paika. Päris õige asendi saab paika mootorikatte ja nina kokkusobitamisega.
Nüüd ärakeeratud serv ka veel ja siis on seis selline:
Teine pool ka:

Re: 29. Nina
Postitatud: 07 Jaanuar E, 2013 18:39
Postitas Autorestauraator
Nüüd tuleb nende, kinnitusplekkide külge kinnitada küljed. Need küljed on sama kujuga, nagu esitiiva kinnituskülg.
Plekid on omavahel ühendatud punktkeevitusega. Mina esialgu ei keevita, kuna ei oska täpselt määrata õiget asukohta. Kinnitan praegu väikeste poltidega:
Nüüd "nina" välisplekk... see on kõver nagu oinasarv. Ei oska õieti ühestki otsast alustada. Aga tegema peab!
Kõik sevad vajavad uuendamist.
Alustan iluvõre ava servast. Valmistan keeratud servaga pleki, umbes 20 mm laiuse:

Re: 29. Nina
Postitatud: 18 Jaanuar R, 2013 12:16
Postitas Autorestauraator
Jah, .... aga seda serva ei oska kuidagi paika panna. Nii kõver on kogu see moodustis.
Tekkis mõte, et ma peaks pleki avarii-jälgedest enam-vähem ära siluma ja katsuma see nina kuidagi kinnitada. Siis saaks mõõta ja kuju anda.
Kus see õige asukoht on? Seda võiks määrata mootorikatte järgi:
Kapott on ka kõver, esimesed nurgad ülespööle vaatamas...
Küljetriip on orjentiiriks:
Nüüd ehitasin mootorikatte alla puitkilbist plaadi, mille külge saab kinnitada ninapleki:
Kui nina ülemine serv kinni, saan alumist osa kinnitama hakata. Valmistan vastavad servad:
... punktin need ninapleki külge:
Lõpuks on ninaplekk kindlalt raami otste küljes kinni:

Re: 29. Nina
Postitatud: 24 Jaanuar N, 2013 12:08
Postitas Autorestauraator
Nüüd veel nina ja esitiiva liitekoha ülemised nurgad. Need olid mitmeid kordi üle keevitatud, järelikult koht, kuhu tekivad esitiiva vibreerimisest pinged ja praod:
Vaade seestpoolt:
Järjekord jõuab nina ülemise servani.
Sellele autole on paigaldatud mingi laiem jahutusradiaator, ülemisse serva on tehtud vastavad väljalõiked.
Edasi tuleb remontida iluvõre serv, asendusdetail on juba valmis:

Re: 29. Nina
Postitatud: 25 Jaanuar R, 2013 18:20
Postitas Autorestauraator
Iluvõre ava serva keevitamine sujus viperusteta. Punktisin serva kohale ja siis keevitasin pidevõmblusega kinni:
Teine pool samamoodi:
Tulemusega jäin ise ka rahule. Nüüd on nina sümmeetriliselt paigas.
Edasi on vaja teha nina alumine serv:
Kuidas see originaalis välja nägi? Ei tea, peab improviseerima...
Alt servast oli alles selline riba:

Re: 29. Nina
Postitatud: 30 Jaanuar K, 2013 15:20
Postitas Autorestauraator
Alumise seva tegemise juures tabasin ennast mõttelt: oleks pidanud ikka kogu ninaosa uue tegema! Need paar kohta, mis vanast plekist jäid, on ikka väga viletsad. Roostesüvendeid on palju. Üritasin neid kohati lappida, aga see on tühi töö. Endal head tunnet ei jäänud...
Kõigepealt välimine osa, lappisin selle ära:
Alumise serva valmistasin eraldi ja keevitasin kokku:
Proovisin auto külge ka:
Järgmiseks iluvõre ava ülemine äär:

Re: 29. Nina
Postitatud: 12 Veebruar T, 2013 15:50
Postitas Autorestauraator
Iluvõre ava ülemine serv:
Siis on siin teha mitmed tugevdused. Tugevdamine on tehtud nii, et pisut paksemast plekist on valmistatud täpselt sarnane detail ja see on kinni keevitatud punktkeevitusega.
Nii on tugevdatud ülemine serv:
Esitulede kinnituskohad on ka tugevdatud. Kerest eemaleulatuvad tuled tekitavad sõidul vibratsiooni ja plekki tekiksid kiirelt „väsimuspraod“.
„Nina“ on siis valmis. Oleks vaja kruntida, aga ootan tervise ja ilmaolude paranemist.

Re: 29. Nina
Postitatud: 22 Aprill E, 2013 15:53
Postitas Autorestauraator