14. leht 35-st

Postitatud: 01 Aprill N, 2010 12:13
Postitas kr8nik
Ma ei paneks radiaatorikorgi peale liiga suuri panuseid, selle vahetamine/asendamine oli liialt lihtne. Mingil ajal oli isegi moes igasuguste ilustustega radikakorke tellida.
Aga Morris valmistas teatud perioodil veidra radiaatorivõrega autosid. Täpselt sellist pole mulle küll veel ette sattunud...

Postitatud: 02 Aprill R, 2010 16:00
Postitas Autorestauraator
Enne pühi käis sõber Vahur töötoast läbi ja tõi külakostiks kaasa mõned pildid.

Pilt

Pilt

Vahur dateeris need fotod kuskile kahekümnendate aastate algusesse.
Priit võibolla oskab neid rattaid määratleda?

Postitatud: 02 Aprill R, 2010 18:44
Postitas kr8nik
Rataste identifitseerimine peaks ka Valdo leivanumber olema...

Postitatud: 02 Aprill R, 2010 20:28
Postitas kass
Priit ei oska.

Postitatud: 03 Aprill L, 2010 16:28
Postitas Autorestauraator
kass kirjutas:Priit ei oska.
No kuda siis nii? Leistangi kujud ju väga iseloomulikud ja erinevad!
Aga leidsin sulle ühe "pähkli" veel:

Pilt

See punaarmeelase kiivris noormees sõidab ühe üsna vana naiste-rattaga. Pilt on tehtud 1960, ratta marki ei mäleta. Nagu oleks meeles, et võibolla oli Rootsi ratas, aga kindel ei ole. Ratas oli omapärane kettülekande poolest. Kett oli pikema sammuga kui tavaliselt ja hammasratta hambad olid ka kole laiad ja tugevad! Mälu järgi pakun, et hamba paksus võis keskosas olla oma 10 mm.
Sildil olev "E" on sulle vast tuttav?

Postitatud: 04 Aprill P, 2010 09:29
Postitas Autorestauraator
Vahuri pilte veel:

Pilt

Pärnu maantee ja Roosikrantsi nurk.
Mäletan, et kui väike poiss olin, sõitsid sellised trammid veel ringi. Aasta võis olla ... viiekümnendate lõpp. Istumiseks olid seinte ääres pikad puidust pingid, kinnihoidmiseks rippusid laes, vist nahkrihmadega, hoiderõngad.

Postitatud: 04 Aprill P, 2010 10:22
Postitas kass
Autorestauraator kirjutas:
kass kirjutas:Priit ei oska.
No kuda siis nii? Leistangi kujud ju väga iseloomulikud ja erinevad!
Aga leidsin sulle ühe "pähkli" veel:


See punaarmeelase kiivris noormees sõidab ühe üsna vana naiste-rattaga. Pilt on tehtud 1960, ratta marki ei mäleta. Nagu oleks meeles, et võibolla oli Rootsi ratas, aga kindel ei ole. Ratas oli omapärane kettülekande poolest. Kett oli pikema sammuga kui tavaliselt ja hammasratta hambad olid ka kole laiad ja tugevad! Mälu järgi pakun, et hamba paksus võis keskosas olla oma 10 mm.
Sildil olev "E" on sulle vast tuttav?
Selle peale kostan, et lenksu kujud on tõesti väga iseloomulikud - iseloomulikud jalgratastele. Lenksu järgi üldjuhul tootjat ja marki ei määra, no näiteks 30-ndate rootslastel olid iseloomulikud lenksud, aga seda seal ka väga paljudel tootjatel. Suurematel saksa tootjatel (ja ka väiksematel, keda oli miljon) oli toodangus ja pakkumises mitme kujuga lenksud üheaegselt. Väiksemad tootjad ei pruukinud üldse ise lenkse valmistada, ostsid tükid sisse ja panid oma sildi peale jne.
Selleks, et jalgratast identifitseerida, on vaja näha kas silti, mingit kirja (nende tunnuste järgi oskaks siis igaüks, kes lugeda oskab..) või mingeid väga erilisi ja isikupäraseid detaile. Jalgrattatootjaid oli miljon, rattad on suures osas täiesti ühte nägu, kuna detaile on vähe ja need on põhimõtteliselt ühesugused klassikalised jubinad. Lihtsam on vahel määrata tootjamaad, ütleme inglise, rootsi , saksa tüüpi. Meil vähem leiduvate taani, belgia , prantsuse, t¨ehhi jne rataste määramine on veelgi raskem, eriti pildi järgi, millel põhitegelaseks ei ole jalgratas, vaid ikka inimesed.

Viimase jalgrattaga on asi juba konkreetne, silt on isikupärane ja suhteliselt ilusasti näha (erinevalt noormehest). Selle E - tähe järgi saab kindlasti asja lõpuks ära määrata, selline kuni 20-ndate stiilis, mina hetkel ei oska kosta. Paljude sildiga rataste tootjad ja maadki on jäänud meile saladuseks.
Pika sammuga kettidest oli 20-ndatel levinum 5/8" samm. Meile "tavaline" samm teatavasti 1/2". Oli ka 1" sammuga, seda veelgi varem ja harvemini kohatav.
Antud pildil esikahvli kroon ei ole 30-ndate rootsi ratastele tüüpiline ja ka kett 5/8". Aga jutt, et suhteliselt vanem ja pikk ketisamm ei välista täielikult ka rootsi päritolu, kuigi kahtlen. Jätan asja meelde ja kui Valdo või keegi teine enne asja ei lahenda, siis...

Postitatud: 04 Aprill P, 2010 10:47
Postitas Autorestauraator
Vahuri piltidest kõige huvitavam (minule) oli see:

Pilt

Tüdrukute identifitseerimisega probleeme pole, need on teada. Auto oli võetud lihtsalt neiudele taustaks.
Pildi tagaküljel on kiri: Harjumaa TK hoovis H.... ja H...., 1950 suvel.

Niipalju kui mina taipan, võiks tegu olla MB 290-ga? Ja kui silm ei peta, kas on Cab A? Uurisin, aga tundub olevat kaheukseline?
Auto oli mäletamist mööda Harju Täitevkomitee masin. Praeguses hinnangus meil küllalt haruldane ja täna oleks sellise taastatud auto hind .... ikka päris korralik!
EAG-s ma selle pilti ei leidnud, või ei osanud leida.

Vanad fotod

Postitatud: 04 Aprill P, 2010 11:00
Postitas Veteran
M-B -200 B cabrio ?

Postitatud: 06 Aprill T, 2010 13:02
Postitas Autorestauraator
Veel mõned Vahuri toodud pildid:

Pilt

Üks ütlemata kena väljanägemisega noorpaar ja Pobeda. Auto on veel väga heas konditsioonis, kuna pidi tegemise aeg, 1950, on ka veel "noor"!

Pilt

Üks töötegemise pilt kah! Ei tea mida ehitatakse, kunas ja kus ehitatakse. Auto võiks olla ZIL 150, isekallutaja ja kaevamas miski Belarussi sarnane isend. "Putka" on küll vähe võõra väljanägemisega....

Pilt

Pilt

Tallinna Taksopark, aasta vist 1966.