Vanad fotod Eesti autodest- mootorratastest
Kuna sel pühapäeval tähistab Eesti tuletõrje oma 90. aastapäeva ja Tallinnas saab näha ka vana tuletõrjetehnikat, siis on paras hetk lisada siia see pilt:
Mõlematest masinatest on infot ka EAG-s. Vasakpoolse kohta:
Üks Eesti esimestest tuletõrjeautodest, Vene-Balti laevatehase 1913. aastal ostetud tuletõrjeauto BENZ-GAGGENAU. 1933 ostis auto Kopli Vabatahtlik Tuletõrjeühing. Pärast II maailmasõda anti üle Vineeri- ja Mööblikombinaadile, endisele Lutheri tehasele, kus oli kasutusel 1953. aastani.
Parempoolse kohta:
Tallinna Kopli VTÜ 1932. aastal autoärist AS Rotermanni Tehased ostetud tuletõrjeauto OPEL (A-1531). Auto oli Tallinna VTÜ kasutuses 1951. a-ni ja anti siis üle Tarbeklaasile.
Mõlematest masinatest on infot ka EAG-s. Vasakpoolse kohta:
Üks Eesti esimestest tuletõrjeautodest, Vene-Balti laevatehase 1913. aastal ostetud tuletõrjeauto BENZ-GAGGENAU. 1933 ostis auto Kopli Vabatahtlik Tuletõrjeühing. Pärast II maailmasõda anti üle Vineeri- ja Mööblikombinaadile, endisele Lutheri tehasele, kus oli kasutusel 1953. aastani.
Parempoolse kohta:
Tallinna Kopli VTÜ 1932. aastal autoärist AS Rotermanni Tehased ostetud tuletõrjeauto OPEL (A-1531). Auto oli Tallinna VTÜ kasutuses 1951. a-ni ja anti siis üle Tarbeklaasile.
Lahtise Cadillaci osas ei ole ma muidugi kindel - ei saa välistada, et masin tõesti ei kuulunudki tegelikult riigile. Saatkonda ma ei usu, saatkondadel nii kalleid masinaid tõenäoliselt polnud. Aga näiteks mõni eraisik või ettevõte võiks "laenajana" küll kõne alla tulla. Samas reg-nr A-1 viitaks justkui riigile, sest Mercedes Nürburg oli hiljem nr-ga A-2. Teisest küljest jälle sellesama Mercedese ostmine kohe järgmisel aastal teeb natuke ettevaatlikuks.
Pelle teisel Kadrioru pildil on lossil peale Eesti lipu veel üks lipp (Itaalia?, Prantsuse?). Võib-olla on tegemist näiteks uue saadiku volituste üleandmisega või mõne kõrgema tegelase külaskäiguga. Siis võib üks neist masinatest küll saatkonna auto olla (need olid ka Eesti registris).
Pelle teisel Kadrioru pildil on lossil peale Eesti lipu veel üks lipp (Itaalia?, Prantsuse?). Võib-olla on tegemist näiteks uue saadiku volituste üleandmisega või mõne kõrgema tegelase külaskäiguga. Siis võib üks neist masinatest küll saatkonna auto olla (need olid ka Eesti registris).
-
- VVK liige
- Postitusi: 3026
- Liitunud: 01 Märts L, 2008 00:00
- Asukoht: Tallinn, Merivälja
- Kontakt:
Panin nüüd galeriisse ka andmed välja selle Cadillaci kohta. Mingit sõnumit või uudist auto saabumisest (eeldatavasti siis juunis 1929) ei ole kahjuks seni ikka leidnud. Võib-olla kuninga visiidi tuhinas ei pööratud sellele tähelepanu. Ajakiri Auto ei tee sellest ka minuarust juttu.
Aga huvitav, et pärast neid Riigikogu vaielusi ja juba alanud suure kriisi tingimustes ostis riik juba järgmisel aastal riigivanemale veel ühe auto - Mercedes-Benz Nürburgi. Vist saadi aru, et lahtine auto on meie oludes aastaringseks kasutamiseks ikka liiga ebapraktiline.
Aga huvitav, et pärast neid Riigikogu vaielusi ja juba alanud suure kriisi tingimustes ostis riik juba järgmisel aastal riigivanemale veel ühe auto - Mercedes-Benz Nürburgi. Vist saadi aru, et lahtine auto on meie oludes aastaringseks kasutamiseks ikka liiga ebapraktiline.
-
- VVK liige
- Postitusi: 3026
- Liitunud: 01 Märts L, 2008 00:00
- Asukoht: Tallinn, Merivälja
- Kontakt:
VonSten skanneeris umbes 35 slaidi Enno Ööveli pildikogust.
Osa pilte on küll tagurpidi (vasak-parem pool vahetatud), kuid vaadata saab siit alates: http://www.vanatehnika.ee/modules.php?n ... emId=28707
Suurem osa nendest slaididest tundub olevat 1975. aastal Riia kokkutulekul tehtud.
Osa pilte on küll tagurpidi (vasak-parem pool vahetatud), kuid vaadata saab siit alates: http://www.vanatehnika.ee/modules.php?n ... emId=28707
Suurem osa nendest slaididest tundub olevat 1975. aastal Riia kokkutulekul tehtud.
-
- VVK liige
- Postitusi: 3026
- Liitunud: 01 Märts L, 2008 00:00
- Asukoht: Tallinn, Merivälja
- Kontakt:
See peaks olema Auto Union. Sama isend, mis Riia muuseumis väljas, kuueteistsilindrilne.
Kas ei olnud mitte nii, et originaal läks Audi tehasemuuseumisse ja Riiga tehti koopia?
Vt. siit lisa:
http://images.google.ee/images?hl=et&so ... a=N&tab=wi
Kas ei olnud mitte nii, et originaal läks Audi tehasemuuseumisse ja Riiga tehti koopia?
Vt. siit lisa:
http://images.google.ee/images?hl=et&so ... a=N&tab=wi