1. leht 2-st

3. Plekitööd ja värv

Postitatud: 11 September P, 2016 22:06
Postitas Ilmar
Väike uuendus teemasse, viimasest postitusest on juba üle aasta möödas. Elu, muud prioriteetsemad projektid ja töö võtsid oma.

Ühesõnaga 20.07.2016 viisin tsikli plekiosa meistrimehe juurde tegemisse. Konkreetne isend ei erine plekkosade seisukorrast ülejäänud margikaaslastest - läbi on tagapori hing ja juhtmetunnel, korvivann kehva jms hädad. Väiksemaid mõlke ja pragusid leidub ka ülejäänud detailidel. Õnneks külgkorvi porilaua sain päris uue originaali.

Tegemist tahtsid järgnevad detailid:

1. Esiporilaud – mõlgid, üleliigsed avad, kujust kergelt väljas.
2. Esihargi katteplekid – üks esitule kõrv kõver, kuju korrigeerida.
3. Esitules üleliigsed avad.
4. Paak – seest ilus, aga tahtsin põlvekummide plekkide taguse igaks juhuks üle kontrollida.
5. Tagumine porilaud – juhtmetunnel, hing, avad, kuju ja istumine raami vahel
6. Tuuleklaasi plekkosa – mõlk ja pragu.
7. Põlveplekid – mõlk.
8. Raam – tagumine korvikinnitusmunakas, esimese munaka sisse kulunud rant.
9. Õhupuhastaja korpus – alumised kinnituskohad. Vaja sättida paika käigukasti järgi.
10. ...

Maha jäid esialgu: süütepooli kronsa, numbrialuse kinnitus (tagumise porilaua tarvis).

Korvivann on hoopis omaette projekt, õnnestus küll leida päris kobe originaalvann, kuid viimane sõna on alati liivapritsil. Ilmselt ka topletplekkide alt roostet täis ja lahti võtmisest ei pääse, eks näis!

Re: 3. Plekitööd

Postitatud: 04 Oktoober T, 2016 20:47
Postitas Ilmar
Tagumine porilaud nägi peale liivapritsi ja lahtivõtmist välja selline. Juhtmetunnel tuli uus teha, hing parandada. Enne kokkupanemist sisepinnad keevituskindla krundiga kaetud.

Pilt


Esimene porilaud omas mõlke ja oli vähe kõver. Lisaks selgus, et topeltplekkide alt päris korralikult roostes... Meistrimees võttis küljevaltsi samuti lahti ning kokku tagasi läks see juba traadiga.

Pilt

Re: 3. Plekitööd

Postitatud: 05 Oktoober K, 2016 19:51
Postitas Ilmar
Veel mõni pilt plekitöödest.

Pilt

Pilt

Pilt

Paak paistis seest väga hea, kuid põlveplekkide taga oli märgata "paksu" roostet. Plekkide eemaldamisel oli juba selge, et mõlemad kohad tuleb välja vahetada.

Pilt

Prooviks veel korra koos.

Pilt

Osandatuna, liivapritsi ja krundi ootel.

Pilt

Re: 3. Plekitööd

Postitatud: 15 Oktoober L, 2016 20:17
Postitas Ilmar
Täna käisin mootorratta plekiosal järel. Pärast liivapritsi on detailid kaetud happe- ja seejärel täitevkrundiga. Mõni pisike vidin on ka pildilt puudu. Bensiinipaak tuleb seest keemiaga puhastada ja seejärel vastava vahendiga seest töötelda. Üldiselt plekiosa jääb ilmselt mõneks kuuks seisma, senikaua tegelen teiste sõlmede ja muude projektidega. Korvivann saab ilmselt lähinädalatel valmis. Kui plekitööd tehtud, siis ilmselt laon veel korraks mootorratta kokku, et detailide sobivusest ja asendamist vajavate poltide-mutrite hulgast pilti saada.

Pilt

Pilt

Re: 3. Plekitööd

Postitatud: 02 Detsember R, 2016 20:22
Postitas Ilmar
Kuna paagil sai hõredad kohad vahetatud ning natuke ka liivapritsi tunda, siis paagi seest katmiseks valisin välja sellise POR-15 komplekti - Cycle Tank repair Kit (20 l). Täna jõudis see Saksamaalt kohale. Komplekt on kuni 20 liitrise mahuga paagile, emmilise paak on ~22 liitrit. Loodetavasti annab materjalist välja. Idaalis oleks tahtnud proovida KBS Coatings'i sarnast komplekti, aga ohtlike materjalide (keemia) saatmine siia maale on keeruline ja kallis. Loodan, et kuulus POR-15 õigustab end. Nüüd peab ainult aega leidma, et paak korralikult ettevalmistada ja seest katmine ära teha. Kokkuvõtvalt on sellise komplekti kasutamine suhteliselt aeganõudev töö ja ainult väärt kui seda põhjalikult ja õigesti teha. Paagi nurkades on tehasekattest veel korbad, mis tuleb mõne lahustiga lahti leotada.

Pilt

Ja sees on sellised asjad:

Pilt

Re: 3. Plekitööd

Postitatud: 19 Detsember E, 2016 21:58
Postitas Ilmar
Meistrimees pole veel talveunne läinud, korvivanni tegemine käib. Kuna algse korvivanni taastamine oleks läinud liialt töömahukaks ja kalliks, siis läks käiku üks väga hästi säilinud õige ajastu vanatüübi vann, mis küll väikseid mõlke täis ning natuke "propelleris". Esialgu ei paistnud midagi hullu olevat, lootsime, et pääseme ainult põhja ära võtmisega (topeltplekkide vahelt puhastamiseks), mõlkide eemaldamise ja mõne väikese plekitüki väljavahetamisega. Küll aga ei tahtnud korv kuidagi "propellerist" välja tulla ning tuli poolitada.

Pilt

Pilt

Re: 3. Plekitööd

Postitatud: 01 Jaanuar P, 2017 21:03
Postitas Ilmar
Vana-aasta sees sai korvivann tagasi kokku, kõik strateegilised ussitamiskohad puhastatud ja krunditud. Korvivann peaks olema nüüd natuke sirgem kui varem, aga mitte liiga hea, et NL ajastukohase meisterlikkuse jäljed kadunud oleks. Eks need vannid olid tehasestki tulles natuke kõverad ja lainelised. Külgkorvi koostu kuuluvad värvitud detailid saavad liivapritsitud ja lähevad krundi alla.



Pilt


Korvivannile sai tehtud ka valmidus tuuleklaasi jaoks. Kas see ka külge saab, on iseasi, aga tahan, et võimalus olemas oleks. Vannile tuleb tuuleklaasi raami paigaldamiseks lihtsalt neli ava juurde puurida. Mis aga tuuleklaasi paigaldamise natuke tüütuks teeb - tuuleklaasi kasutades on vaja ka teist korvikatet (lisaks tuuleklaasi enda omale), millest klaasi raami "jalad" läbi lähevad. Ilmselt pääseb nendest katte aukudest ka vesi paremini korvi...

Pilt

Pilt

Miskipärast minu silm puhkab mittemäda põhjaga emmilise korvi vaadates :)

Re: 3. Plekitööd

Postitatud: 04 Jaanuar K, 2017 20:12
Postitas Ilmar
Meistrimehe käes lendab aeg, töö ja raha :D . Igatahes korvi plekiosa on nüüdseks valmis, mis märgib ühtlasi ka 99% ulatuses plekitööde lõppu. Mõni pisividin jääb veel kogu komplektist liivapritsida ja kruntida. Värvimiseni on aega küll ja küll veel.

Korvivann happekrundi all.

Pilt

Ja kogu kompott krundituna.

Pilt

Re: 3. Plekitööd

Postitatud: 06 August P, 2017 20:09
Postitas Ilmar
Juulikuu viimasel nädalal said viimased värvi alla minevad detailid remonditud ja krunditud.

Pilt

Pilt

Pilt

Re: 3. Plekitööd

Postitatud: 16 August K, 2017 21:24
Postitas Ilmar
Pärast plekitöid oli vaja paak seest uuesti katta, aga enne seda tuli vanad värvikorbad paagi nurkadest eemaldada. Sai leotatud atsetooni ja nitrolahustiga, keerutatud kogu kompotti rakisel koos küproki kruvidega. Pärast puhastamist kasutasin POR-15 komplekti. Rahulikult tehes võttis komplekti esmakordne kasutamine nii 4h aega, millest suurem osa kulus paagi mitmekordsele pesemisele ja kuivatamisele. Järgmine kord teeks sama asja juba tunduvalt kiiremini. Üldiselt väga lihtne seda komplekti kasutada ja lõpptulemusega võib rahule jääda. 20-liitrise komplekti "tank sealer'ist" saab nii umbes kaks emmilise paaki rahulikult ära teha, seda on pandud sinna varuga.

Pilt