1. leht 2-st

Babiidi valamine ja töötlemine laagriks

Postitatud: 06 Aprill T, 2010 17:51
Postitas Mattu
Tere!
Sooviks on lähemas või siis pikemas perspektiivis valada uuesti üks või mitu kepsulaagrit ühel Fordi mootoril.
Babiiti peaks olema vähemalt kahte sorti - kõvemat ja pehmemat. Mõlemat sorti on mul kangidena olemas. Kumb aga parem kasutada oleks kepsulaagrites? Mootor üle 1100 pöörde minutis arendama ei hakka.

Valamisprotsessi usun end selgeks saavat erinevate 1950ndate (ja ka varasemate) käsiraamatute abil aga probleeme tekib ilmselt mõõtu töötlemisega. Hõõritsaga kraapimine ei ole ilmselt kõige parem lahendus. Silma ja kõrva on jäänud, et üldiselt tehti seda tööd treipingis vastava rakise abil - on kellegil seda rakist laenata või juhatada kätte inimene, kellel võiks olla?
Üks võimalus oleks ilmselt ka üritada kepsud saalede peale ehitada aga... ei tahaks kohe mitte, liiatigi võib tugevusvaru ka selle käigus kahaneda. Läbi blokiseina "tere" ütlevat kepsu aga kindlasti näha ei tahaks! Eriti peale senitehtud tööd selle kallal.

Martin

Postitatud: 06 Aprill T, 2010 19:20
Postitas Aspelund
Kui ma ei eksi, olid olemas isegi vastavad masinad...ühte nägin Maanteemuuseumi angaaris (sees) seina ääres.

A.

Postitatud: 07 Aprill K, 2010 08:15
Postitas sugraM
Loodan et teema algataja ei pahanda, et teemat risustan. Endal ootab kaugemas tulevikus ees sarnane probbleem 6 silindrilise opeli mootoriga. Ise olen mõelnud, kas oleks võimalik valatud saalede asemele istutada vahetatavad saaled. St otsida sarnase läbimõõduga tänapäevased saaled ning vastavalt sellele töödelda väntvõll ja kepsu avad (vabandan, ei ole terminoloogias kõige tugevam) õigesse mõõtu? Oleks see teostatav ja mõttekas?

Postitatud: 07 Aprill K, 2010 10:15
Postitas Mattu
Jah on, õigemini küll olid olemas ka spetsiaalpingid selle töö jaoks. Bloki raamlaagreid ju ilma spetspingita ei töötle. Kepsude jaoks aga oleva olnud ka rakis mis käis treipinki kinni ja mille külge kinnitati problemaatiline keps. Maanteemuuseumist saab sellisel juhul küll ¨nitti võtta aga väheusutav, et museaaliga keegi lubab tööd teha.
sugraM-ile vastuseks, et usutavasti õnnestub küll aga mina ise konkreetselt ei taha nii teha.
Tegelikult ehk on ka siin foorumiliikmete seas isikuid kellede mootoreid on vahetatavate saalede peale tehtud Pärnumaal (aeg jääb vist küll rohkem ENSV-sse)?

Saalede valamine.

Postitatud: 07 Aprill K, 2010 14:25
Postitas Veteran
Tervitus! Ford TT omanik T. Pärtma on ehitanud rakiseid Fordi raamlaagrite ja kepsulaagrite valamiseks. Kindlasti on tal ka midagi tarka öelda.

Kõnetraat 56 956013 Toomas.

Postitatud: 07 Aprill K, 2010 19:52
Postitas Autorestauraator
Neid mehi, kes babiitlaagrite tegemisega hakkama saaks, on vist väheks jäänud jah.
Vändras on legendaarne Ford T mees, Jakob Sits. Tema on seda tööd vist teinud. Aastaid on mehel juba palju, aga juttu räägib hea meelega, kui oskad õigesti talle probleemi ära seletada.

Kahjuks pole ei Pärtma Toomas, ega ka Jakob foorumites seletajad. Jakobi kodunumbri võin privaatselt anda.

Pilt

Postitatud: 07 Aprill K, 2010 21:35
Postitas Valts
Oo-jaa.....neid Jakob Sitsi jutte igasugu laagrite ja kolbide valamisest ja klappide treimisest olen isegi tundide viisi kuulanud.....

...juttu jätkub kauemaks.

Toomas Pärtmad julgeks ka samuti soovitada.

Postitatud: 08 Aprill N, 2010 10:27
Postitas Mattu
Aitäh!
Üritan tulevikus siia siis vastavat teooriat ka kirja panna!

Postitatud: 24 Aprill L, 2010 23:12
Postitas Autorestauraator
Autorestauraator kirjutas:
Kahjuks pole ei Pärtma Toomas, ega ka Jakob foorumites seletajad.
Olukord on nüüd muutunud. Üks meestest on tänasest selle foorumi kasutaja.
Tere tulemast, TALUPOEG, ka meie seltskonda!
AMF-is õnnestus sul juba esimesel katsel päris korralik "torm" tekitada. Anna siin ka elevust juurde!
Ma olen kindel, et laagrite valamise teemasse oskad sa mõndagi õpetlikku kirjutada, "anna tuld!"

Postitatud: 25 Aprill P, 2010 11:00
Postitas alopex
Autorestauraator kirjutas:
Autorestauraator kirjutas:
Kahjuks pole ei Pärtma Toomas, ega ka Jakob foorumites seletajad.
Olukord on nüüd muutunud. Üks meestest on tänasest selle foorumi kasutaja.
Tere tulemast, TALUPOEG, ka meie seltskonda!
AMF-is õnnestus sul juba esimesel katsel päris korralik "torm" tekitada. Anna siin ka elevust juurde!
Ma olen kindel, et laagrite valamise teemasse oskad sa mõndagi õpetlikku kirjutada, "anna tuld!"
Talupojal nüüd ligipääs internetivärki ja muidugi esimesed "triibulised" ka kätte saanud :wink:

http://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=32912