5. leht 5-st

Re: Mootoriruum, käigukast, küttesüsteem, summuti, pidurid.

Postitatud: 29 Detsember P, 2024 17:05
Postitas alopex
Aasta lõpp hakkab lähenema ja on aeg vaadata peeglisse. Kas aastal 2024 andsin ikka piisavalt aega oma
hobiautole? See hobi viib ainult raha välja :-) , siis ilmselgelt ei saa igapäev käia talle pai tegemas. Arved
vajavad maksmist ja pensioni peab ka veel mõned aastad ootama. Põhitöökoha, pere ja tsiklisõidu kõrvalt
üritasin leida nädalas vähemalt ühe päeva, mil garaazis oma projekti putitada. Kahjuks suvel seda endale
antud lubadust pidada ei suutnud.
Selline hobikorras sõiduki taastamie on ikka väga pikk protsess. Vaadates neid esimesi pilte, siis varsti
hakkab 20 aastat täis saama. Kahju on sellest, et paljud vanatehnikalehel olevad projektid on nagu "surnud"
ja uusi pole ka peale tulnud. Auto-moto foorumis olevad projektid on huvitavad, aga tihtipeale kaob sisu
kommentaaridesse ära (kuigi kommentaarid on ka vajalikud)

Selle aasta viimaste tööde hulka sai siduri ja käigulülitus mehanismi ühendamine ja uue aasta esimeseks tööks
on kardaani ühendamine käigukasti ja tagasillaga. Kardaani lasin taastada Pärnus firmas "Kardaan". Esimesel
kahel pildil vanad ristid. Vene ajal leiti mingi sobiv rist, aga et rist välja ei "kukuks" siis plekitükk peale keevitatud.

Pilt

Pilt

Nagu näha, siis vanad ristid lõigati maha ja keevitati uued ristid külge.

Pilt

Pilt

Tänaseks on kardaan ka saanud musta värvi ja ootab külgepanekut.

Pilt

Re: Mootoriruum, käigukast, küttesüsteem, summuti, pidurid.

Postitatud: 16 Märts P, 2025 20:17
Postitas alopex
Auto katus ei ole täismetallist, vaid kunstnahast. Selle kunstnaha alla on siis merehein, võrk ja
puidust karkass. See puitkarkass on originaal ja muidugi omadega täiega väsinud.

Pilt

Pilt

Pilt

Ühel ilusal päeval õnnestus osta uus järeletehtud karkass väga mõistliku hinnaga. Saadeti Saksast ja saatmiseks
oli võetud kenasti lahti. Kõik detailid ka nummerdatud. Kokkupanek läks kergelt ja enne paikasättimist sai
immutadud puidukaitsevahendiga.

Pilt

Pilt

Põhimõtteliselt on auto värvimiseks valmis. Plekitööd tehtud, mootor töötab, pidurid pidurdavad. Sõidetud veel pole,
vaja mõned pisitööd veel teha.

Hetkel otsin veel autovärvijat. Auto värviks saab olema must ja pinnavärv (mitte lakipõhine). Minu nägemus oleks see,
kui eeltööd ja värvimistööd jääksid juuni, juuli ja augustikuusse.
Saan väga hästi aru, et eeltööd on vaja päris palju teha ja kindlasti pole tegemist väga lihtsa projektiga.
Kui mõni maaler tunneb, et see projekt oleks just talle, siis võib julgelt võtta ühendust aalopex@gmail.com