Vanatehnika.ee
http://www.vanatehnika.ee/foorum/

5. Käigukast
http://www.vanatehnika.ee/foorum/viewtopic.php?f=91&t=2990
1. leht 1-st

Autor:  Ilmar [ 14 Märts Teisipäev, 2017 20:53 ]
Teema pealkiri:  5. Käigukast

Käesolev K-750 väljus tehasest veel vanatüübi käigukastiga. Kui mootorratta oma õuele veeretasin, siis käimalöömisvänt käis tühja ning pedaal loksus iseloomulikult. Kohe projekti alguses sai käigukast vähe puhtamaks tehtud ja sisse piilutud. Mäletamist mööda oli primaarvõll küllaltki kulunud, muud suuremat tookord võhiku silm ei tuvastanud. Õnneks leidis hea sõber vanarauast tuliuue primaarvõlli ning see sai sisse pistetud. Pärast oli käigukast komplekteerimise ajal veel prooviks peal.

Nüüd jõudis kätte aeg hakata käigukasti remondile rohkem tähelepanu pöörama. Alustuseks võtsin ette kulunud käiguvahetusmehhanismi välimise osa. Loomulikult on kulunud pedaali võllid/tihvtid, siinkohal paistab, et puksid on kõvemast materjalist, sest nendel on kulumisjäljed minimaalsed. Samuti on kulunud hoob, hoova võll ja murdunud on ka selektori üks hammastest. Võllidega sai küljest eemaldatud. Hoovad ja hoova võlliga tuleb midagi ette võtta, hetkel paremas konditsioonis isendeid leidnud pole.

Pilt

Pilt

Pilt

Autor:  Ilmar [ 25 Oktoober Reede, 2019 21:27 ]
Teema pealkiri:  Re: 5. Käigukast

Mõni sõna siis käigukasti koostamisest. Puhastatud korpus sai kaetud Ceramic Pro Wheel&Caliper'i vahendiga, mis annab alumiiniumile mustusthülgava kaitsekihi ja naturaalse välimuse.

Sidurimuhvi pesa oli kulunud ja loksus. Kuna see pesake on ühtlasi ka sisendvõlli laagrikorpus, siis sai pesa puksitamiseks välja pressitud. Asi aga lõppes nii, et treial pidi tegema selle laagripesa terves tükis uue ning kindluse mõttes sai sisse pandud ka pronkspuks.

Pilt

Sisendvõlli rull-laagri asendasin Torringtoni plastikseparaatoriga analoogiga. Lahtivõetavuse tahtsin võllil samaks jätta ja seetõttu keerasin laagri nö tagurpidi (see väikse seibike jäi siis laagripesa põhja).

Pilt

Kõik võllid, hammasrattad, muhvid jms said uued. Loomulikult oli mul neid kõiki vähemalt topelt varutud ja nii saigi välja valitud kõige töövõimelisemad isendid. Hammasrataste vahele said välja mõõdetud täpsed reguleerseibid, et tagada korralik hambumine mõlema võlli vahel ja õiged lõtkud nii laagritele kui tervele võllile. Seibe on näha pildil vasakul - 1. käigu hammasratta ja laagri vahele; 2. ka 3. käigu hammasrataste vahele.

Pilt

Järgneval pildil on siis juba võllid käigukasti karteris ja käib lõtkude kontroll ning reguleerimine. Ma võtsin vist seda käigukasti sisu vähemalt 10 korda välja, enne kui jäin lõtkude ja hambumisega rahule. Eks osati läks kaua ka seetõttu, et iga detail pärines erinevast kohast ja praakisin välja nii mõnegi uue originaaldetaili. Igal juhul jätan teinekord meelde, et väljundvõlli lõtkude kontrollimisel tuleb veomuhvi kahvel kõvasti võlli otsa kinni tõmmata.

Pilt

Ja nii ta vaikselt kokku läheb... Käikude lülitus sai reguleeritud vastavalt tehase juhendile ja hetkel võib sellega rahul olla. Käiguvahetuse käsikangi poleerisin kergelt üle, et anda sellele originaalile sarnanev välimus.

Pilt

1. leht 1-st Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/