Vanad fotod Eesti autodest- mootorratastest

Kõik, mis muude teemade alla ei sobi
Vasta
Sõnum
Autor
PriitPeljo
Uus kasutaja
Uus kasutaja
Postitusi: 4
Liitunud: 28 Jaanuar K, 2009 00:00
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

#41 Postitus Postitas PriitPeljo »

pilt ise ka pahupidi ;) WMB

VonSten
VVK sõber
Postitusi: 30
Liitunud: 05 Veebruar N, 2009 00:00

#42 Postitus Postitas VonSten »

Pagan see on jah jäänud nagu ta skännerist tuli. Keerasin neid küll õigetpidi, aga see jäi tõenäoliselt kahe silma vahele.

VonSten
VVK sõber
Postitusi: 30
Liitunud: 05 Veebruar N, 2009 00:00

#43 Postitus Postitas VonSten »

http://www.vanatehnika.ee/modules.php?n ... emId=26161
Lisasin oma pühapäevase fotomaterjali Kurtna Mootrrattamuuseumist.

pelle
VVK liige
Postitusi: 167
Liitunud: 04 Aprill R, 2008 00:00
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

#44 Postitus Postitas pelle »

Minu kätte sattusid kaks sellist fotot. Peaks tehtud olema Eestis, ilmselt 50-nendatel. Kas võib olla tegemist sama autoga, mida Märt pikalt ehitas?
Kas sarnaseid Zephyre võis olla sellel ajal meie teedel rohkem kui üks?

Pilt
Pilt

Veteran
VVK liige
Postitusi: 258
Liitunud: 04 Oktoober L, 2008 00:00
Asukoht: Viljandimaa

Vanad fotod

#45 Postitus Postitas Veteran »

Parempoolse rooliga Zephir ? Veteran.

Autorestauraator
VVK liige
Postitusi: 3026
Liitunud: 01 Märts L, 2008 00:00
Asukoht: Tallinn, Merivälja
Kontakt:

#46 Postitus Postitas Autorestauraator »

Alumisel pildil, (numbrimärgi järgi otsustades on pilt tagurpidi) on jah parempoolne rool.

Kas tegemist on sama autoga, mida ma Valeri Mesile tegin, on minul raske öelda. Kere on küll sarnane. Suure tõenäosusega on tegemist sama masinaga. Valerka masinal oli algselt parempoolne rool. Olen selles 100% kindel.

Pealegi on sellest üks vana lugu, mis unicwebi foorumis on veel tänagi üleval:
http://www.unicweb.ee/modules.php?name= ... topic&t=73

Kopeerin selle siia ringi:

Märt (aprill 2005):
Möödunud nädalal sain kolm huvitavat kirja, millised Rain Vaikla eesti keelde ümber pani. Esimene kiri on kirjutatud tõenäoliselt 1979. aastal hr. Ilkka Ruokose poolt ja avaldati vististi USA Lincoln Zephiri klubi ajakirjas:

Zephyr Raudse Eesriide tagant
Meile saabus järgnev üsna tähelepanuväärne kiri Lincoln Zephyri Omanike Klubi liikmelt Nr 1518 Ilkka Ruokonen'ilt Soomest. Just siis, kui mulle hakkab tunduma, et peaaegu kõik säilinud Lincoln Zephyrid on juba teada, ilmub Raudse Eesriide tagant välja see väga ihaldusväärne Zephyr kupee! Ning paistab, et tegu on täiesti sõidukorras autoga, mille väärtust osatakse hinnata. Kuid laskem selle loo jutustada Mr Ruokonenil endal ...
Lp Mr Spong
Ma loodan, et teie suurepärase ajakirja järgmises numbris leidub ruumi järgnevale tõsielust pärit lühikesele loole.
Kuni möödunud septembrini olin ma üsna kindel, et minu 1939. a. Lincoln Zephyr on selle mudeli kõige idapoolsem esindaja Euroopas; kuid mul õnnestus leida 1938. a. kupee praegu Nõukogude Liidu osaks olevast Eestist, Tallinnast.
Allakirjutanu reisis koos veel 10 Soome Vanaautode Klubi liikmega Eestisse, et tutvuda sellega, kuidas läheb vanasõidukitel Idabloki maades. Me kohtasime palju entusiasmi, oskusi, armastust vanade autode vastu, piiritut kannatlikkust ja suurt vajadust varuosade, informatsiooni, tööriistade jne järele. Minu eriline huviobjekt, 1938. a Lincoln Zephyr kupee, oli tegelikult oskuslikult kokku pandud komplekt Ida ja Lääne tehnikast. Autol on originaalne ja hästi säilinud Lincoln Zephyri kupeekere, Vene Volga M-21 sassii ja tundmatu Vene päritolu auto mootor (arvatavasti Zim-55 6-silindriline flathead). Auto sisemus on päris OK, kuigi mõningaid muudatusi on tehtud, mida võiski arvata. Auto omanik on Mr G. Laigna Tallinnast.
Teised rallil osalevad sõidukid olid peamiselt sõjaeelsed Saksa autod, nagu näiteks Mercedes, Horch, Adler, Auto-Union, BMW ja Opel. Leidus isegi üks Lincoln K 1932. aastast, kuid see oli kehvas seisukorras. Näib paratamatu, et varuosade ja informatsiooni täieliku puudumise tõttu peavad meie huvikaaslased pingutama peamiselt selle nimel, et autosid sõidukorras hoida. Paljudel juhtudel on need samad autod siiamaani ka omanike igapäevasõidukiteks. Väga paljud Lääne entusiastidele olulised probleemid, nagu näiteks originaalsed materjalid ja algne välimus, ükskõik kui ebapraktiline see ka poleks, tuleb antud juhul kõrvale jätta.

Teine artikkel on kirjutatud umbes kümme aastat hiljem. Pildid, mis artikli juures olid, on tehtud 1988. aastal Riias. Artikli autor hr. Colin Spong:


1938 Lincoln Zephyr
Selle kolumni pidevad lugejad teavad, et Lincoln Motor Company suhtus väga tõsiselt eksporti ja saatis autosid mitmetesse välisriikidesse. Paljud neist autodest olid identsed Ameerika siseturule toodetud standardmudelitega, kuid osa ehitati juba tehases parempoolse rooliga ja mitmete teiste muudatustega, mida teatud turud nõudsid. Mõnedel turgudel - näiteks Prantsusmaal - olid teistsugused nõuded tuledele ja sellistel puhkudel teostati muudatused selle maa edasimüüja poolt.
Hiljuti ilmus Eestis, Nõukogude Liidus, välja 1938. a. Lincoln Zephyr kupee. Õigupoolest pole see mitte esimene teade Venemaal asuva L-Z kohta. Auto oli algselt parempoolse rooliga, kuid see on vasakpoolseks ümberehitatud. Auto kerenumber on 21 ..., parempoolse rooliga autosid ehitati kokku 35. Ainsa teadaoleva eksemplari avastas 1970ndate lõpus T... O'Brien ühest Aafrika maakohast ja arvatavasti on see tänaseni alles.
Kuidas sattus see L-Z Venemaale? Sellele küsimusele vastamiseks vajame me raamatuid nii ajaloost kui geograafiast. 1939 sõlmisid Hitler ja Stalin lepingu, mille järgi iseseisvad Balti riigid Eesti, Leedu ja Läti läksid Venemaa mõjusfääri. Kõige tõenäolisemalt toimetati L-Z kohale kas Soome või Rootsi kaudu ja kuigi ma pole selles kindel, oli Eestis arvatavasti parempoolne liiklus ning seetõttu vajati parempoolse rooliga autot. Kui NL Eesti hõivas, oli L-Z juba seal ja kahtlemata kehtestas NL parempoolse liikluse/mõeldud vist vasakpoolset/, mis viis selleni, et auto ehitati mingil ajal ümber.
Omanik on Raul Duubas Tallinnast, kes ostis auto eelmisel aastal ja loodab selle peagi restaureerida. Ta ei maini, mis mootor autol on, kuid tema teatel pole see originaal. Ma kirjutasin talle vastu, kuid pole senini vastust saanud. Balti riigid on viimasel ajal uudistest läbi käinud ja Eestis on praegu märkimisväärne liikumine, mis nõuab vabadust Nõukogude Liidust. Loodame, et arvestades suuri edusamme Venemaaga suhete paranemisel, õnnestub sellel entusiastil meiega liituda ja sellest haruldasest Lincoln Zephyr kupeest rõõmu tunda.
/Pildiallkirjad:
Seda Lincoln Zephyri kajastati hiljuti ajakirjas V-8 Times (Varajase Ford V-8 Klubi). Foto saatnud Ola Hengseth Oslost, Norrast teatab, et autol on V-8 mootor. Originaallaternad on asendatud Sealed-Beam tüüpi /"suletud kiire" tüüpi/ laternatega, kuid autol on kahtlemata õige reg-number!. Foto V-8 Times.
Pole üllatav, et viimase umbes 50 aasta jooksul on see Eestis asuv 38 Zephyr kupee kaotanud mõned originaalosad. Imekspandav on hoopis see, et autost /originaalist/ on nii heas seisus nii palju säilinud.
Ainus siin nähtav tunnus selle kohta, et auto on kunagi olnud parempoolse rooliga, on soojendusava? /defroster vent - vist kütteradiaatori ava/. Reisijapoolses küljes on armatuurlaual pilu/süvend/luuk/riiv/link/sulgur, mida juhipoolses küljes ei ole.

Märt Aarne: võin kinnitada, et auto oli tõepoolest algselt parempoolse rooliga. Kaldun küll arvama, et auto on toodud Eestisse mitte uuena, vaid kasutatuna kas Rootsist või Inglismaalt, kus oli vasakpoolne liiklus. Ebatõenäoline on auto sattumine "raudse eesriide" taha peale 1945. aastat. Volga lon¸eronid on liidetud sellel põhjusel, et alla olid pandud GAZ-21 sillad. Esitulede osas oskan öelda, et esimesed poritiivad on ümmarguste tulede tarvis ringi tehtud.

Kolmas artikkel samas klubi lehest:

Eesti Zephyr
Mitte keegi pole juhtinud tähelepanu sellele, et 1938. a. Lincoln Zephyr kupee Eestist, mida kajastas meie 1989. a. septembri/oktoobri number, esines selles ajakirjas ka üle kümne aasta tagasi, kuid nii see on. Klubiliige Soomest oli seda autot näinud ja pildistanud ning saatis materjali meie väliskorrespondendile Colin Spongile, kes kirjutas sellest ajakirja 1979. a. aprilli/mai numbris. Autol oli siis teine omanik, teistsugune värv, registreerimisnumber ning ilmselt ka tehnika - kuuldavasti sõidutas autot Vene Volga M-21 sassii ja mingit sorti kuuene flathead, arvatavasti ZIM 55. (Ja teie arvasite, et teil on raskusi varuosade hankimisega!). Kuid sellel autol olid samasugused ümberehitatud tuled, puudusid liistud ja põrkeraua /mingid osad, vist need nö sarved/. Ja kui palju selliseid Lincoln Zephyre siis Baltikumis ikka olla võib?


Mis sellest Lincolnist saanud on? Projekt seisab, ootab paremaid aegu.

Pilt
Viimati muutis Autorestauraator, 16 November E, 2015 07:40, muudetud 1 kord kokku.
Terv. Märt Aarne
autorestauraator@gmail.com
Homepage: Autorestauraator

unicman
VVK sõber
Postitusi: 7
Liitunud: 16 Aprill K, 2008 00:00

#47 Postitus Postitas unicman »

Leidisn juhuslikult õhe ajakirja, kus paar pilti vanatehnikast: http://fotoalbum.ee/photos/unicman/sets/830511/
Viimasel pildil vist siis ülevalpool olev Lincoln??

Autorestauraator
VVK liige
Postitusi: 3026
Liitunud: 01 Märts L, 2008 00:00
Asukoht: Tallinn, Merivälja
Kontakt:

#48 Postitus Postitas Autorestauraator »

See on vist ajakiri "Kunst ja kodu"? Need peaks olema Palermo sõidu ajal tehtud pildid. Lincoln on jah sama, Laigna oma oli siis. Ülal vasakul on DKW, Peeter Voogre isa masin. Kui ei eksi, siis roolis oli Toomas Rootare ja kõrval Peeter Voogre.
Terv. Märt Aarne
autorestauraator@gmail.com
Homepage: Autorestauraator

Veteran
VVK liige
Postitusi: 258
Liitunud: 04 Oktoober L, 2008 00:00
Asukoht: Viljandimaa

Vanad fotod...

#49 Postitus Postitas Veteran »

Ohoo, ka minu vana armastus Ford Eifel on esikaanel!

Terv. Enno Öövel.

pelle
VVK liige
Postitusi: 167
Liitunud: 04 Aprill R, 2008 00:00
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

#50 Postitus Postitas pelle »

Panen välja järgmise peibutise.

Pildil olev auto võiks olla Cadillac aastast 1929. Vähemalt siin lingil oleva infoga klapib väga hästi.
Pilt ise peaks olema tehtud siis 1929 või hiljem Kadrioru lossi ees.
Tagapingil istuv prillidega mees meenutab kangesti August Reid, kuid päris kindel ei saa olla.

Kommenteerige.

Edit: Kas tegu võib olla sama autoga, mida mainib Aleksander Terras oma mälestustes?

Pildile klikates tuleb suurema resolutsiooniga pilt.
Pilt

Vasta

Mine “Vaba teema”