Postitatud: 26 Juuli T, 2011 06:55
16. juuni 2011 oli ilus ilm. Päike kõrvetas juba päris suviselt ja tuuleõhkugi ei olnud tunda. Sõidu stardi olime planeerinud LaitseRallyParki. Põhjus selles, et Pärnust ja Tartu poolt tulejatel oleks Viimsisse sõit paraja-pika lisaringi teinud.
Olin auto eelmisel päeval eeskujulikult puhtaks teinud ja nüüd, keskpäeval säras masin päikese käes nagu pühademuna. Veidi imelik oli jalgu pühkimata sellisesse masinasse istuda. Pooleteist-aastane tütrepoeg, Ragnar, tuli mind saatma ja sõit võis alata!
Olime Viimsi-rahvaga kokku leppinud, et alustame teekonda koos, Viimsi mõisa eest kell kaks. Tund sõitu läbi suviselt tühjavõitu kesklinna peaks olema piisav aeg. Viis minutit enne kella kahte olin mõisa ees üksinda. Veidi varem oli helistanud Andrejs Rode, kes ka pidi Viimsisse tulema, et nemad on alles poolel teel Pärnu ja Tallinna vahel. Sai siis kokku lepitud, et kui aega jääb napiks, läheb ta otse Laitsesse. Nüüd aga heliseb telefon ja Andrejs räägib, et on kohe-kohe kohal.
Vahepeal olid saabunud Toivo Ninnase Pobeda ja Andres Tõniste Triumph. Oodata oli veel Rein ja Riina Randmetsa Chryslerit, aga kell oli mõni minut kaks läbi ja sättisime minekule. Mõisa eest välja sõites ilmus puude vahelt nähtavale ka Reinu roheline limusiin.
Sõitsime koos läbi Pirita ja kesklinna Pärnu maanteele, taskus heliseb telefon, toru otsas on Andres Valgerist. Räägib, et on parajasti Paide kandis ja auto mootoris on „hääl“ sees... arvab, et hüdrotõukur võib olla kinni jäänud. Edasi sõita pole mõtet, sellise mootoriga kaugele ei jõua. Andresel on kodus kaks Cadillaci, 1956. aasta Series 62 ja Fleetwood 60 Special 1963-aastast. Sõidule tuldi viimasega.
Pidasime Andresega aru ja leppisime kokku, et ta sõidab Fleetwoodiga Tartusse tagasi, kontrollib teise Cadi üle ja kui kõik klapib, tuleb “62”-ga õhtuks sadamasse. Kõige “mustema” stsenaariumi korral tuleb aga oma igapäevasõidukiga ja teeb sõidu kellegi teise osaleja autoga kaasa.
Helistasin teel olles ka Raivole: kuidas teil edeneb? Muidu OK, ainult Jüri Bäärsi Pobeda mootor on peale remonti veel nii tihe, et kiirusel üle 60 - 70km/t, läheb kuumaks! Jäävad pisut hiljaks.
Jõudsime oma seltskonnaga enam-vähem õigeaegselt Laitsesse. Kuna me sellel aastal sõidule reklaami ja kuulutusi ei teinud, oli suhteliselt rahulik. Ainult sõidule tulevad masinad ja mõni üksik uudistaja.

Pille Russi foto
Jagasin laiali sõidu kavad, kleepsud, võistlusnumbrid ja lipud. Numbrite ja lippude paigaldamisega oli nii mõnelgi tegemist:

Pille Russi foto
Andres oli numbril nurga ära murdnud, nüüd oli vaja käepäraste vahenditega kiir-remont teha.
Lippude kinnitamiseks olin palunud eelnevalt kodus ettevalmistusi teha. Et tegu on üsna keerulise ülesandega, sain juba Laitsessse sõites aru, kui üks lipuvarras hakkas ennast tugeva vibratsiooni tõttu lahti kruttima. Seda oli muuseas ette hoiatanud ka Andres Valgerist: tema oli lipuvarrastega katsetanud terve möödunud hooaja, enne kui sobiva lahenduseni jõudis.

Pille Russi foto
Ja oli vaja ettevalmistusi teha algavaks võistlus-sõiduks:

Pille Russi foto
Meil on saanud traditsiooniks, et sõitu alustades teeme kogu reisiseltskonnaga grupipildi. Pillega oli kokku lepitud, et kui õhtul sadamasse läheme, saame need fotod juba paberkujul kaasa.

Pille Russi foto
Kahjuks ei jõudnud pildile kõik osalejad... Kokku oli meid 18 autot ja 34 inimest.
... järgneb
Olin auto eelmisel päeval eeskujulikult puhtaks teinud ja nüüd, keskpäeval säras masin päikese käes nagu pühademuna. Veidi imelik oli jalgu pühkimata sellisesse masinasse istuda. Pooleteist-aastane tütrepoeg, Ragnar, tuli mind saatma ja sõit võis alata!
Olime Viimsi-rahvaga kokku leppinud, et alustame teekonda koos, Viimsi mõisa eest kell kaks. Tund sõitu läbi suviselt tühjavõitu kesklinna peaks olema piisav aeg. Viis minutit enne kella kahte olin mõisa ees üksinda. Veidi varem oli helistanud Andrejs Rode, kes ka pidi Viimsisse tulema, et nemad on alles poolel teel Pärnu ja Tallinna vahel. Sai siis kokku lepitud, et kui aega jääb napiks, läheb ta otse Laitsesse. Nüüd aga heliseb telefon ja Andrejs räägib, et on kohe-kohe kohal.
Vahepeal olid saabunud Toivo Ninnase Pobeda ja Andres Tõniste Triumph. Oodata oli veel Rein ja Riina Randmetsa Chryslerit, aga kell oli mõni minut kaks läbi ja sättisime minekule. Mõisa eest välja sõites ilmus puude vahelt nähtavale ka Reinu roheline limusiin.
Sõitsime koos läbi Pirita ja kesklinna Pärnu maanteele, taskus heliseb telefon, toru otsas on Andres Valgerist. Räägib, et on parajasti Paide kandis ja auto mootoris on „hääl“ sees... arvab, et hüdrotõukur võib olla kinni jäänud. Edasi sõita pole mõtet, sellise mootoriga kaugele ei jõua. Andresel on kodus kaks Cadillaci, 1956. aasta Series 62 ja Fleetwood 60 Special 1963-aastast. Sõidule tuldi viimasega.
Pidasime Andresega aru ja leppisime kokku, et ta sõidab Fleetwoodiga Tartusse tagasi, kontrollib teise Cadi üle ja kui kõik klapib, tuleb “62”-ga õhtuks sadamasse. Kõige “mustema” stsenaariumi korral tuleb aga oma igapäevasõidukiga ja teeb sõidu kellegi teise osaleja autoga kaasa.
Helistasin teel olles ka Raivole: kuidas teil edeneb? Muidu OK, ainult Jüri Bäärsi Pobeda mootor on peale remonti veel nii tihe, et kiirusel üle 60 - 70km/t, läheb kuumaks! Jäävad pisut hiljaks.
Jõudsime oma seltskonnaga enam-vähem õigeaegselt Laitsesse. Kuna me sellel aastal sõidule reklaami ja kuulutusi ei teinud, oli suhteliselt rahulik. Ainult sõidule tulevad masinad ja mõni üksik uudistaja.

Pille Russi foto
Jagasin laiali sõidu kavad, kleepsud, võistlusnumbrid ja lipud. Numbrite ja lippude paigaldamisega oli nii mõnelgi tegemist:

Pille Russi foto
Andres oli numbril nurga ära murdnud, nüüd oli vaja käepäraste vahenditega kiir-remont teha.
Lippude kinnitamiseks olin palunud eelnevalt kodus ettevalmistusi teha. Et tegu on üsna keerulise ülesandega, sain juba Laitsessse sõites aru, kui üks lipuvarras hakkas ennast tugeva vibratsiooni tõttu lahti kruttima. Seda oli muuseas ette hoiatanud ka Andres Valgerist: tema oli lipuvarrastega katsetanud terve möödunud hooaja, enne kui sobiva lahenduseni jõudis.

Pille Russi foto
Ja oli vaja ettevalmistusi teha algavaks võistlus-sõiduks:

Pille Russi foto
Meil on saanud traditsiooniks, et sõitu alustades teeme kogu reisiseltskonnaga grupipildi. Pillega oli kokku lepitud, et kui õhtul sadamasse läheme, saame need fotod juba paberkujul kaasa.

Pille Russi foto
Kahjuks ei jõudnud pildile kõik osalejad... Kokku oli meid 18 autot ja 34 inimest.
... järgneb