Wanderer W23 Gläser (1938)
Wanderer W23 Gläser (1938)
Tere Märt,
olen alati mõelnud ja nüüd äkki annad teada, kuidas sa tead näiteks auto raami taastamisel seda,
1.Kuhu läheb pairuumi põhja kiinitus ?
2.Pidurisüsteemi kinnitamiseks vajalikud kronsteinid ?
3.Kaitseraua kinnitusmutrid?
jne
jne
Raam ju ikkagi vana ja väsinud ja olnud mitmete külaseppade remontida, seega ega pisidetailides originaalasju küljes pole .
Jaak
olen alati mõelnud ja nüüd äkki annad teada, kuidas sa tead näiteks auto raami taastamisel seda,
1.Kuhu läheb pairuumi põhja kiinitus ?
2.Pidurisüsteemi kinnitamiseks vajalikud kronsteinid ?
3.Kaitseraua kinnitusmutrid?
jne
jne
Raam ju ikkagi vana ja väsinud ja olnud mitmete külaseppade remontida, seega ega pisidetailides originaalasju küljes pole .
Jaak
Jaak Alesma (alopex)
projekt BMW-340
projekt BMW-340
-
- VVK liige
- Postitusi: 3031
- Liitunud: 01 Märts L, 2008 00:00
- Asukoht: Tallinn, Merivälja
- Kontakt:
Re: Wanderer W23 Gläser (1938)
alopex kirjutas:Tere Märt,
olen alati mõelnud ja nüüd äkki annad teada, kuidas sa tead näiteks auto....
Ega ei teagi...
Auto kere taastamine on tegelikult üks suur improviseerimine. Mida ei tea, tuleb teha kas sisetunde, oma parema äratundmise või mine tea, veel mille järgi.
Olen küll püüdnud vanu osasid maksimaalselt säilitada, niikaua kui võimalik. Allolevalt pildilt on näha, et vanad tükid on veel koos:
Aga nagu isegi tõdesid, need on ju juba kümneid kordi ringi tehtud!
Tavaliselt on mul ka mingit kirjandust soetatud, aga ega sealt väga midagi võtta pole. Paremal juhul saab telgede vahe mõõdu või midagi sellist.
Nii et see on tegelikult loominguline protsess ja see mulle selle töö juures just meeldib.
Tähtis on see, et lõpptulemus tuleks usutav!
Igatahes sinu usutav jutt on nii usutav, et minu arvasin ,et sul on täielik tehase jooniste komplekt, kus millimeetripealt kirjas, kus midagi asub.
Aga nüüd asi selge, tuleb osata improviseerida
ja arvestama ka sellega, et võib juhtuda, et midagi peab ka ümber tegema.
Aga nüüd asi selge, tuleb osata improviseerida

Jaak Alesma (alopex)
projekt BMW-340
projekt BMW-340
-
- VVK liige
- Postitusi: 3031
- Liitunud: 01 Märts L, 2008 00:00
- Asukoht: Tallinn, Merivälja
- Kontakt:
On seda ümbertegemistki ette tulnud. Viimasel ajal siiski järjest vähem, kuna oskan mingil määral juba võimalikke probleeme ette näha.alopex kirjutas:... ja arvestama ka sellega, et võib juhtuda, et midagi peab ka ümber tegema.
Autokere taastamise juures kõige olulisemad asjad:
- plekipinnad jooksevad sujuvalt;
- uste ja luukide vahed on ühesugused;
- uksed, luugid liiguvad ja sulguvad ilma probleemideta.
Kui need asjad on korras, siis detailides saab juba improviseerida. Seda mittevilunud silm ei märka ja tavaliselt need, detailid, ongi eri meestel erinevalt lahendatud. Vähemalt niipalju kui mina näinud olen.
Kui ma mõnda taastatud autokeret vaatama lähen, siis need loetletud, kõige olulisemad asjad on juba kaugelt näha, mind huvitavad siis palju rohkem need nurgatagused.
-
- VVK liige
- Postitusi: 3031
- Liitunud: 01 Märts L, 2008 00:00
- Asukoht: Tallinn, Merivälja
- Kontakt:
Seda Wenflexi on veel hetkel Kaare tee Espakis saada, hirmus, et enam ei toodeta, ostsin igaks juhuks kaks purki tagavaraks, minust jäi sinna veel kümmekond purki.Autorestauraator kirjutas: Varsti said aga vanad varud otsa ja läksin poodi, et varusid täiendada. Poes selgus, et kuna see värvieemaldaja sisaldab ikka tervisele liiga kahjulikke aineid, on tootmine lõpetatud. Mida asemele pakutakse? Selgus, et midagi tõhusat ei olegi... Pakutakse Lätis toodetud materjali Krasas nonemejs:
Re: Wanderer W23 Gläser (1938)
Tere,
milline on su plaan neid esimesi poritiibasid taastada ? Need ju samuti sõelapõhi, samas mõõtudelt hoopis suuremad. Probleemiks ka erineva kalded ja painded .
milline on su plaan neid esimesi poritiibasid taastada ? Need ju samuti sõelapõhi, samas mõõtudelt hoopis suuremad. Probleemiks ka erineva kalded ja painded .
Jaak Alesma (alopex)
projekt BMW-340
projekt BMW-340
-
- VVK liige
- Postitusi: 3031
- Liitunud: 01 Märts L, 2008 00:00
- Asukoht: Tallinn, Merivälja
- Kontakt:
Re: Wanderer W23 Gläser (1938)
Minu plaan oli uued teha. Mina teeksin samasuguse ribi-puidust mudeli ette.alopex kirjutas:Tere,
milline on su plaan neid esimesi poritiibasid taastada ? Need ju samuti sõelapõhi, samas mõõtudelt hoopis suuremad. Probleemiks ka erineva kalded ja painded .
Miks?
Esiteks on lihtsalt huvi, kas saan hakkama... arvan, et saan.
Teiseks, mingi väike osa jääks ikka originaalist ka alles. Nii saab öelda, et on restaureeritud, pole koopiat valmistanud. Sisuliselt vahet muidugi pole ja uut tehes jääb tulemus parem, minu arvates.
Tegelik seis on praegu sellline, et pakuti "uusi". Kuna hind oli marginaalne, ostis omanik need ära. Mina neid veel näinud ei ole, aga kardan, et ega väga suurt vahet pole. Eks näis, võibolla on head...
Minu arvates pole suurt vahet, kas uut plekki on mõned ruut-detsimeetrid rohkem või vähem. Kui vana plekki jääb vähem, on tulemus minu arvates parem, kuna roostepesadega kohti jääb vähem: