Musta numbri soodustused
Moderaator: Asjaajaja
Musta numbri soodustused
Tere,
Kas keegi oskab öelda mis soosdustused on mustal numbril ?
Või nätaib see ainult originaalsus % ?
Kuna ise taastan praegu 1947 aasta bmw r35, kas on mõtet igas asjas originaalsust taga ajada(musta numbri pärast).
Tänan.
Kas keegi oskab öelda mis soosdustused on mustal numbril ?
Või nätaib see ainult originaalsus % ?
Kuna ise taastan praegu 1947 aasta bmw r35, kas on mõtet igas asjas originaalsust taga ajada(musta numbri pärast).
Tänan.
Ega tal hetkel peale harvemini toimuva tehnoülevaatuse muid soodustusi vist polegi.
Musta numbrit mingite soodustuste pärast hetkel küll pole mõtet taga ajada, must number rohkem selline prestiizi ja tunnustuse asi .
Muide, kas keegi oskab öelda, kas musta numbriga vanasõidukiga on praegu mingit asjaajamist või paberit vaja Eestist välja minnes?
Musta numbrit mingite soodustuste pärast hetkel küll pole mõtet taga ajada, must number rohkem selline prestiizi ja tunnustuse asi .
Muide, kas keegi oskab öelda, kas musta numbriga vanasõidukiga on praegu mingit asjaajamist või paberit vaja Eestist välja minnes?
>Ega tal hetkel peale harvemini toimuva tehnoülevaatuse muid >soodustusi vist polegi.
Seegi asi, kui oleneb mis aja tagant peab käima musta numbriga ?
Ma pole kursis kas tava numbriga uunikum saabki tänapäeval läbi ...
Vanasti (a 98) pidin esiklaasi mingi kuradima E tähistusega panema.
oleks ikka plaanis järgmine aasta suve osta bemmiga ringi lasta, mis tast ikka lasta mädandada garaazis.
Seegi asi, kui oleneb mis aja tagant peab käima musta numbriga ?
Ma pole kursis kas tava numbriga uunikum saabki tänapäeval läbi ...
Vanasti (a 98) pidin esiklaasi mingi kuradima E tähistusega panema.
oleks ikka plaanis järgmine aasta suve osta bemmiga ringi lasta, mis tast ikka lasta mädandada garaazis.
-
- VVK sõber
- Postitusi: 14
- Liitunud: 20 Mai K, 2009 00:00
- Asukoht: Tallinn ja Harjumaa
- Kontakt:
Käisime 2007 aastal musta nr-ga tsikliga Lätis (piirid olid veel valve all) - siis küll miskit täiendavat paberit ei nõutud...motorist kirjutas: Muide, kas keegi oskab öelda, kas musta numbriga vanasõidukiga on praegu mingit asjaajamist või paberit vaja Eestist välja minnes?
pilte Riiast
Viimati muutis Asjaajaja, 27 Juuli T, 2010 13:47, muudetud 1 kord kokku.
Nagu teised EV-s kehtivad/tunnustatud mootorsõidukite registrimärgid,ookuitore kirjutas:Kas musta numbrit tehakse ainult USA autode numbrit meenutavas formaadis või on ka piklikut euroformaati võimalik saada?
on ka vanasõiduki registrimärgile kehtestatud kindlated mõõdud (USA numbri sarnane formaat)
-
- VVK liige
- Postitusi: 3027
- Liitunud: 01 Märts L, 2008 00:00
- Asukoht: Tallinn, Merivälja
- Kontakt:
Re: Musta numbri soodustused
Üldteada on, et:
1. vanasõiduki akt kehtib 12 aastat
2. vanasõidukina tunnustatud sõiduk tuleb esitada korralisele ülevaatusele nelja aasta möödudes vanasõiduki tunnustamisest või eelmisest korralisest ülevaatusest
Alates 01.07.2022 jõustuvad muudatused vähemalt 70 aastat vanadele vanasõidukitele, mille ülevaatus kehtib kuni vanasõidukiks tunnustamise akti kehtivuse lõpuni, so 12 aastat. Käesoleval aastal puudutab see sõidukeid, mis on valmistatud kuni 1952. aastal. Kui vanasõiduk jõuab sellisesse auväärsesse vanusesse vanasõidukiks tunnustamise akti kehtivuse ajal, siis on edaspidi ülevaatus kuni vanasõidukiks tunnustamise akti kehtivuse lõpuni.
See nõue on seotud ka kuupäevaga 01.01.1973 ehk lisaks vanusele 70 aastat peab vanasõiduk olema ka valmistatud enne 01.07.1973. Järgmised 20 aastat on seega selline kord. Milline on ülevaatuste kord siis, seda me loomulikult täna ei tea.
EVKL on kehtestanud ekspertidele soovituse, et alates 01.01.1973 valmistatud autode puhul tuleb lisaks vanasõiduki ülevaatusele läbida enne vanasõidukina tunnustamist ka tehniline ülevaatus ülevaatuspunktis. Nimelt on alates 01.01.1973 valmistatud sõidukite puhul heitgaaside kontrollimine kohustuslik ning ka pidurisüsteem ja veermiku kontrollimine on oluliselt efektiivsem ja usaldusväärsem vastavate tehniliste seadmete abil.
Meeldetuletuseks - alates 05.07.2021 on leevenenud vanasõidukite originaalsuse nõuded ning võimalik on tunnustada vanasõidukina ka selliseid pinna- ja interjöörikahjustustega sõidukeid, mille kahjustused ei ole esteetiliselt häirivad ning originaalsena säilitamine on vajalik ajaloo säilitamise huvides.
Vanasõidukite tunnustamise protseduuri kirjeldus ning abimaterjalid on kättesaadavad register.evkl.ee
Rahulikku kulgemist suvistel teedel
Indrek Sirk, Tiit Talts
1. vanasõiduki akt kehtib 12 aastat
2. vanasõidukina tunnustatud sõiduk tuleb esitada korralisele ülevaatusele nelja aasta möödudes vanasõiduki tunnustamisest või eelmisest korralisest ülevaatusest
Alates 01.07.2022 jõustuvad muudatused vähemalt 70 aastat vanadele vanasõidukitele, mille ülevaatus kehtib kuni vanasõidukiks tunnustamise akti kehtivuse lõpuni, so 12 aastat. Käesoleval aastal puudutab see sõidukeid, mis on valmistatud kuni 1952. aastal. Kui vanasõiduk jõuab sellisesse auväärsesse vanusesse vanasõidukiks tunnustamise akti kehtivuse ajal, siis on edaspidi ülevaatus kuni vanasõidukiks tunnustamise akti kehtivuse lõpuni.
See nõue on seotud ka kuupäevaga 01.01.1973 ehk lisaks vanusele 70 aastat peab vanasõiduk olema ka valmistatud enne 01.07.1973. Järgmised 20 aastat on seega selline kord. Milline on ülevaatuste kord siis, seda me loomulikult täna ei tea.
EVKL on kehtestanud ekspertidele soovituse, et alates 01.01.1973 valmistatud autode puhul tuleb lisaks vanasõiduki ülevaatusele läbida enne vanasõidukina tunnustamist ka tehniline ülevaatus ülevaatuspunktis. Nimelt on alates 01.01.1973 valmistatud sõidukite puhul heitgaaside kontrollimine kohustuslik ning ka pidurisüsteem ja veermiku kontrollimine on oluliselt efektiivsem ja usaldusväärsem vastavate tehniliste seadmete abil.
Meeldetuletuseks - alates 05.07.2021 on leevenenud vanasõidukite originaalsuse nõuded ning võimalik on tunnustada vanasõidukina ka selliseid pinna- ja interjöörikahjustustega sõidukeid, mille kahjustused ei ole esteetiliselt häirivad ning originaalsena säilitamine on vajalik ajaloo säilitamise huvides.
Vanasõidukite tunnustamise protseduuri kirjeldus ning abimaterjalid on kättesaadavad register.evkl.ee
Rahulikku kulgemist suvistel teedel
Indrek Sirk, Tiit Talts
-
- VVK liige
- Postitusi: 3027
- Liitunud: 01 Märts L, 2008 00:00
- Asukoht: Tallinn, Merivälja
- Kontakt:
Re: Musta numbri soodustused
Teadmiseks
03.06.2022 allkirjastas majandus- ja kommunikatsiooniminister määruse, millega täpsustas ka vanasõiduki registreerimismärkide väljastamist. Nõuded jõustusid 06.06.2022, kuid nende rakendamine võib võtta aega, kuna Transpordiamet peab tegema ka vajalikke muudatusi liiklusregistris.
1. vanasõiduki registreerimismärki A9 (nn auto tüüp) on nüüd võimalik väljastada ka traktorile. Varem ei olnud seda ette nähtud ning vanasõidukina tunnustatud traktorid ei saanud musta numbrit.
2. A9 tüübi ehk autode registreerimismärkidel saab nüüd kasutada M ja W tähte. Varem olid need keelatud. Tavakorras antakse vanasõiduki registreerimismärke ikka samamoodi välja (autod A- ning mootorrattad M-tähega), kuid üksikkorras väljastatavatel registreerimismärkidel on nüüd suurem valik. Hea uudis edevatele Mercedes-Benzi ja Moskvitsi omanikele.
Indrek Sirk/Tiit Talts
03.06.2022 allkirjastas majandus- ja kommunikatsiooniminister määruse, millega täpsustas ka vanasõiduki registreerimismärkide väljastamist. Nõuded jõustusid 06.06.2022, kuid nende rakendamine võib võtta aega, kuna Transpordiamet peab tegema ka vajalikke muudatusi liiklusregistris.
1. vanasõiduki registreerimismärki A9 (nn auto tüüp) on nüüd võimalik väljastada ka traktorile. Varem ei olnud seda ette nähtud ning vanasõidukina tunnustatud traktorid ei saanud musta numbrit.
2. A9 tüübi ehk autode registreerimismärkidel saab nüüd kasutada M ja W tähte. Varem olid need keelatud. Tavakorras antakse vanasõiduki registreerimismärke ikka samamoodi välja (autod A- ning mootorrattad M-tähega), kuid üksikkorras väljastatavatel registreerimismärkidel on nüüd suurem valik. Hea uudis edevatele Mercedes-Benzi ja Moskvitsi omanikele.
Indrek Sirk/Tiit Talts