8. Uksepostid
Postitatud: 17 Märts N, 2011 16:46
Sellistel keredel, mis on mitte täismetallist, vaid puidu ja metalli "segu", on just uksepostid üks kõige nõrgem koht. Seda just kabriolettkerede juures.
Uksepostid hakkavad aja jooksul liikuma ja kere muutub "vedelaks". Teed ukse lahti ja uks vajub väljapoole ära.
Tõsi, tuleb möönda, et kõik see juhtub peale mitmekümneaastast kasutamist. On ju seegi kere ehitatud 1938, üle 70 aasta tagasi!
Algsest konstruktsioonist palju säilinud ei ole:

Eriti ukseposti "kanna" juures, mida on mitmeid kordi tugevdatud ja lapitud. Kuidas see päris õige lahendus välja näeb, kes seda teab...
Põhimõtteliselt peab see ukseposti "kand" kokku liitma ka külgmise puittala ja tagaistme esise risttala:

Valmistan "kanna" 2,5 mm plekist. Selliste tahvlitega opereerimine on päris raske, üksinda jõuad vaevalt liigutada. Seepärast tükeldan suure tahvli väiksemateks:

Ukseposti "kand" kinnitub puidu külge poltidega:


Uksepostid hakkavad aja jooksul liikuma ja kere muutub "vedelaks". Teed ukse lahti ja uks vajub väljapoole ära.
Tõsi, tuleb möönda, et kõik see juhtub peale mitmekümneaastast kasutamist. On ju seegi kere ehitatud 1938, üle 70 aasta tagasi!
Algsest konstruktsioonist palju säilinud ei ole:
Eriti ukseposti "kanna" juures, mida on mitmeid kordi tugevdatud ja lapitud. Kuidas see päris õige lahendus välja näeb, kes seda teab...
Põhimõtteliselt peab see ukseposti "kand" kokku liitma ka külgmise puittala ja tagaistme esise risttala:
Valmistan "kanna" 2,5 mm plekist. Selliste tahvlitega opereerimine on päris raske, üksinda jõuad vaevalt liigutada. Seepärast tükeldan suure tahvli väiksemateks:
Ukseposti "kand" kinnitub puidu külge poltidega: