12. Tagumised rattakoopad.
Postitatud: 02 Juuli K, 2008 18:29
12. Tagumised rattakoopad.
Kangesti oleks tahtnud originaalrattakoopad tagaosa küljest lahti võtta. Mingid keerukalt valmistatavad kumerused oleks saanud kindlasti ära kasutada. Aga tagaosa oleks ära lagunenud... uurisin seda võimalust päris pikalt, aga otsustasin, et terviklikust tagaosast on rohkem kasu, kui mõnest rattakoopa tükikesest.
Järelikult tuleb rattakoopa replikad teha.
Tuleks valmistada puidust rattakoopa mudel, mis originaalrattakoopasse võimalikult hästi sobiks. Wanderer W23 tagumine rattakoobas koosneb nagu kahest osast. Esimene pool on kumer, tagumine pool kantis servaga. Esimesena asusin nende kumerate kallale.

Valmistasin poritiiva koopa jäljendi. Siis läksin ehitusmaterjalipoodi ja tõin hunniku 2cm liimkilpi. Tikksaag, kruvid, kruvikeeraja.... nagu tisleritöökojas!

Mudeli tegin sellise arvestusega, et saan samu detaile ka teise poole jaoks kasutada.

Valmis mudel peab sobima vanasse rattakoopasse.

Kui mudel valmis, hakkasin väikestest plekitükkidest rattakoobast kokku keevitama. Püüdsin
nendele plekitükkidele enne ka vajaliku kumeruse anda.






Kui üks pool valmis, võtsin mudeli koost lahti ja panin teistpidi kokku, teise poole jaoks:
Valmis rattakoobast proovisin juba ka oma kohale sobitada:

Analoogselt valmis ka teise poole koobas:


Rattakoobaste tagumised pooled on natuke teistmoodi tehtud. Mudeli valmistamine ei olnud väga keeruline.

Koobas ise pannakse kokku kahest küllalt lihtsast plekist. Küljetükil on vaja äär umbes 20mm laiuselt ära keerata:

Proovin küljepleki sobivust:

Pealmine plekk tuleb mudeli kujuga kokku sobitada:

Kui kõik sobib, keevitan kinni läbi aukude, imiteerides punktkeevitust.
Nüüd mudel teistpidi kokku:

Teine koobas peegelpildis:

Kogu komplekt näeb välja nii:

Kangesti oleks tahtnud originaalrattakoopad tagaosa küljest lahti võtta. Mingid keerukalt valmistatavad kumerused oleks saanud kindlasti ära kasutada. Aga tagaosa oleks ära lagunenud... uurisin seda võimalust päris pikalt, aga otsustasin, et terviklikust tagaosast on rohkem kasu, kui mõnest rattakoopa tükikesest.
Järelikult tuleb rattakoopa replikad teha.
Tuleks valmistada puidust rattakoopa mudel, mis originaalrattakoopasse võimalikult hästi sobiks. Wanderer W23 tagumine rattakoobas koosneb nagu kahest osast. Esimene pool on kumer, tagumine pool kantis servaga. Esimesena asusin nende kumerate kallale.
Valmistasin poritiiva koopa jäljendi. Siis läksin ehitusmaterjalipoodi ja tõin hunniku 2cm liimkilpi. Tikksaag, kruvid, kruvikeeraja.... nagu tisleritöökojas!
Mudeli tegin sellise arvestusega, et saan samu detaile ka teise poole jaoks kasutada.
Valmis mudel peab sobima vanasse rattakoopasse.
Kui mudel valmis, hakkasin väikestest plekitükkidest rattakoobast kokku keevitama. Püüdsin
nendele plekitükkidele enne ka vajaliku kumeruse anda.
Kui üks pool valmis, võtsin mudeli koost lahti ja panin teistpidi kokku, teise poole jaoks:
Valmis rattakoobast proovisin juba ka oma kohale sobitada:
Analoogselt valmis ka teise poole koobas:
Rattakoobaste tagumised pooled on natuke teistmoodi tehtud. Mudeli valmistamine ei olnud väga keeruline.
Koobas ise pannakse kokku kahest küllalt lihtsast plekist. Küljetükil on vaja äär umbes 20mm laiuselt ära keerata:
Proovin küljepleki sobivust:
Pealmine plekk tuleb mudeli kujuga kokku sobitada:
Kui kõik sobib, keevitan kinni läbi aukude, imiteerides punktkeevitust.
Nüüd mudel teistpidi kokku:
Teine koobas peegelpildis:
Kogu komplekt näeb välja nii: