Eesti Vanasõidukite Restaureerijate Liidu talvine konverents Laitses 21.02.2019.
Kohal olid kõik liidu liikmed:
Aivo Kossal, Jaan Tuulik, Aleksander Muhu, Vallo Külvi, Taavi Pallas, Argo Kaur, Martin Muhu, Märt Aarne, Leevi Naagel ja Peeter Sarevet, külalisena Üllar Suvemaa.
Päevakord:
1. - Eesti vanatehnikaharrastuse lugu;
- Vanasõidukite tunnustamise lugu;
- Eesti Vanatehnika Klubide Liidu tegemistest;
Ettekandja oli Indrek Sirk.
2. LaitseRallyPargi uudised.
Ettekandja Piko Hobikross OÜ juht Üllar Suvemaa.
3. EVRL-i uue liikme vastuvõtmine.
Ettekandja M. Aarne.
4. EVRL-i jooksvad küsimused.
Ettekandja A. Kossal.
Esimeses päevakorrapunktis andis Indrek Sirk üsna põhjaliku ülevaate vanatehnikaharrastuse algusaegadest kuni tänapäevani.
Edasi rääkis vanasõiduki tunnustamise algusest, UNIC-u kirjaga, valgepõhjalistest numbrimärkidest kuni tänapäeva välja. Ettekandjale oli ka hulgaliselt küsimusi, mille vastamise käigus tekkis elav mõttevahetus.
Viimase lõiguna käsitles ettekandja Eesti Vanatehnika Klubide Liidu tegemisi, sanuti ajalooliselt esimesest seltsingu tüüpi ettevõtmisest kuni tänase MTÜ-ni välja.
Teises päevakorrapunktis oli olukord selline, et panime välisriided selga ja käisime tutvusime kõigepealt poolelioleva objektiga – LaitseRallyPargi Automajaga. Hoone „karp“ on püsti, uksi-aknaid veel ees pole. Tegu on mitmetuhande ruutmeetrise, 21 meetri laiuse ja üsna pika ehitisega, osaliselt kahekorruselise hoonega, kuhu on planeeritud vana-auto ekspositsioon ja muud tegevused. Päris automuuseumiks Üllar seda nimetada ei tahaks, automuuseumi mõte ootab veel oma aega, aga nagu Üllar tabavalt ütles, tahaks ta sellest majast teha midagi sellist, kuhu mõne aja pärast oleks põhjust tagasi tulla.
Edasi suundusime remonditöökodade majja. All korrusel on restaureeritavate sõidukite koosteruum. Siin oli mitmeid juba värvitud, ratastel ja osaliselt komplekteeritud autosid, uudistamist jätkus.
Kolmanda päevakorrapunktina oli kavas liidu uue liikme vastuvõtmine.
Kuna Üllar Suvemaa oma tegemistega oli kõigile juba vana tuttav, polnud iseloomustamine ja kiidukõned vajalikud. Seekord sai otsustatud selliselt, et liidu liikmeks saab juriidiline isik – Piko Hobikross OÜ, mida esindab Üllar Suvemaa.
Hääletustulemus oli ühehäälne –
Eesti Vanasõidukite Restaureerijate Liidu üheteistkümnes liige on Piko Hobikross OÜ.
Neljandas päevakorrapunktis oli mitmeid keerulisi küsimusi...
Alustame lihtsamatest.
Otsustati, et EVRL-i tunnuslauseks saab:
„166 aastat kogemust“. Selleni jõuti väga lihtsalt: liideti kõigi liidu liikmete töökogemuse staazh restaureerijana.
Otsustati, et vastava kompetentsi lihtsamaks ülesleidmiseks jaotame liidu liikmed kolme gruppi:
- Keretööd – Aivo Kossal, Peeter Sarevet, Leevi Naagel, Üllar Suvemaa, Vallo Külvi, Jaan Tuulik ja Märt Aarne.
- Interjöör – Argo Kaur ja Taavi Pallas.
- Tehnik - Aleksander Muhu, Martin Muhu, Jaan Tuulik ja Peeter Sarevet.
Edasi tuli arutlusele eelmisel koosolekul tehtud ettepanek, et EVRL-il võiks olla uus märk! Ausalt öeldes, ei mäleta, et oleks kuulnud mõnda head põhjendust, miks uut märki vajame? Leevi juhtimisel väljatöötatud märk sai mõned aastad tagasi kasutusele võetud:

Aga, ... esitati mitmeid märgi kavandeid, Argo oli tellinud päris korraliku kavandi koos selgituste ja põhjendustega. Igal juhul läks suuremaks „suminaks“. Ettepanekuid oli seinast seina, aga ühtegi sellist, mis oleks valdava osa poolehoiu kogunud, ei olnud. Tegelikult kogus vana, käibel olev märk kõige rohkem hääli...
Otsustati, et teemaga tegeletakse edasi, Argo sai juhtnöörid, mida muuta ja täiendada.
Protokollis: