Registreerimismärgid= autod

Kõik, mis muude teemade alla ei sobi
Sõnum
Autor
Mattu
Uus kasutaja
Uus kasutaja
Postitusi: 69
Liitunud: 25 Veebruar K, 2009 00:00
Asukoht: Eesti; Tallinn - Raeskyll
Kontakt:

Registreerimismärgid= autod

#1 Postitus Postitas Mattu »

Natuke siis reg.nr ja nende küljes olnud autode marke-mudeleid. Kindlasti kellegil on paremad tabelid käepärast aga ajaviiteks toksin siin need mõned sisse ja seejärel lähen surfama - äkki leiab mõned pildid ka juurde. Kena vaheldus paisete avamisele, eks :D

A-318 2,2 tonni, mudel pole teada.
A-464 Renault. Palm omanik?
A-714 Opel Capitän. üüri auto/taxo. Rümmel omanik?
A-762 International, Rud. Berg omanik?
A-910 Renault. Palm omanik?
A-1498 Essex. Takso
A-1755 Vauxhall. Takso
A-1930 Fordson (oskab keegi seletada???), 4,5 tonni.
A-2020 Chevrolet, 4,5 tonni
A-2044 Dbioe?? takso, 1938 a. mudel
A-2223 Morris, 5 tonni, 1937 a. mudel
B-581, autobuss Pentsop.GMC(ongi selline nimi või?) nr 42. Kilomeetrnäit: 65273. Umbes juuni 1940.
H-292 International, 8 tonni, 1935 a. mudel

Enamus reg.nr-eid on ülessetähendatud 1939/1940nda aasta alguses.
Iga aus kodanik jäägu kindlaks aususe põhimõttele: Olla aus, jääda ausaks, surra ennem viletsuses ausana kui elada külluses ja alatult. Kapt. A. Meriloo, 23.11.54, Siberis.

kr8nik
Uus kasutaja
Uus kasutaja
Postitusi: 89
Liitunud: 29 Märts E, 2010 00:00
Asukoht: Kuressaare

#2 Postitus Postitas kr8nik »

Stopp, Mattu! Sinu mõte on super, aga mõtleks enne hetke, mismoodi seda teha.
Vanatehnikahuvilistele oleks väga hea selline andmebaas, kus Eesti autod ja reg. numbrid oleksid omavahel kokku viidud. Olen vahel isegi EAG fotokogus ringi kolades tundnud puudust mingisugusest süsteemist (sorry, manic!). Oleks ju super hea, kui leiad mingi foto, kus auto number on (enam-vähem) loetav ja vaatad siis andmebaasist järele, mis masinaga on tegemist. See oleks selline Eesti autode välimääraja, kui niimoodi võib ütelda.
Olen oma Saaremaaga seotud autode fotod just niimoodi süstematiseerinud. Ja sellest on abi olnud, rohkem kui üks kord. Nii mõnigi masin on ootamatult lihtsalt "omale kohale" asetunud.
Selles mõttes on see andmebaasi loomise mõte megahea! Aga kui Sa plaanid sinna juurde ka fotosid panna, kas ei hakka see siis juba dubleerima EAG-d? Võib-olla on manic hoopis nõus oma pildipanka veidi ümber tegema, et see täidaks ühtlasi ka registri rolli? :roll:

kr8nik
Uus kasutaja
Uus kasutaja
Postitusi: 89
Liitunud: 29 Märts E, 2010 00:00
Asukoht: Kuressaare

#3 Postitus Postitas kr8nik »

Süsteemist endast ka.
Maakonnad kõik kindlasti omaette (see puudutab muidugi EW- aegseid autosid-numbrimärke). Ja kõik erinevat tüüpi numbrid peaksid kah omaette olema, s.t. perioodid 1920-1928, 1929-1932, 1933-1938, 1938-1941, 1941, 1942-1944, 1944-1946, 1946-1960. Pärast kollase põhjaga numbrite kadumist muutus meie autopark juba nii üheülbaliseks ja rohkearvuliseks, et kas siis on enam mõtet seda andmebaasi jätkata (aga see polegi hetkel kõige olulisem küsimus).
Püüdsin oma Saaremaa fotokogus algul kah numbrid kõik ühte sorusse suruda, aga sellest ei tulnud midagi välja, siis jagasin eelpool loetletud perioodidesse. Nii läks juba märgatavalt paremini. Mõnedele võib küll tunduda keeruline määrata, mis perioodi mingi autonumber kuulub, aga sellest pisiasjast saab üle.

Mattu
Uus kasutaja
Uus kasutaja
Postitusi: 69
Liitunud: 25 Veebruar K, 2009 00:00
Asukoht: Eesti; Tallinn - Raeskyll
Kontakt:

#4 Postitus Postitas Mattu »

Ma nii karmiks asja ei plaaninudki ajada. Lihtsalt sobival momendil juhtus kätte väike märkmik, kus sohver oli oma töömasinad üles loetlenud ja mõtlesin, et toksin need siia üles. Esmapilgul ühelegi autole/bussile EAG-st vastet ei leidnud. Hakkas küll rohkem huvitama selle GMC bussi päritolu ja väljanägemine (samuti auto Fordson), sest tundub, et sellest pole ka lehel miskit kirjas.
Peamiselt mõtlesin lihtsalt mingi rahustava teemakökatsi teha. Juhul, kui selline numbrite-omanike nimekiri juhtuks täienema EW aegsete andmetega, siis võiks ju seda lisamise võimalust EAG-sse välja pakkuda tõsisemalt. Momendil aga poleks sinna eriti midagi pakkuda ja ega see niisama lihtne töö sinna neid andmeid juurde pookida ka pole.
Iga aus kodanik jäägu kindlaks aususe põhimõttele: Olla aus, jääda ausaks, surra ennem viletsuses ausana kui elada külluses ja alatult. Kapt. A. Meriloo, 23.11.54, Siberis.

kass
VVK sõber
Postitusi: 200
Liitunud: 15 Oktoober K, 2008 00:00
Asukoht: Türi

#5 Postitus Postitas kass »

Masinaid oli ju sadu ja tuhandeid, asi kujuneks / võiks kujuneda väga suureks. Tegelikult peaks ju mingid andmed mõnest kohast ja aastast mõnedel inimestel olemas ka olema (kui olen õigesti aru saanud). Aga neid ei peeta vajalikuks avalikustada (kui jällegi olen õigesti aru saanud).
Kirjutan ka "masinad", mitte autod - kuigi tegu on küllaltki autokeskse foorumiga. :wink:

Autorestauraator
VVK liige
Postitusi: 3026
Liitunud: 01 Märts L, 2008 00:00
Asukoht: Tallinn, Merivälja
Kontakt:

#6 Postitus Postitas Autorestauraator »

Eestis on selline andmebaas täitsa olemas. Ainuke viga on see, et ega seda üldisemaks kasutamiseks ei anta.

Mõned aastad tagasi kinkis üks vanem härra mulle ühe "vene-aegse" kontoriraamatu, kus olid sees kõik kirjutamise hetkel (vist u. 1970) ENSV-s arvel olnud mittenõukogude päritoluga autod: mark, reg nr., om. nimi ja elukoht. Rain toksis selle exelisse. Otsing ja puha! Pakkusin siis selle teise registri pidajale, et paneme kokku! Aga ilmselt hinnati seda uut registrit nii väheoluliseks, et huvi puudus.

Ma ei tea, võibolla on Rain seda registrit piltide järgi juba täiendanud?
Tookord arvasime, et selle avalikustamine polnud mõeldav, praegu elavate inimeste isikuandmed ju sees.

Aga ega see ei peagi avalik olema. Hea oleks, kui kirjutad näiteks Rainile ja saad vajaliku vastuse.
Terv. Märt Aarne
autorestauraator@gmail.com
Homepage: Autorestauraator

kr8nik
Uus kasutaja
Uus kasutaja
Postitusi: 89
Liitunud: 29 Märts E, 2010 00:00
Asukoht: Kuressaare

#7 Postitus Postitas kr8nik »

Andmebaas kujuneb suureks, seepärast ma hüüdsingi Mattule stopp. Kui seda alustades mõned asjad tähelepanuta jätta, siis hiljem asja ümbertegemine/kohendamine võib kujuneda liiga mahukaks tööks. Aga kui asi enne alustamist põhjalikult läbi mõelda, siis ega see täiesti võimatu pole.
Mina kirjutaks üheteise alla kõik autonumbrid, mis kasutusel olid perioodide ja (teatud perioodil ka) maakondade kaupa. Kuni kollaste numbrite kasutamise lõpuni. Siis oleks andmebaasi maht juba näha. Seejärel hakkaks aga numbrite taha autosid lisama, mis seda numbrit kandsid. Ja ei mingeid omanike nimesid, elukohti ega telefoninumbreid. Niimoodi ei tekiks mingeid probleeme kellegi isikuandmetega.
Nõnda hakkakski andmebaas tasapisi kujunema. Iga uue leitud foto või märkmekilluga saaks ühe rea jälle täidetud. Aga see peaks ikka avalik olema, ma ei kujuta kui Rain (või keegi teine) peaks hakkama vastama kümnetele päringutele päevas - see võib päris tüütuks muutuda.
Aga kui selline andmebaas teha koos fotodega, siis mina pooldaks ikkagi EAG "tuunimist", ei leia et oleks mõte teist sarnast fotopanka moodustama.
Ja küll see Eesti ainukese (juba olemasoleva andmebaasi) omanik ühel hetkel oma registrid lahti lööb...

Mattu
Uus kasutaja
Uus kasutaja
Postitusi: 69
Liitunud: 25 Veebruar K, 2009 00:00
Asukoht: Eesti; Tallinn - Raeskyll
Kontakt:

#8 Postitus Postitas Mattu »

Mind isiklikult see peale IIms-i periood nii väga ei paelu. Esiteks on mulle alati tundunud kuidagi imelik, inimesele "selga lennata" stiilis: "Ma tean küll, sul peab üks Mersu või NSU vmt. kuuri all olema!" Kui inimene ise ütleb, et tal on midagi selles laadis üleliigset, siis võib arutada. Teiseks, palju nendest 1970ndatel registris olnud masinatest reaalselt ka need olid, millena nad kirjas olid? Momentaalselt tulevad meelde tädi ja tädimees, kes sõitsid ringi sõjaeelse Wandereriga, s.t. ilma embleemideta Pobeda sõitis ringi Wandereri passiga. Eks neid näiteid ole veel.

Nüüd siis uuesti tagasi. EW aegsete (nimetagem siis nii) masinate fotosid ilmub ikka aeg-ajalt, siia-sinna ja keegi tahab teada, millega täpsemalt tegu. Identifitseerimist sooviv isik, võib aga teada, kellele auto võis kuuluda. Nii saaks aga võib-olla siis ühendada pildi, masina margi ja mudeli ning reg. nr (võib-olla ka omaniku nime ja umbkaudse asukoha/tegevuse - see aga on juba enamvähem kindel utoopia :roll: ). Ajaline kaugus perioodist, peaks ka enam kui piisav olema.
Mõte oli ka selles, et kui kusagil (RA-s näiteks) oleks mingisugused nimekirjad reg.nr-itest ja nendele vastanud masinatest, võiks see olla kuidagit moodi kättesaadav. Esiteks aitaks see identifitseerida noid fotosid (saab kätte mingi liini, mida guugeldama kukkuda), Teiseks- ... läks meelest ära :oops:
Isand Kassil on muidugi õigus - asi lähekski suureks ja röögatuks kätte ära. Juhul muidugi, kui sinna ikka nii väga midagi sisse tuleks. Riigiarhiivis leiduvast/mitteleiduvast ei tea - pole nii kitsalt minu teema, aga vaevalt nii paljudel ka midagi, kusagil märkmikus säilinud on. Ometigi võiks ettesattuvaid fotosid internetist (mitte EAG-st), näituseks siia ülesse tähendada. Reg. nr. ja mudel/mark, võimalusel ka link pildile. Mäletamist mööda peaks selliseid fotosid vist eri militaarfoorumites ja ka automoto-s ju olema. Mootorrattaid vist just rohkem, kui autosid.
Iga aus kodanik jäägu kindlaks aususe põhimõttele: Olla aus, jääda ausaks, surra ennem viletsuses ausana kui elada külluses ja alatult. Kapt. A. Meriloo, 23.11.54, Siberis.

Veteran
VVK liige
Postitusi: 258
Liitunud: 04 Oktoober L, 2008 00:00
Asukoht: Viljandimaa

Vaba teema.

#9 Postitus Postitas Veteran »

Eelpool oli küsimus Fordson- 4,5 t kohta. Saan veidi kolleege valgustada.

Pilt

Nagu näha, tootis Fordson ka autosid,veoautodest ka isekallutajaid, samuti meie mõistes pakiautosid.

Pilt

Selles 36. a. kataloogis puudub 4,5 t veokas. Kas sellist oligi?
Kolmesillalise 8-sil. kandejõuks on märgitud 6 t Muide see kõige tagumine sild polegi kõigil 3- sillalistel vedav.

Pilt

Pilt
Tervitab Enno Öövel.

kr8nik
Uus kasutaja
Uus kasutaja
Postitusi: 89
Liitunud: 29 Märts E, 2010 00:00
Asukoht: Kuressaare

Re: Registreerimismärgid= autod

#10 Postitus Postitas kr8nik »

Mattu kirjutas: A-2044 Dbioe?? takso, 1938 a. mudel
Kas kirjutasid selle nime sealt märkmikust ikka õigesti ära? Mõned automargid mugandusid sohvrite suus küll veidi (nagu näiteks Chevrolet = Shevka, ÖAF = Ahv või SCAT = Skatt) ja kirjutati siis ka tihtipeale valesti, aga Dbioe ei seostu küll hetkel mitte ühegi automargiga.

Vasta

Mine “Vaba teema”