Babiidi valamine ja töötlemine laagriks

Kõik, mis muude teemade alla ei sobi
Sõnum
Autor
Mattu
Uus kasutaja
Uus kasutaja
Postitusi: 69
Liitunud: 25 Veebruar K, 2009 00:00
Asukoht: Eesti; Tallinn - Raeskyll
Kontakt:

Babiidi valamine ja töötlemine laagriks

#1 Postitus Postitas Mattu »

Tere!
Sooviks on lähemas või siis pikemas perspektiivis valada uuesti üks või mitu kepsulaagrit ühel Fordi mootoril.
Babiiti peaks olema vähemalt kahte sorti - kõvemat ja pehmemat. Mõlemat sorti on mul kangidena olemas. Kumb aga parem kasutada oleks kepsulaagrites? Mootor üle 1100 pöörde minutis arendama ei hakka.

Valamisprotsessi usun end selgeks saavat erinevate 1950ndate (ja ka varasemate) käsiraamatute abil aga probleeme tekib ilmselt mõõtu töötlemisega. Hõõritsaga kraapimine ei ole ilmselt kõige parem lahendus. Silma ja kõrva on jäänud, et üldiselt tehti seda tööd treipingis vastava rakise abil - on kellegil seda rakist laenata või juhatada kätte inimene, kellel võiks olla?
Üks võimalus oleks ilmselt ka üritada kepsud saalede peale ehitada aga... ei tahaks kohe mitte, liiatigi võib tugevusvaru ka selle käigus kahaneda. Läbi blokiseina "tere" ütlevat kepsu aga kindlasti näha ei tahaks! Eriti peale senitehtud tööd selle kallal.

Martin
Iga aus kodanik jäägu kindlaks aususe põhimõttele: Olla aus, jääda ausaks, surra ennem viletsuses ausana kui elada külluses ja alatult. Kapt. A. Meriloo, 23.11.54, Siberis.

Aspelund
VVK liige
Postitusi: 289
Liitunud: 01 August R, 2008 00:00

#2 Postitus Postitas Aspelund »

Kui ma ei eksi, olid olemas isegi vastavad masinad...ühte nägin Maanteemuuseumi angaaris (sees) seina ääres.

A.

sugraM
Uus kasutaja
Uus kasutaja
Postitusi: 18
Liitunud: 29 September E, 2008 00:00
Kontakt:

#3 Postitus Postitas sugraM »

Loodan et teema algataja ei pahanda, et teemat risustan. Endal ootab kaugemas tulevikus ees sarnane probbleem 6 silindrilise opeli mootoriga. Ise olen mõelnud, kas oleks võimalik valatud saalede asemele istutada vahetatavad saaled. St otsida sarnase läbimõõduga tänapäevased saaled ning vastavalt sellele töödelda väntvõll ja kepsu avad (vabandan, ei ole terminoloogias kõige tugevam) õigesse mõõtu? Oleks see teostatav ja mõttekas?

Mattu
Uus kasutaja
Uus kasutaja
Postitusi: 69
Liitunud: 25 Veebruar K, 2009 00:00
Asukoht: Eesti; Tallinn - Raeskyll
Kontakt:

#4 Postitus Postitas Mattu »

Jah on, õigemini küll olid olemas ka spetsiaalpingid selle töö jaoks. Bloki raamlaagreid ju ilma spetspingita ei töötle. Kepsude jaoks aga oleva olnud ka rakis mis käis treipinki kinni ja mille külge kinnitati problemaatiline keps. Maanteemuuseumist saab sellisel juhul küll ¨nitti võtta aga väheusutav, et museaaliga keegi lubab tööd teha.
sugraM-ile vastuseks, et usutavasti õnnestub küll aga mina ise konkreetselt ei taha nii teha.
Tegelikult ehk on ka siin foorumiliikmete seas isikuid kellede mootoreid on vahetatavate saalede peale tehtud Pärnumaal (aeg jääb vist küll rohkem ENSV-sse)?
Iga aus kodanik jäägu kindlaks aususe põhimõttele: Olla aus, jääda ausaks, surra ennem viletsuses ausana kui elada külluses ja alatult. Kapt. A. Meriloo, 23.11.54, Siberis.

Veteran
VVK liige
Postitusi: 258
Liitunud: 04 Oktoober L, 2008 00:00
Asukoht: Viljandimaa

Saalede valamine.

#5 Postitus Postitas Veteran »

Tervitus! Ford TT omanik T. Pärtma on ehitanud rakiseid Fordi raamlaagrite ja kepsulaagrite valamiseks. Kindlasti on tal ka midagi tarka öelda.

Kõnetraat 56 956013 Toomas.
Tervitab Enno Öövel.

Autorestauraator
VVK liige
Postitusi: 3026
Liitunud: 01 Märts L, 2008 00:00
Asukoht: Tallinn, Merivälja
Kontakt:

#6 Postitus Postitas Autorestauraator »

Neid mehi, kes babiitlaagrite tegemisega hakkama saaks, on vist väheks jäänud jah.
Vändras on legendaarne Ford T mees, Jakob Sits. Tema on seda tööd vist teinud. Aastaid on mehel juba palju, aga juttu räägib hea meelega, kui oskad õigesti talle probleemi ära seletada.

Kahjuks pole ei Pärtma Toomas, ega ka Jakob foorumites seletajad. Jakobi kodunumbri võin privaatselt anda.

Pilt
Terv. Märt Aarne
autorestauraator@gmail.com
Homepage: Autorestauraator

Valts
VVK liige
Postitusi: 239
Liitunud: 06 Aprill P, 2008 00:00
Asukoht: Vändra
Kontakt:

#7 Postitus Postitas Valts »

Oo-jaa.....neid Jakob Sitsi jutte igasugu laagrite ja kolbide valamisest ja klappide treimisest olen isegi tundide viisi kuulanud.....

...juttu jätkub kauemaks.

Toomas Pärtmad julgeks ka samuti soovitada.

Mattu
Uus kasutaja
Uus kasutaja
Postitusi: 69
Liitunud: 25 Veebruar K, 2009 00:00
Asukoht: Eesti; Tallinn - Raeskyll
Kontakt:

#8 Postitus Postitas Mattu »

Aitäh!
Üritan tulevikus siia siis vastavat teooriat ka kirja panna!
Iga aus kodanik jäägu kindlaks aususe põhimõttele: Olla aus, jääda ausaks, surra ennem viletsuses ausana kui elada külluses ja alatult. Kapt. A. Meriloo, 23.11.54, Siberis.

Autorestauraator
VVK liige
Postitusi: 3026
Liitunud: 01 Märts L, 2008 00:00
Asukoht: Tallinn, Merivälja
Kontakt:

#9 Postitus Postitas Autorestauraator »

Autorestauraator kirjutas:
Kahjuks pole ei Pärtma Toomas, ega ka Jakob foorumites seletajad.
Olukord on nüüd muutunud. Üks meestest on tänasest selle foorumi kasutaja.
Tere tulemast, TALUPOEG, ka meie seltskonda!
AMF-is õnnestus sul juba esimesel katsel päris korralik "torm" tekitada. Anna siin ka elevust juurde!
Ma olen kindel, et laagrite valamise teemasse oskad sa mõndagi õpetlikku kirjutada, "anna tuld!"
Terv. Märt Aarne
autorestauraator@gmail.com
Homepage: Autorestauraator

alopex
VVK liige
Postitusi: 488
Liitunud: 11 Märts T, 2008 00:00
Asukoht: Viljandi

#10 Postitus Postitas alopex »

Autorestauraator kirjutas:
Autorestauraator kirjutas:
Kahjuks pole ei Pärtma Toomas, ega ka Jakob foorumites seletajad.
Olukord on nüüd muutunud. Üks meestest on tänasest selle foorumi kasutaja.
Tere tulemast, TALUPOEG, ka meie seltskonda!
AMF-is õnnestus sul juba esimesel katsel päris korralik "torm" tekitada. Anna siin ka elevust juurde!
Ma olen kindel, et laagrite valamise teemasse oskad sa mõndagi õpetlikku kirjutada, "anna tuld!"
Talupojal nüüd ligipääs internetivärki ja muidugi esimesed "triibulised" ka kätte saanud :wink:

http://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=32912
Jaak Alesma (alopex)
projekt BMW-340

Vasta

Mine “Vaba teema”