1. leht 1-st

Eestisse toodud vanasõidukeid

Postitatud: 23 Oktoober L, 2010 15:48
Postitas manic
Proovisin huvi pärast kokku lugeda viimase kümnekonna (peamiselt tegelikult viimase viie) aasta jooksul Eestisse toodud pre-1945 autod, sain päris pika ja huvitava nimekirja. Nooremaid masinaid ehk 1950ndaid ja 1960ndaid vist ei jõuagi kokku arvata.
Suurem osa autodest on avalikkuse eest läbi käinud, osalenud üritustel või on pilte-juttu avaldatud vanatehnika.ee, usaraud.ee vm lehel. Kindlasti on midagi veel garaa¸ides varjul ja võib-olla on mõni auto juba ka tagasi välja rännanud.
Vist esimene uue aja pääsuke, juba 1990ndatel Eestisse jõudnud Tõnis Pappeli Dodge WC57 on nimekirjast välja jäänud.

Ford T Speedster (1920)
Ford T Touring (1921)
Star Model C Touring (1922-23) osad
Cadillac 61 (1923)
Unic (1926)
Buick 27 (1927), A045
Chevrolet Capitol (1927)
Willys Knight (1927), 27VIL
Franklin Airman 12A (1928), 28FRA
Ford A (1929)
Oakland All American Six (1929)
Ford A Tudor (1930), 64ZFD
Chrysler 66 (1930), 80ZJO
Rolls-Royce (1934)
MG PB Midget (1935), A037
Aero 30 Sport (1936-37)
Renault Primaquatre (1936-38)
Cadillac 65 (1937), 37CAD
Buick 8 Special Trunkback Touring Sedan (1938)
Buick 41 Special (1939)
Lasalle 39-50 (1939)
Praga (193?)
Tatra (193?)
Buick 8 (1941)
Cadillac 61 (1941)
Chrysler Royal Six (1941), 48ZKA
Packard Super 8 160 (1941), A013
Opel Blitz (1941)
Packard 180 (1942)
Dodge WC52 (1943), 97ZHM
Volkswagen / Kdf-82 (1943)
GMC CCKW353 (1944)

Postitatud: 11 November N, 2010 00:18
Postitas denis23
1941 a. Packarde on Eestis 3 tk. Kaks musta, täiesti identset, v.a. et roolid on erinevatel pooltel, ning üks puna-musta värvi.

Musta Packardi vasaklpoolse rooliga pole kuskil näidatud, aga see on olemas. Isegi pilt on olemas.

Postitatud: 11 November N, 2010 07:22
Postitas Autorestauraator
denis23 kirjutas:1941 a. Packarde on Eestis 3 tk.
Üks on V.Kirsi oma: http://www.vanatehnika.ee/modules.php?n ... emId=23030
...parempoolse roolida;

teine Kuusalu autobaasis, puna-must. Pilti ei suutnud hetkel leida;

milline on kolmas?

Postitatud: 11 November N, 2010 07:30
Postitas Autorestauraator
Tuli endal meelde..... Wiking Motors.

Postitatud: 11 November N, 2010 09:17
Postitas Varavamehaanik
Autorestauraator kirjutas:teine Kuusalu autobaasis, puna-must. Pilti ei suutnud hetkel leida;
Et vähe ei oleks: Pilt
Asi on hetkel nokitsemises ja valmis saab 2012. aasta juuli alguseks. Teemast ei ole kusagil avaldatud projekti kirjeldust, sest mina enam ei jaksa projektide kirjutamisega tegeleda. Palju lihtsam on vabal hetkel istuda garaazis, panna raadio Mania röökima ja veidike tolli keermega polte siledaks väänata.

Kahjuks ei leidnud piltide hulgast juhiukse sisevaadet, see nimelt on sümbolistliku tähendusega vanatehnika restauraatorite jaoks.

Aga kõik Eestis olevad kolm mainitud Packardit on väljunud tehasest aastal 1942 jaanuaris või veebruaris. Ja saabunud Eestisse ühe aasta kestel majandusliku õitsengu tipphetkel.
Virtsu Packard 160 on pärit Aalterist Belgiast ja on oma elu jooksul näinud suuremat kapitaalremonti. Mootorgi on vahetatud võimsama, ehk ründepaatidel kasutatud Packard Thunderbolt nimelise mootori vastu, samas on tegu Packardi mõistes originaal mootoriga.
Viking Motorsis asuv Packard 180 näeb lihtsalt hea välja ja Ameerikast ostes maksis väga palju. Mõlemad neist on vaheseinaga ja 7 kohalised.
Kuusalu Autobaasi Packard 180 on neist ainus 5 kohaline ja nii öelda "tuuninu bemm", ehk siis lisaistmed on asendatud relvakapiga ja kogu auto on juba tehases eritellimuse alusel läbinud tuuningu sektori, kus paigaldatud igasugu lisavidinad nagu ilukilpide kaunistused, pneumoaknad ja overdrive. Läbisõit 16000km. Ühesõnaga - ilge püss. Pärit NY-st veidi põhjapoolt ja ilmselt kuritegeliku taustaga.

110; 120; 160 ja viimasena 180näitvad Packardite luksuse astet, esimese otsa numbrid on nö. puhtad lehed ja 180 on juba puidust aknaraamidega. Number ei ole seotud kohtade arvu, ega keretüübiga. ZIS 110 mehed arvavad tihti ekslikult et nende auto aluseks oli 180, tegelikult oli aluseks puhas takso, kõige parema arvamuse kohaselt ehk 160, mis on plekist aaderdatud aknaraamidega.

Kokku on Eestis üle kümne erinevate aastate Packardit, ehk elanike suhtarvu kohta maailmas kõige rohkem.

Postitatud: 19 November R, 2010 16:30
Postitas denis23
Uskumatu, Tõnu.

Põhimõtteliselt, nii palju, kui ma olen skeptiline igasuguste Stalini Tsaikade ning Gagarini Ladade suhtes, siis täpselt nii palju, pakuvad huvid autod millel on olemas tõeliselt eriline ning väärt ajalugu, mis peegeldub ka nende autode konstruktsioonis, viimistluses, tuuningus

Ehk siis mitte nii sama jutt, kuidas keegi prominent sellega sõitnud oli.

Ühe sõnaga - respekt hea jutu eest ning kadedus minu poolt!

Re: Eestisse toodud vanasõidukeid

Postitatud: 25 Jaanuar K, 2012 23:35
Postitas manic
Kiirkorras tehtud väike piltidega ülevaade:
http://eag.vanatehnika.ee/m15.html

Fotod pärit peamiselt vanatehnika.ee ürituste pildialbumitest.

Re: Eestisse toodud vanasõidukeid

Postitatud: 28 Juuli L, 2012 18:00
Postitas Autorestauraator
Paar pilti jäid ette:

Pilt

Pilt