1. leht 1-st
10. Esisein
Postitatud: 30 Mai E, 2011 22:09
Postitas Autorestauraator
Esitükk oli juba pikka aega töökoja nurgas seisnud. Nüüd oli paras aeg see ette võtta.
Esitüki sees on terasest keevitatud raam. See tuleb kätte saada.
Selleks tuleb kõik liigne eemaldada. Ka kõik isearetatud osad lõikasin maha. Aga neid ise-aretusi ikka jätkub, kogu esiakna raam on ise tehtud.
Seestpoolt vaade:
Alumised otsad:
Siis esisein maha:
Isetehtud aknaraami alt ilmub välja ka originaalkuju ja isegi suur osa aknaposti sees olevast raamist on säilinud:
Teine pool on aga ise aretatud, kahest nurkrauast kokku keevitatud:

Postitatud: 30 Mai E, 2011 22:15
Postitas Autorestauraator
Raami sain kätte:
Armatuurlaua alune puit-tala on niipalju säilinud, et selle järgi saab uue teha.
Uksepostidest pole säilinud peaaegu midagi:
Katteplekk:
Kahjuks pole aknaraami! Ja sisemise raamiga ka väga hõisata pole, kuskilt peaks mingi eeskuju leidma....

Postitatud: 02 Juuni N, 2011 22:13
Postitas Autorestauraator
Esiosas on selle ajastu autole tüüpiline õhuvõtuava:
Üsna läbiroostetanud on see kooslus... remontimiseks tuleb see lahti võtta:
Veerenn ongi rohkem pigi, klaasriide ja pahtli abiga veel koos püsinud:

Postitatud: 12 Juuni P, 2011 14:33
Postitas Autorestauraator
Männikul tegid liivapritsi-mehed tükid puhtaks.
Mõnda tükki, nagu näiteks veerenn, polnud mõtet puhastada, liiga vähe oleks siis alles jäänud...

Postitatud: 27 Juuni E, 2011 16:15
Postitas Autorestauraator
Harjasin esimese püstseina pleki puhtaks ja püüdsin raamil õiget kohta leida:
Suur osa plekist on kõiksuguseid aukusid täis. Katsun seda kuidagi paigata:
Peaaegu pool plekist tuleb asendada.
Tulemus tuli selline:

Postitatud: 28 Juuni T, 2011 16:14
Postitas Autorestauraator
See raam, mis esiosa sees, ei anna rahu! Ei oska kuskilt otsast alustada....
Kõik, mis katki, on ära tehtud, aga alumine ots. Mis sellega teha?
Lõikasin "tallad" maha:
Need on läbi, mis läbi. Võibolla mõne nurga saaks säilitada?
See on kolmemillimeetrilisest lehest tehtud.
Külgseinad on sama paksust materjalist, aga kohati on sealgi augud läbi:
Õõnesprofiilid tuleb lahti võtta, seal on roostekahjustused kõige suuremad.

Postitatud: 02 Juuli L, 2011 15:55
Postitas Autorestauraator
Postitatud: 05 Juuli T, 2011 16:57
Postitas Autorestauraator
Esiosa tallal on puudu veel üks "kõrv", mis põikisuunalist stabiilsust peaks lisama. Kinnitub see raami küljes olevate kronsteinide külge:
Sellel pildil on see vana raami küljest ära lõigatud ja lahtiselt kohale pandud.
Kinnitus talla külge tuleb uus teha.
Kinnituskohale jäikuse andmiseks on ette nähtud kolm ribi.
Siis ka "kõrv" külge:
Et need ribid puitplankudele sobiksid, tuleb puitosasse teha vastavad sisselõiked:
Ja nüüd saab kogu raami paika panna:
