13. Tagumiste rattakoobaste montaa¸
Postitatud: 07 August N, 2008 20:25
Tagumiste rattakoobaste montaa¸
-------------------------------------------
Tagumised rattakoopad on juba eelnevalt valmis. Need on esialgu küll kahes osas, esimene pool ja tagumine pool:

Hiljem tuleb need muidugi kokku keevitada, aga esialgu ma seda veel teha ei oska. Mõtlesin, et proovin seekord natuke teistmoodi asjale läheneda, kui möödunud korral. Näis, kas tuleb parem?
Otsustasin, et teen kõigepealt valmis rattakoobaste ja kere külgpleki nurgas olevad puidust kaared. Seekord on mõõtude võtmiseks eeskuju olemas. Lähtusin ikka sellest samast rattakoopa kuju jäljendist:

Hakkasin selle plekist jäljendi järgi kaare tükke välja saagima:

Need tükid tuleb nüüd ilusti kokku liimida. Kasutasin selleks PVA liimi. Puidutislerid arvasid, et see liim peaks kõlbama küll. Kaared tegin kahe, või kolmekihilised. Ikka nii, et jätkukohad kohakuti ei jääks, siis saab kindlam:

Liimi kuivamise ajaks keerasin tükid kruvidega kokku. Kui liim kuivand, keerasin kruvid välja ja lõin liimiga kokkutehtud punnid aukudesse sisse.
Tagumiste kaareosadega on asi lihtsam, need on tasapinnalised. Veidi keerulisem on esimeste pooltega, seal on need kahes suunas kõverad. Tegin esimese poole siis laiema, et pärast saaksin õige kumeruse välja voolida:

Kui liim kuivand, hakkasin käepäraste vahenditega, mida mul just palju kasutuses ei ole, kumerusi voolima. Põhilised riistad olid tikksaag, lamellketas ja tasapinnaline lihvketas, viimased siis relaka küljes.
Pean ütlema, et see puidu lihvimine mulle küll ei istu, jube tolmune töö. Ja ilmselt on mul puidutolmule allergia ka.
Puidu kumerusi käisin kogu aeg vana kere juures võrdlemas. Mõõta siin on väga raske, rohkem ikka tuleb silma usaldada. Kui ihvimine valmis, tuli kaared paika sobitada:


Nüüd tuli kaare esimene ja agumine ots kuidagi kinnitada:


Kaarte lõplikul paika sättimisel tuleb vaadata, et autokere külje kumerus puitkaartega kokku sobiks. Jääb ju puit kohe küljepleki alla.

-------------------------------------------
Tagumised rattakoopad on juba eelnevalt valmis. Need on esialgu küll kahes osas, esimene pool ja tagumine pool:
Hiljem tuleb need muidugi kokku keevitada, aga esialgu ma seda veel teha ei oska. Mõtlesin, et proovin seekord natuke teistmoodi asjale läheneda, kui möödunud korral. Näis, kas tuleb parem?
Otsustasin, et teen kõigepealt valmis rattakoobaste ja kere külgpleki nurgas olevad puidust kaared. Seekord on mõõtude võtmiseks eeskuju olemas. Lähtusin ikka sellest samast rattakoopa kuju jäljendist:
Hakkasin selle plekist jäljendi järgi kaare tükke välja saagima:
Need tükid tuleb nüüd ilusti kokku liimida. Kasutasin selleks PVA liimi. Puidutislerid arvasid, et see liim peaks kõlbama küll. Kaared tegin kahe, või kolmekihilised. Ikka nii, et jätkukohad kohakuti ei jääks, siis saab kindlam:
Liimi kuivamise ajaks keerasin tükid kruvidega kokku. Kui liim kuivand, keerasin kruvid välja ja lõin liimiga kokkutehtud punnid aukudesse sisse.
Tagumiste kaareosadega on asi lihtsam, need on tasapinnalised. Veidi keerulisem on esimeste pooltega, seal on need kahes suunas kõverad. Tegin esimese poole siis laiema, et pärast saaksin õige kumeruse välja voolida:
Kui liim kuivand, hakkasin käepäraste vahenditega, mida mul just palju kasutuses ei ole, kumerusi voolima. Põhilised riistad olid tikksaag, lamellketas ja tasapinnaline lihvketas, viimased siis relaka küljes.
Pean ütlema, et see puidu lihvimine mulle küll ei istu, jube tolmune töö. Ja ilmselt on mul puidutolmule allergia ka.
Puidu kumerusi käisin kogu aeg vana kere juures võrdlemas. Mõõta siin on väga raske, rohkem ikka tuleb silma usaldada. Kui ihvimine valmis, tuli kaared paika sobitada:
Nüüd tuli kaare esimene ja agumine ots kuidagi kinnitada:
Kaarte lõplikul paika sättimisel tuleb vaadata, et autokere külje kumerus puitkaartega kokku sobiks. Jääb ju puit kohe küljepleki alla.