K: kus kohast saada infot milline oli auto originaalis

Kõik, mis muude teemade alla ei sobi
Sõnum
Autor
myrka00
Uus kasutaja
Uus kasutaja
Postitusi: 17
Liitunud: 28 Aprill K, 2010 00:00

K: kus kohast saada infot milline oli auto originaalis

#1 Postitus Postitas myrka00 »

Tere

jube keeruline pealkiri sai kuid seletan natuke lahti. Nimelt olukord selline, et sai osta 2 gaz 51A-d ning plaan kahepeale kokku üks auto sõitma panna. Huvitaks see, kus kohast ma saan infot milline oli auto originaalis, et kui huvi pretendeerida kunagi mustale numbrile siis teaks juba täpselt, mida vaja juurde otsida ning mida vaja muuta.

Tervitades Jüri

Varavamehaanik
Uus kasutaja
Uus kasutaja
Postitusi: 95
Liitunud: 10 September N, 2009 00:00
Asukoht: Kuusalu
Kontakt:

#2 Postitus Postitas Varavamehaanik »

Lihtne on vastata, et kataloogist. Aga see on ainult sel juhul kui tegemist on Gorki tehases valmistatud sõidukiga. GAZ 51 näol on tegemist ülilevinud veokaga, mida on toodetud lisaks veel Poolas, vist isegi Rumeenias ja siiani peaks toodetama Hiinas.
Suur heameel on ka selle üle, et neid toodeti Eestis. Tuntumad tehastest olid Karksi-Nuias, Tartus ja Kuusalus. Valdavalt tehti neile autodele kapitaalremonti, kuid kui kapitaalremondi käigus asendati kõik detailid, raamid, kabiinid ja kastid, anti ka uus identiteet, siis on ilmselgelt tegu uue auto tootmisega. Loomulikult ei klapi sellise auto tenilised nüansid GAZ-i tehase kataloogiga, hoolimata sellest, et tehnilises passis on kirjas GAZ 51 ja mitte sõnagi tegelikust valmistaja tehasest.

Seega, originaali restaureerimise juures tuleks esmalt uurida konkreetse auto päritolu ja sellest lähtuda. Mõnel kohalikul eksemplaril on ka kapoti all säilinud kohaliku tehase silt koos kohaliku numeratsiooniga.

Originaalne Gorki tehase GAZ 51 või GAZ 51A on väga haruldane eksemplar Eesti kontekstis. Valdav enamus on muude tehaste väljalase.

Provokatsioon: kui kabiini birkal on kirjas, et tegu on Tartu Katseremonditehasega, siis ei saa lugeda originaaliks, kui mootoril on birkal kirjas Kuusalu taasteremont... Kui muidugi ei suudeta tõestada, et Kuusalu tehas tegi allhanget Tartu tehasele.
Teine provokatsioon: kui auto on läbinud taasteremondi, siis "musta numbri" aktis peaks olema margiks GAZ 51 ja märkuste lahtris taasteremondi teostaja, aasta ja taasteremondi käigus tehtud muudatused.

Ja vastus küsimusele - kui kolmel erinevast paigast leitud eksemplaril on mingid detailid sarnased, siis on ilmselgelt tegu originaaliga. Seda kõike juhul kui ei ole tegu kataloogi järgselt valmistatud sõidukiga.

myrka00
Uus kasutaja
Uus kasutaja
Postitusi: 17
Liitunud: 28 Aprill K, 2010 00:00

#3 Postitus Postitas myrka00 »

ühe auto nii öelda ajalugu on teadmata kuid téine mis on korralikum on viimati läbinud Karksi-Nuia kapitaal remondi ja peale seda seisma jäänud. Kas siis juhul kui taastada ta nii öelda olukorda, millisena tuli ta viimasest kapitaalist on ka võimalik musta numbrit taodelda?

Varavamehaanik
Uus kasutaja
Uus kasutaja
Postitusi: 95
Liitunud: 10 September N, 2009 00:00
Asukoht: Kuusalu
Kontakt:

#4 Postitus Postitas Varavamehaanik »

Jah! Ja Eesti tehnikaajaloo jäädvustamise seisukohast on tegu palju väärtuslikuma isendiga.
Kui me ei arvestaks kohalikku kapitaalremondi tööstust, siis tuleks ju kõik TA bussid taastada GAZ 51 runkadeks ja kered kõik pealt maha lõhkuda.
Sama loogika on ka kõikidel TA 6-1 bussidel, ehk Tartu tehasest väljusid need puidust TA 6-na näiteks aastal 1962, aga kapitaalremont on tehtud TA 6-1-ks aastal 1992. Viimase kapitaalremondi järgi nagu ei saaks "musta numbrit", kuid arvestades auto tegelikku ajalugu, saab küll.

Seega kui taastada sõiduk kõikide Karksi-Nuia tunnustega, siis märgitakse ka see "musta numbri" akti märkuste lahtrisse.

Kahjuks paremat pretsedenti ei ole kui "musta numbri" registris olev SKV Katrineholm http://www.vanatehnika.ee/modules/galle ... neholm.pdf , mis on valmistatud 1962, ukse ringi tõstmine toimus aastal 1967. Bussi puhul on tegu olulise ja põhimõttelise muudatusega ja seda ei olnud põhjust meie oludesse taastada tehase poolt loodud ukse asetusega vasakul küljel. Seega sai nimetatud muudatus (GAZ 51 mõistes taasteremont) kirjutatud akti märkuste lahtrisse.

myrka00
Uus kasutaja
Uus kasutaja
Postitusi: 17
Liitunud: 28 Aprill K, 2010 00:00

#5 Postitus Postitas myrka00 »

Suur tänu info eest, loodan, et pirkal on veel kapitaalist väljumise kuupäevad säilinud.

Varavamehaanik
Uus kasutaja
Uus kasutaja
Postitusi: 95
Liitunud: 10 September N, 2009 00:00
Asukoht: Kuusalu
Kontakt:

#6 Postitus Postitas Varavamehaanik »

Siin ka üks näide, kuidas peaks olema tehase silt üle värvitud, kui on plaanis taodelda "musta numbrit" Eestis kapitaalselt remonditud autole.
Pilt
Tegelikult olen üsna veendunud, et enamik vanatehnikarestaureetoreid tahaksid selle esimese sildi puhtaks teha ja teise häbiga ära kaotada.

myrka00
Uus kasutaja
Uus kasutaja
Postitusi: 17
Liitunud: 28 Aprill K, 2010 00:00

#7 Postitus Postitas myrka00 »

Katsun varsti kuskile teema konkreetse auto kohta luua koos piltidega siis juba palju lihtsam detailide üle arutada. kuna ei ole moment auto läheduses siis meenub et tehase pirka on ülevärvitud küll kuid kipub puudu olema taastusremondi pirka.

Autorestauraator
VVK liige
Postitusi: 3026
Liitunud: 01 Märts L, 2008 00:00
Asukoht: Tallinn, Merivälja
Kontakt:

#8 Postitus Postitas Autorestauraator »

Kui on tõsine plaan oma projektist ülevaade teha, siis pakume oma projektilehte:
http://www.vanatehnika.ee/modules.php?n ... ile=index2

Personaalse pildialbumi võimalus käib sellega kaasa.

Uut projekti ise alustada ei saa, seda peab tegema mõni moderaator.
Soovist võib ka minule teada anda.
Terv. Märt Aarne
autorestauraator@gmail.com
Homepage: Autorestauraator

myrka00
Uus kasutaja
Uus kasutaja
Postitusi: 17
Liitunud: 28 Aprill K, 2010 00:00

#9 Postitus Postitas myrka00 »

Järjekordne küsimus kas on võimalik kellegil tuvastada, mis pirkadega on tegemist ning mis andmed nendel on?

Kas see on kapitali oma? asub mootori ruumis
Pilt
Pilt

Ning see asub juhiuksel
Pilt

MAZ
VVK sõber
Postitusi: 91
Liitunud: 09 Mai L, 2009 00:00
Asukoht: Elva

#10 Postitus Postitas MAZ »

Natuke teemaväline küsimus, mis ka osaliselt siia sobib:
Kas keegi on kunagi teinud ka vähe tõsisemat uurimustööd sellest,mida ja kui palju Nuia kapitaal remondis veoautosid tehti?
Samuti üks huvitav asi on see,et Nuia kapitaal remondi sildid lähevad aja jooksul tuhmiks ja sinna trükitud informatsioon on vaid nr kujul loetav.

Vasta

Mine “Vaba teema”