Tagasild

Sõnum
Autor
alopex
VVK liige
Postitusi: 488
Liitunud: 11 Märts T, 2008 00:00
Asukoht: Viljandi

Tagasild

#1 Postitus Postitas alopex »

Tagasild vajab ka ülevaatamist. Korpus vaja puhastada, vahetada laagrid , tihendid.

Pilt

Tagumised amordid on juba lahti harutatud , korpused puhastatud ja peale saanud uue värvikihi.

Pilt
Jaak Alesma (alopex)
projekt BMW-340

alopex
VVK liige
Postitusi: 488
Liitunud: 11 Märts T, 2008 00:00
Asukoht: Viljandi

#2 Postitus Postitas alopex »

Sellel autol on väga palju tihenditena kasutatud ümmargusi kummirõngaid (tihend).
Serv ei ole metall+kumm , nagu tänapäeval, vaid pehme kumm.

Pilt

Sellised tihendid on vaja kõik ära vahetada, sest muidu ei jää õli pidama.
Kaasfoorumlane Toomas aitas treipingis amordi otsakaantesse treida õiges suuruses avad tänapäevastele simmerlingidele.

Pilt

Laagrite pealepanekuks kasutan külmasprayd. Lased võlli sellega üle ja laager kukub kopsti võlli peale ja haamrit pean kasutama minimaalselt.

Pilt

Tagumised amortisaatorid on remonditud .

Pilt
Jaak Alesma (alopex)
projekt BMW-340

alopex
VVK liige
Postitusi: 488
Liitunud: 11 Märts T, 2008 00:00
Asukoht: Viljandi

#3 Postitus Postitas alopex »

Tagasillaga on parasjagu vaeva. Millegipärast ei tahtnud differ korpusest eemalduda. Kasutasin sellist vedelikku, mis siis ühtlasi ka jahutab ja metalli kokku tõmbab ja seega vedelik sinna mikropragudesse paremini sisse imbuks.Kas siis tänu sellele aerosoolile või siis mingile muule imele õnnestus differ kätte saada.

Pilt

Huvitav pilt oli ka pooltelje avast sissevaadates näha keevituspritsmeid. Imelik, et tehases sellist asja ära ei eemaldatud.

Pilt
Jaak Alesma (alopex)
projekt BMW-340

alopex
VVK liige
Postitusi: 488
Liitunud: 11 Märts T, 2008 00:00
Asukoht: Viljandi

#4 Postitus Postitas alopex »

Et paremini tagasillast ülevaadet saada, panen siis kataloogist tagasilla üldpildi.

Pilt

Kui tagasild oli lahti harutatud, oli ilmselgelt kõige suuremaks probleemiks võllid, mis ühe otsaga läheb tagasilda ja teise otsaga kinnitub amordi külge.Probleemiks siis suured kulumisjäljed, mistõttu tihendid enam õli kinni ei hoia.

Pilt

Mida siis teha ?? Pealekeevitamine ei tundunud olevat parem lahendus ja seega otsustasin proovida keemilist metalli.
Jutt pakendil oli igatahes julgustav. Enne sai lastud treipingis käiakiviga soonilised pinnad veidike siledamaks ja seejärel
harjasin pinnad üle ja sai puhastatud ka atsetooniga.


Pilt
Jaak Alesma (alopex)
projekt BMW-340

alopex
VVK liige
Postitusi: 488
Liitunud: 11 Märts T, 2008 00:00
Asukoht: Viljandi

#5 Postitus Postitas alopex »

Ütlemi siis nii, et see keemiline metall selliste võllide taastamiseks ei kõlba.
Põhjus vägagi lihtne , nakkumine metalliga polnud piisav. Küüne otsaga oli juba võimalik seda keemilist metalli tõelise metalli küljest eemaldada.
Seega jääb järele pealekeevitamise võimalus . Varuosadena õnnestus juurde saada 8-9 kasutatud võlli ja kui mõni niiöelda "tuksi" läheb, on asendusvõllid olemas.
Seega nagu ka siin foorumis on mainitud, tuleb metalli ikkagi parandada metalliga. Ja kui see masin sõitma hakkab, siis läbisõidud ei saa olema tõenäoliselt suured ja küllap see pealekeevitus kestab.
Tehase kvaliteediga siin muidugi võistelda ei suuda.
Jaak Alesma (alopex)
projekt BMW-340

alopex
VVK liige
Postitusi: 488
Liitunud: 11 Märts T, 2008 00:00
Asukoht: Viljandi

#6 Postitus Postitas alopex »

Auto on siis "grillist" eemaldatud. Põhjus selles, et ei saa muidu tagasilda alla panna. Ajutiselt sai ehitatud sellise puki.
Remonditud amordid on juba oma kohale saanud. Üks amort kinnitatakse 6 poldiga. Kasutasin poltide juures ka keskmise kõvadusega keermeliimi.

Pilt
Jaak Alesma (alopex)
projekt BMW-340

alopex
VVK liige
Postitusi: 488
Liitunud: 11 Märts T, 2008 00:00
Asukoht: Viljandi

#7 Postitus Postitas alopex »

Tagasilla kiiged on remonditud. Viimased tihendid tegi Talupoeg. Tänud talle.

Pilt

Kui hakkasin kiiget siis tagasilda sisse kruvima siis selgus , see et kiige kaan ei mahu tagasillast mööda. Sellleks, et pidin kiige tagumise korpuse uuesti lahti võtma.

Pilt

Ka siin aitas hädast välja kaasfoorumlane Talupoeg. Vanad korgid (samuti alumiiniumist) olid nii läbi, et õigem oli uued teha.

Pilt

Väike samm maailmale :D , suur minule. Täna sai naabrimehega tagasild siis autole alla visatud. Hetkel veel torsoone pole paigaldatud.
Siit ka targematele küsimus:
Millises järjekorras tuleb koostada tagasild ?
1 variant: Tagasild ja siis torsoonid
2 variant: Torsoonid kõigepealt ja siis tagasild

Pilt
Jaak Alesma (alopex)
projekt BMW-340

alopex
VVK liige
Postitusi: 488
Liitunud: 11 Märts T, 2008 00:00
Asukoht: Viljandi

#8 Postitus Postitas alopex »

Kuigi algul tundus kõik olevat tip-top , siis õli siise valades selgus, et on õlileke ja mitte väike. Kurvaks teeb asjaolud see, et sama probleem juba teist korda viimase paari nädala jooksul. :cry:

Pilt
Jaak Alesma (alopex)
projekt BMW-340

Aspelund
VVK liige
Postitusi: 289
Liitunud: 01 August R, 2008 00:00

#9 Postitus Postitas Aspelund »

Lekib punni vahelt või on mõni tõsisem probleem?

A.

alopex
VVK liige
Postitusi: 488
Liitunud: 11 Märts T, 2008 00:00
Asukoht: Viljandi

#10 Postitus Postitas alopex »

Probleem suurem, kui õlikorgi punn. Esialgu panin kokku nii nagu lahti võtsin. Korpusesse käivad 6 mm tikkpoldid,
millest osad olid tagant kinni keevitatud. Esimesel korral andis üks keevitus järele ja sealt hakkas siis õli välja tilkuma.

Pilt

Võtsin maha ja panin uued tikkpoldid. Kahel aval aga keere niimaas, et tikkpoldi kinnitamiseks pidin kasutama keevitust. Nüüd kuskilt sealt seda õli välja imbub.

Pilt
Jaak Alesma (alopex)
projekt BMW-340

Vasta

Mine “BMW-340 (1950) [alopex]”