6. Raami värgi remont
6. Raami värgi remont
Raami värgi probleeme õnneks vähe.
Esimene ja suurem probleem: kahvli pulgad mille küljes vedrud on kulunud, seega uusi pukse ennem teha ei saa kui seda ära ei lahenda.
Peab uurima kas saab siledaks treida või siis kudagi asendada.
Teisteks probleemideks on katkised jupid nagu: parempoolne tagaistuja jalatugi, esiistme leht vedru, seisuhargil jalaga allasurumise pulk puudu (preagu ainult auk seal).
Seisuhargi loodan parandada, muu tuleb uus osta.
Esimene ja suurem probleem: kahvli pulgad mille küljes vedrud on kulunud, seega uusi pukse ennem teha ei saa kui seda ära ei lahenda.
Peab uurima kas saab siledaks treida või siis kudagi asendada.
Teisteks probleemideks on katkised jupid nagu: parempoolne tagaistuja jalatugi, esiistme leht vedru, seisuhargil jalaga allasurumise pulk puudu (preagu ainult auk seal).
Seisuhargi loodan parandada, muu tuleb uus osta.
Tere!ivx675 kirjutas:Esi amortidega tekkis üks küsimus: Kas amordi see käib õli või siis määre ?
Kui õli siis kui palju ?
Ei leia kuskilt vastust sellele ...
Mind vaevab sama küsimus---Kas õli või määre??? Kuna ma kuskilt seda infot omandada ei suutnud, nuputasin ise.
Pärast pikka uurimist järeldasin, et ainuke võimalik variant on määre...
Miks ma seda arvan? Põhjuseid selleks on mitmeid. Võtame näiteks teleskoobi võlli. Võlli alumises otsas on mitmed augukesed ning üleval otsas üks suur auk. Illustratsiooniks mõned pildid:
Ma isiklikult arvan, et need augukesed on õhu väljapääsuks teleskoobist, st kui tekib üleval teleskoobis "õhkpadi", mis takistab süsteemil toimimast...Tänu nendele augukestele ei suudaks süsteem pidada "vedelat õli" (õli voolaks alla kattekummidesse), lisaks pole "torude" otsas "simmerlinge", mis õli kinni hoiaks. Ning vedelal õlil pole mõtet, kui puudub nö "kolb-klapp".
Seda juttu illustreerimaks lisan pilte kasutaja raivo229 esihargist (loodan, et Raivo ei pahanda ).
Õlikolbi ja vedelat õli võisid kasutada uuemad isendid, ilma teleskoobi võlli kaitsekummideta. Näiteks selline isend:
http://vvm.unicweb.ee/pic.php?ID=662
Kui nüüd juttu teha minu 1949. aasta isendist, siis asjalood on sellised. Esiteks oli eelmised omanikud teinud uued teleskoobi pukside pingutusmutrid (tehti liiga suured, kummid ei ulatunud enam peale), sellised, millele saaks paigaldada "simmerid", veel oli suletud võlli otsas olev auk puupunniga. Kõike seda tehti selleks, et süsteem peaks vedelat õli.
Nagu öeldakse: pikk jutt s*tt jutt. Ma loodan, et minu jutus on terakegi tõtt , kuna kogu jutt on minu välja mõeldud...(kui jutt vale, vabandan ette)
Lõpetuseks fraas massikultuurist: "Just my two cents".
Kes oskab, see mõtleb! kes ei oska, see teeb nii, nagu on ettenähtud! Need lõõtskummid ongi peale väliskõntsa eest kaitsmise mõeldud õli hoidmiseks ja nendest "teleskoobivõlli " allotsas olevatest aukudest käib õli sisse-välja, nii kuidas sunnitakse ja leevendab vedrude tööd. Nii arvan mina. (või tegelikult ei leevenda eriti midagi )
Kui kummid ei pidanud enam, siis tehti igasuguseid trikke, kes viitsis ja oskas. On ka kuulda olnud oli asemel määrdeolluse kasutamisest. Tekkis ju mingil ajal hetk, kui Venemaalt ei saanud enam ja poolakad või lätlased veel ei valmistanud uustoodangut.
Kui kummid ei pidanud enam, siis tehti igasuguseid trikke, kes viitsis ja oskas. On ka kuulda olnud oli asemel määrdeolluse kasutamisest. Tekkis ju mingil ajal hetk, kui Venemaalt ei saanud enam ja poolakad või lätlased veel ei valmistanud uustoodangut.