5. Rattad
Postitatud: 12 Mai N, 2011 10:52
Autol on all tehase veljed:

Sellise väljanägemisega rattaid kasutati USA ja Austraalia turul müüdud autodel. Euroopas müüdavatel autodel olid all sellised:

Algul tundus, et tegemist on kroomitud velgedega. Kui hakkasin vigastusi uurima ja võimalusi, mida nende vigastustega ette võtta, ütles üks spets, kes asjaga igapäevaselt tegeleb, et need on kroomivärviga värvitud. Kui nii, siis nii!

Pealegi oli tagavararatas üsna värskelt värvitud. Küll mitte kroomivärviga, aga lakialuse hõbedase metallikuga:


Uurisin võimalusi, mida autole värvimise ajaks alla panna, et saaksin velgedega tegeleda, aga midagi sobivat ei leidnud. Kõige tavalisemad Mersu veljed alla ei läinud, pidurisadulad on liiga suured. Nii läkski auto Tartusse värvimisse teadmisega, et all on värvitud rattad.
Sellest tuli Valentin Koldrega juttu. Tema oli imestunud: need on kroomveljed! Ma ei usu seda värvi juttu!
... ja tal oli õigus. Kui auto siia jõudis, võtsin vanad rehvid maha, kuna need olid igivanad, 25 aastat. Kaks rehvi läksid serva lahtisurumisel lõhki!
Ja iga rehv oli isesugune ka:

Uusi rehve esialgu ei ostnud, kriisiaeg ikkagi. Sain klubikaaslase Tarmo käest neli vähekasutatud, sobivas mõõdus rehvi. Need lähevad praegu alla.
Aga kui rehvid maha monteerisin, oli pilt üsna nukker:

Selge on see, et tegu on kroomvelgedega. Aga seisukord on nutune:

Lükkasin traatharjaga lahtise kroomi maha, silusin servasid ja tegin happepuhastuse:

Kuna tegu on mingi alumiiniumisulamiga (?), mis on kroomitud, siis selle taastamine lähiümbruses on üsna problemaatiline.
Uurisin ka uute ostmise võimalusi, aga kui kummimehe juures rehve peale panime ja tasakaalustasime, selgus, et veljed on väga hea "jooksuga". Sirged, balansis ja originaalid!
Otsustasin, et praegu lähevad nad niisugusena alla, aga mis nendega teha, seda peab veel seedima...
Sellise väljanägemisega rattaid kasutati USA ja Austraalia turul müüdud autodel. Euroopas müüdavatel autodel olid all sellised:

Algul tundus, et tegemist on kroomitud velgedega. Kui hakkasin vigastusi uurima ja võimalusi, mida nende vigastustega ette võtta, ütles üks spets, kes asjaga igapäevaselt tegeleb, et need on kroomivärviga värvitud. Kui nii, siis nii!
Pealegi oli tagavararatas üsna värskelt värvitud. Küll mitte kroomivärviga, aga lakialuse hõbedase metallikuga:
Uurisin võimalusi, mida autole värvimise ajaks alla panna, et saaksin velgedega tegeleda, aga midagi sobivat ei leidnud. Kõige tavalisemad Mersu veljed alla ei läinud, pidurisadulad on liiga suured. Nii läkski auto Tartusse värvimisse teadmisega, et all on värvitud rattad.
Sellest tuli Valentin Koldrega juttu. Tema oli imestunud: need on kroomveljed! Ma ei usu seda värvi juttu!
... ja tal oli õigus. Kui auto siia jõudis, võtsin vanad rehvid maha, kuna need olid igivanad, 25 aastat. Kaks rehvi läksid serva lahtisurumisel lõhki!
Ja iga rehv oli isesugune ka:
Uusi rehve esialgu ei ostnud, kriisiaeg ikkagi. Sain klubikaaslase Tarmo käest neli vähekasutatud, sobivas mõõdus rehvi. Need lähevad praegu alla.
Aga kui rehvid maha monteerisin, oli pilt üsna nukker:
Selge on see, et tegu on kroomvelgedega. Aga seisukord on nutune:
Lükkasin traatharjaga lahtise kroomi maha, silusin servasid ja tegin happepuhastuse:
Kuna tegu on mingi alumiiniumisulamiga (?), mis on kroomitud, siis selle taastamine lähiümbruses on üsna problemaatiline.
Uurisin ka uute ostmise võimalusi, aga kui kummimehe juures rehve peale panime ja tasakaalustasime, selgus, et veljed on väga hea "jooksuga". Sirged, balansis ja originaalid!
Otsustasin, et praegu lähevad nad niisugusena alla, aga mis nendega teha, seda peab veel seedima...